Web Analytics Made Easy - Statcounter

نایب رئیس اتاق بازرگانی کرمان گفت: اختلاف ایجاد شده بین نرخ ارز نیمایی با نرخ ارز در بازار مشکلات زیادی را برای صادرکنندگان به ویژه در خصوص رفع تعهد ارزی ایجاد کرده است.

به گزارش برنا؛ جلیل کاربخش، در کارگاه آموزشی رفع تعهدات ارزی صادرکنندگان استان افزود: سابقه تعهدات ارزی به سال ۹۷ و تصمیم شورای عالی سران باز می‌گردد، اما به دلیل تشدید تحریم ها و تفاوت نرخ ارز نیمایی با نرخ بازار به ویژه از بهمن ماه سال ۹۹ مشکلات زیادی برای صادرکنندگان ایجاد شده به طوری که برخی از صادرکنندگان نتوانسته اند نسبت به رفع تعهدات خود در موعد مقرر اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نایب رئیس کمیسیون کار، مالیات و تامین اجتماعی اتاق ایران، در ادامه بیان کرد: برای حل این مشکل جلسات متعددی تشکیل شده و سازمان توسعه تجارت نیز همواره پیگیر حل این مسئله است. وی اظهار کرد: پیشنهاداتی از سوی کارگروه اقدام ارزی استان مطرح شده که در سطح کشور نیز مطرح شد و امیدواریم در جلسه آینده سران قوا منتج به تصمیمات خوبی برای رفع مشکلات صادرکنندگان شود. در ادامه این کارگاه آموزشی که با حضور فعالان اقتصادی برگزار شد، ناهید دشتدار، معاون دفتر توسعه خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت به بیان دستورالعمل جدید بازگرداندن ارز حاصل از صادرات برای سال 1400 و بدهکاران ارزی سال های قبل و مباحث مالیاتی مرتبط با صادرات پرداخت.

همچنین دکتر قمری دبیر کمیته اقدام ارزی و مدیر کل دفتر توسعه خدمات بازرگانی و منوچهر اسدی مدیرکل سابق امور مالیاتی شمال استان تهران نیز به بیان نکاتی در رابطه با رفع تعهدات ارزی پرداختند.

انتهای پیام//

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: نرخ ارز مشکلات مالیات تامین اجتماعی تجارت معاون تجارت ارز استان تهران اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی کرمان نایب رئیس اتاق کرمان نرخ ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۶۱۱۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزارت خارجه هند: خدمه هندی کشتی توقیف شده توسط ایران با انجام تعهدات آزاد می شوند

وزارت خارجه هند اعلام کرد یک تن از ۱۷ خدمه کشتی مرتبط با رژیم صهیونیستی که توسط ایران توقیف شده است، تا این لحظه آزاد شده و باقی خدمه این کشتی نیز سالم هستند.

به گزارش ایسنا، سخنگوی وزارت خارجه هند اعلام کرد که تمامی خدمه این کشتی با انجام تعهدات توافق شده آزاد خواهند گشت.

ایرج الهی، سفیر ایران در هند از سوی دیگر تاکید داشته که خدمه هندی کشتی توقیف شده بازداشت نبوده و می‌توانند به هند بازگردند.

وزارت خارجه هند همچنین تاکید داشت از طریق نمایندگی این کشور در تهران با خدمه هندی کشتی توقیف شده در ارتباط بوده و درحال تضمین سلامتی آن‌ها هستند.

نیروی دریایی سپاه پاسداران در تاریخ ۲۵ فروردین ماه، یک کشتی باری مرتبط با رژیم صهیونیستی را در منطقه خلیج فارس توقیف کرد.

این کشتی باری که  «ام‌اس‌سی‌آریز» (MSC Aries) نام دارد با پرچم پرتغال فعالیت می‌کرد و مرتبط با شرکت «زودیاک مریتایم» مستقر در لندن بوده که مالک آن یک میلیاردر اسراییلی به نام «ایال اُفر» است.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: خلاقیت جالب خدمه کشتی برای عبور از مقر دزدان دریایی (فیلم) نجات 16 خدمه کشتی باری در آب‌های چین

دیگر خبرها

  • تعهدات وزارت نفت در بخش درمان بوشهر نیازمند بازنگری جدی است
  • رئیس‌جمهور: تفاوت معناداری در نگاه ایران و کشورهای غربی به قاره آفریقا وجود دارد / لزوم توسعه روابط ایران و آفریقا
  • سیاست ارزی غلط دلیل احساس نشدن درآمدهای سرشار نفتی و رشد اقتصادی در زندگی مردم
  • زنجیره ارزش پسته باید با کمک تولیدکنندگان و صادرکنندگان تکمیل شود
  • وزارت خارجه هند: خدمه هندی کشتی توقیف شده توسط ایران با انجام تعهدات آزاد می‌شوند
  • وزارت خارجه هند: خدمه هندی کشتی توقیف شده توسط ایران با انجام تعهدات آزاد می شوند
  • همه اختیار‌ها را به رئیس کل بانک مرکزی دادیم؛ اما هنوز در سیاست‌ ارزی دچار مشکل هستیم/ جلسه سومی وجود ندارد؛ تا یکشنبه برای دریافت برنامه ارزی منتظر می‌مانیم
  • ارزپاشی بانک مرکزی از محل ذخایر ارزی و منابع صندوق توسعه ملی
  • از سرگیری صادرات دام زنده مازاد در کشور
  • بانک توسعه صادرات درمسیرجهش تولید گام موثر برمی دارد