Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- نماینده مردم فراهان، تفرش و آشتیان در مجلس گفت: سیاست‌های غلط دولت قبل دامداران کشور را به ورطه نابودی کشاند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، ولی‌الله بیاتی شامگاه سه‌شنبه در نشست با اعضای مجمع اندیشه و وحدت اسلامی استان مرکزی با اشاره به ظرفیت‌های حوزه انتخابیه خود اظهار داشت: شهرستان تفرش، فراهان و آشتیان از قطب‌ها و مراکز مهم دامپروری و کشاورزی در استان و کشور هستند اما روند کار دامپروری در این شهرستان‌ها به صورت سنتی در حال پیگیری و اجرا شدن است که نیاز داریم تا این روند به سمت دامپروری صنعتی تغییر روند بدهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این در حالی است که سیاست‌های غلط دولت قبل دامداران کشور را به ورطه نابودی کشاند و امروز شاهدیم که دامداران با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو هستند که عرصه را به آنها تنگ کرده به طوری که امروز دامپروری در منطقه با چند هزار راس دام سبک اعلام کرده قصد دارد تمام دام را واگذار کند و دیگر دامپروری نکند زیرا از پس مخارج برنمی‌آید.

بیاتی عنوان کرد: تلاش داریم تا بتوانیم با یک رویکرد جدید شهرک گلخانه‌ای در منطقه به وجود بیاوریم، این منطقه کشاورزی خوبی دارد اما نیاز است از روند اقدامات سنتی قبل به سمت کشاورزی با رویکرد صنعتی و روش‌های نوین تغییر فعالیت و رویکرد بدهد.

سند مشکلات روستاها در منطقه فراهان، تفرش و آشتیان تدوین شد

نماینده مردم فراهان، تفرش و آشتیان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات روستایی منطقه گفت: سند مشکلات روستاها را تدوین کردیم و مجموعه مشکلات هر روستا به درستی احصا شده است که به هر منطقه و مسئولان و مدیران مربوطه این مشکلات را اعلام کردیم تا نسبت به رفع آنها اقدام کند و اگر موقع مراجعه باز با مشکل اعلامی روبه‌رو شویم قطعا با جدیت برخورد و پیگیری موضوع را خواهیم داشت.

وی افزود: از هیچ مسئولی پذیرفته نیست بی‌خیال روند کاری و وظایف روز بگذراند و هر کسی در هر پستی اعم از فرماندار و بخشدار و مدیر و کارمند وظیفه دارد تا برای حل مشکلات مردم و التیام دردهای مردم تلاش کرده و گام بردارد.

امروز سرمایه‌گذار در بروکراسی اداری گیر کرده است

نماینده مردم فراهان، تفرش و آشتیان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات سیستم اداری گفت: از طرفی مردم با سیستم اداری و بروکراسی به شدت درگیر هستند که همین گرفت و گیرها سبب شده تا نه تنها مردم با مشکل روبه‌رو باشند، حتی سرمایه‌گذاران نیز با مشکلات روبه‌رو باشند.

بیاتی ادامه داد: معتقدیم ستاد سرمایه‌گذاری باید در منطقه شکل بگیرد تا بسته سرمایه‌گذاری تدوین شود و سرمایه‌گذار با اطمینان خاطر از اینکه سرمایه‌اش با چه سودی به وی برمی‌گردد در منطقه سرمایه‌گذاری کند.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه امروز سرمایه‌گذار در بروکراسی اداری گیر کرده و به جای فرش قرمزی که باید جلوی پای این سرمایه‌گذاری که سرمایه خود را برای توسعه منطقه می‌خواهد بیاورد پهن کنیم وی را درگیر یک سیکل اداری و بروکراسی اداری می‌کنیم که در نهایت خسته شده و رها می‌کند و می‌رود.

نماینده مردم فراهان، تفرش و آشتیان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ظرفیت‌های استان مرکزی گفت: خوشبختانه در دولت سیزدهم سه وزیر متعلق به استان مرکزی که اتفاقا یک ظرفیت خوب برای استان هستند که 2 وزیر از منطقه ما در تفرش، آشتیان و فراهان هستند.

وی افزود: یکی از این وزرا وزیر علوم است که از طریق وی پیگیر ارتقای جایگاه دانشگاه تفرش هستیم، دانشگاهی که دولتی است ظرفیت‌های خوبی دارد ولی از آن بهره‌ای گرفته نمی‌شود، به طوری که در یک نمونه بخشی از زمین بلااستفاده دانشگاه برای کشت هندوانه اجاره داده می‌شود در حالی که هم آب، هم برق و هم گاز دارد در حالی که بهتر از این می‌توان برای رشد و توسعه دانشگاه از آن بهره گرفت.

وزیر علوم قول داده از افراد مسئله‌دار دارای سوابق منفی استفاده نشود

بیاتی عنوان کرد: یک نکته خیلی عجیب این بود دانشگاه چند عضو هیئت علمی دارد که به لطف برنامه و سیاست غلط دولت قبل در این دانشگاه حضور هم نداشتند و حتی برخی اصلا اطلاع نداشتند دانشگاه و تفرش کجاست که پیگیری کردیم موضوع بررسی شود، همچنین از وزیر علوم قول گرفتیم در انتصابات از افراد دارای سوابق منفی استفاده نشود که قبول کرد.

وی اضافه کرد: موضوعی درباره پردیس دانشگاه اراک بودن دانشگاه تفرش را مطرح کردند که کذب بود زیرا دانشگاه تفرش خود دارای جایگاه ویژه علمی است و ظرفیت‌های خوبی دارد که باید از آن بهترین بهره را گرفت.

استاندار خراسان رضوی: بهره‌وری در کشاورزی و دامپروری مدنظر قرار گیرد "تحول" در کشت و صنعت و دامپروری مغان آغاز شد / هدف‌گذاری افزایش 25 درصدی ‌ تولیدات شرکت ‌ صنعت نیمه جان دامپروری خراسان جنوبی در دام مشکلات است

دولت در حال ریل‌گذاری درست و اصولی برای حل مشکلات است

نماینده مردم فراهان، تفرش و آشتیان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات کشور گفت: دولت میراث‌دار مشکلاتی است که 8 سال توسط دولت قبل باقی مانده و اینکه انتظار داشته باشیم یک شبه مشکلات برطرف کند امری غیرواقعی است زیرا دولت در حال ریل‌گذاری درست اقتصاد و برنامه‌های کشور است تا آنچه بر اثر سوءمدیریت‌ها در قبل دولت اتفاق افتاده برطرف شود.

بیاتی بیان کرد: بنابراین باید کمی صبر کرد و به دولت کمی زمان داد تا بتواند با اجرای برنامه‌ها روند غلط مدیریتی که در بسیاری حوزه‌ها بنیان گذاشته شده بود را اصلاح کند هر چند منکر فشارهای اقتصادی، بی‌ثباتی بازار و مشکلاتی که مردم با آن دست و پنجه نرم می‌کنند نیستیم.

نماینده مردم فراهان، تفرش و آشتیان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتصاب استاندار مرکزی و انتصابات استانی گفت: جای دیگر هم گفتم هیچ دخالتی در انتصابات نخواهیم داشت زیرا خوب شود بد شود همه کاسه کوزه‌ها سر مجمع نمایندگان شکسته خواهد شد مضافا اینکه وظیفه نظارت با ماست و شانیت اجرا با دولت و باید قوه مجریه براساس سیاست خود اقدام کند.

وی افزود: البته ما نظرات خود را اعلام کردیم حتی در مصادیق هم ورود کرده و تذکراتی که لازم بوده دادیم اما تصمیم‌گیر نهایی دولت و شخص استاندار است و برای انتصابات این استاندار است که نظر نهایی و تصمیم آخر را می‌گیرد.

بیاتی خاطرنشان کرد: البته در انتصابات باید کارنامه افراد را هم دید، اینکه فرد مورد نظر برای پستی در حقیقت انقلابی است یا به دلیل شرایط امروز انقلابی شده و نیز در عملکرد خود فرد موفقی بوده است؟

انتهای پیام/711/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نماینده مردم فراهان سرمایه گذاری غلط دولت قبل روبه رو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۶۰۹۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حل مشکلات در گرو ارتباط تنگاتنگ مجلس و دولت است/ هرگونه اختلاف افکنی بازی در پازل دشمن است

به گزارش «نماینده»، مجتبی یوسفی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر حفظ وحدت و انسجام میان قوا گفت: حل مشکلات کشور در گرو ارتباط تنگاتنگ و مستمر کمیسیون های تخصصی مجلس با مجموعه دولت است.

عضو هیأت رئیسه مجلس اظهار داشت: مجلس و دولت سوار بر یک کشتی هستند و هر گونه تصمیم و عملکرد اشتباه به همه آسیب می زند.

وی افزود: هیچ کس مخالف انتقاد نیست تضارب آراء خوب است اما بر مبنای همدلی و وحدت و باید بدانیم که هر گونه اختلاف افکنی بین مردم و یا بین مسئولان و یا بین دستگاه ها بازی کردن در پازل دشمن و مخالف فرمایشات رهبری است.

یوسفی خاطرنشان کرد: باید این موضوع را مد نظر داشته باشیم که هر گونه اختلاف افکنی و ایجاد دودستگی در نهایت ناکارامدی دستگاه های مختلف و انباشت مشکلات مردم را در پی خواهد داشت، در نتیجه باید از هر گونه اختلاف افکنی و چند دستگی در کشور بپرهیزیم.

عضو هیأت رئیسه مجلس اظهار داشت: مجلس و دولت در کنار هم می توانند مشکلات کشور را حل کنند و قطعا همراهی مجلس با دولت می تواند انجام امور را تسریع کند.

رهبر معظم انقلاب در سخنرانی اخیرشان در خطبه های نماز عید فتطر بر حفظ وحدت میان قوا و دستگاه های مختلف تأکید کردند و عنوان کردند که انتقاد خوب است اما باید ضمن بیان انتقادات از هر گونه تخریب تحت عناوین مختلف پرهیز شود.

دیگر خبرها

  • نماینده مهاباد: مجلس در مورد کاظم صدیقی سکوت کرد، در مورد چای دبش لاپوشانی / تعداد افراد زیر خط فقر دو برابر شده است
  • آخرین نطق رشیدی کوچی در مجلس
  • اشغال‌گران از سیاست مداخله در افغانستان و منطقه دست برنمی‌دارند
  • نیازمند تقویت اقناع در دولت هستیم
  • ببینید | سرکار گذاشتن مردم توسط دولت رئیسی به روایت یک نماینده مجلس
  • حل مشکلات در گرو ارتباط تنگاتنگ مجلس و دولت است/ هرگونه اختلاف افکنی بازی در پازل دشمن است
  • انتقاد یک نماینده مجلس از سیاست های نادرست ارزی دولت/ کالاهای اساسی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • کالا‌های اساسی با وجود پرداخت ارز ترجیحی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • نماینده مجلس : موضوع چای دبش را لاپوشانی کردند
  • تعریف دولتمردان برجام از خود به خاطر نابودی یک دهه فرصت رشد اقتصادی!