Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ چرا با وجود تزریق ۱۰۰ میلیون دوز واکسن در کشور باز هم شاهد روزانه بالای ۱۰۰ نفر مرگ و میر کرونایی در کشور هستیم؟ - اخبار استانها -

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری تسنیم، دو سال با کش و قوس‌های فراوان از شیوع پاندمی کرونا گذشت‌ و کشورمان پنج پیک سنگین را پشت سر گذاشت که پیک پنجم سنگین‌ترین پیک بود به طوری که مرگ و میرهای روزانه بعضا به 700 نفر هم رسید و علی‌رغم تلاش‌های بسیار مدافعان سلامت هموطنان بسیاری در این پیک جان خود را از دست دادند و به اذعان بسیاری از کارشناسان علت عمده طولانی شدن این پیک بی‌توجهی به پروتکل‌های بهداشتی و کوتاهی در واکسینا‌سیون بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر دولت دوازدهم برای واردات واکسن اهتمام بیشتری به خرج می‌داد و تزریق واکسن سرعت می‌گرفت قطعا پیک پنجم را با پایین‌ترین میزان مرگ و میر پشت سر می‌گذاشتیم، اما با پیگیری آیت‌الله رئیسی ورود واکسن به کشور سرعت گرفت و تا به امروز بیش از 100 میلیون دوز واکسن در کشور تزریق شده است که نویدبخش پایانی بر پیک‌های سنگین خواهد بود چرا که در کشورهایی که واکسینا‌سیون پایان یافته است، شاهد پایین‌ترین حجم میرگ و میر هستیم، اما  چرا با وجود تزریق 100 میلیون دوز واکسن در کشور باز هم شاهد روزانه بالای 100 نفر مرگ و میر کرونایی در کشور هستیم؟

برای واکاوی و ریشه‌یابی این موضوع باید به آمار وزارت بهداشت که روزانه در خصوص تازه‌ترین وضعیت ابتلا و مرگ و میر کرونایی منتشر می‌کند توجه داشت چرا که بیشتر میزان ابتلا در کسانی است که هنوز هیچ واکسنی را تزریق نکرده‌اند و از دریافت واکسن امنتاع می‌ورزند، اما چرا برخی از تزریق واکسن سر باز می‌زنند؟ 

یکی از دلایلی که باعث کاهش واکسیناسیون و پایین بودن آمار واکسیناسیون کرونا باشد، افراد و گروه‌های واکسن‌هراسی هستند، باید در مقابل این نوع افراد کمیته شبهه‌زدایی ایجاد شود تا شبهات موجود برطرف و مردم اقناع شوند. اما مشخص نیست واکسن‌گریزان چرا از بین همه مظاهر پزشکی مدرن دست روی واکسن گذاشته‌اند اما این دسته به شدت در حال تبلیغ این تفکر هستند که برای در امان ماندن فرزندانمان از آسیبهای واکسن، واکسیناسیون همگانی باید متوقف بشود. این تفکر در غرب تقریبا از دهه هفتاد میلادی با ظهور جنبش‌های هیپی و ضدفرهنگ که تفکر اصلی‌شان علم‌ستیزی بود شروع شد.

با این همه توصیفات باید واکسیناسیون را جدی بگیریم تا بتوانیم بر کرونا قالب شویم و کشور را از ورود به پیک ششم در امان نگه داریم چرا که اگر وارد پیک ششم شویم مشخص نیست همچون پیک پنچم آمار مرگ و میر به یک بار صعودی نشود و باز هم مدافعان سلامت در این بین بیشترین آسیب و ضربه روحی را خواهند خورد.

طبق آخرین تغییرات در نقشه رنگ بندی کرونایی شهرستان‌های کشور نشان می دهد شهرهای قرمز به عدد تک رقمی هشت رسیده است و از سویی اکثر مناطق نیز از خیز پنجم کرونا خارج شده‌اند و اکنون شهرستان‌های اشنویه، پیرانشهر(آذربایجان غربی)، طبس، فردوس(خراسان جنوبی)، زابل(سیستان و بلوچستان)، زرند، شهربابک(کرمان) و خاتم(یزد) در وضعیت قرمز هستند. همچنین 58 شهرستان نارنجی،  236 شهرستان زرد و 146 شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

استان بوشهر/ 2 فوتی دیگر به جان‌باختگان کرونایی ‌افزوده شد‌

سعید کشمیری رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر، با اشاره به آخرین آمار بستری‌های بخش کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر اظهار داشت: تعداد بیماران بستری مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بوشهر اکنون 78 نفر است که نسبت به روز ماقبل آن 12 نفر افزایش یافته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تصریح کرد: روز گذشته 29 بیمار جدید در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر بستری شده‌اند که از این تعداد 7 مورد به کرونا مثبت، قطعی است.

دبیر ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر با اشاره به اینکه اکنون 8 نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند افزود: از این مجموع موارد بستری در بخش‌های ویژه کرونایی، 5 نفر نیز به علت آسیب‌های ناشی از این بیماری از دستگاه تنفس مصنوعی استفاده می‌کنند.

کشمیری با اشاره به ثبت 2 مورد فوتی ناشی از بیماری کرونا خاطر نشان کرد: 2 آقا با 73 و 56 سال سن با سابقه بیماری زمینه‌ای دیابت و کلیوی به سبب ابتلا به کرونا جان باختند و اکنون تعداد فوتی‌های کرونایی استان بوشهر به 2 هزار و 20 نفر رسیده است.

وی بیان کرد: خوشبختانه در شبانه‌روز گذشته 17 بیمار بخش کرونایی با حال عمومی خوب از بیمارستان‌های استان بوشهر ترخیص شده‌اند، که از این تعداد 7 نفر از آنها مثبت قطعی بوده‌اند.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر اضافه کرد: از آغاز شیوع کرونا تاکنون 88 هزار و 850 نفر در استان بوشهر به این ویروس مبتلا شده‌اند.

استان ایلام/1 فوتی و 50 ابتلای جدید در 24 ساعت گذشته

محمد کریمیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ایلام، با اشاره به افزایش آمار مبتلایان به کرونا در استان ایلام، اظهار کرد: تاکنون تعداد 65 هزار و 919 هفت نفر بیمار مبتلا به کرونا در کل استان بستری شده‌اند.

وی با بیان آمار بیماران جدید مبتلا به ویروس کرونا طی 24 ساعت گذشته، افزود: در این بازه زمانی 50 مورد مثبت جدید بیماری کرونا در استان شناسایی شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام با تاکید بر اینکه در حال حاضر 100 بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان ایلام بستری هستند، تصریح کرد: در 24 ساعت اخیر 32 بیمار جدید در بیمارستان‌ها بستری شدند و تاکنون کل آمار بهبود یافته‌ها 64 هزار و 751 نفر بوده است.

کریمیان گفت: در 24 ساعت گذشته یک مورد فوتی ناشی از بیماری کرونا در استان مربوط به شهرستان ایلام گزارش شده است و مجموع فوت شدگان ناشی از کرونا تا کنون یک هزار و 156 نفر بوده است.

استان مرکزی/ 71 بیمار جدید شناسایی شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم با اشاره به آخرین وضعیت شیوع بیماری کرونا در استان مرکزی اظهار داشت: 71 بیمار جدید کرونایی در استان مرکزی بر اساس آخرین یافته‌های آزمایشگاهی طی شبانه روز اخیر شناسایی شد.

سیدمحمد جمالیان افزود: 12 نفر از بیماران جدید شناسایی شده در این استان برای پیگیری امور تخصصی درمانی در بیمارستان‌ها بستری شدند و 59 نفر از این افراد نیز خدمات درمانی سرپایی دریافت کرده و باید تا زمان منفی شدن جواب آزمایش و درمان نهایی در منزل قرنطینه باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک تصریح  کرد: شمار مبتلایان به کرونا از زمان شیوع این ویروس تاکنون در استان به 104 هزار و 924 نفر رسید و متاسفانه دو بیمار کرونایی نیز در این بازه زمانی در استان به دلیل کرونا جان باختند و شمار فوتی‌های این بیماری به 2 هزار و 955 نفر رسید.

جمالیان با اشاره به کاهش موارد سرپایی کرونایی گفت: با روند نزولی بیماران کرونایی مقرر شد تا بیمارستان امیرکبیر از بیماران کرونایی تخلیه شده و پس از ضدعفونی در اختیار سایر گروه‌های تخصصی قرار داده شود و هم اکنون بخش جراحی چشم و گوش، حلق و بینی نیز فعال و آماده ارائه خدمات درمانی به بیماران غیرکرونایی است.

وی  افزود: با توجه به کاهش بیماران کرونایی و قرار گرفتن اکثر شهرهای استان در وضعیت رنگ بندی زرد کرونایی و بعضا رنگ آبی، از بیماران غیرکرونایی به ویژه افرادی که مبتلا به دیابت، فشارخون و بیماری‌های قلبی هستند و به دلیل شرایط کرونایی از حضور در مراکز درمانی ترس و نگرانی داشتند درخواست می‌شود با توجه به فروکش کردن ویروس کرونا به بیمارستان‌ها یا مراکز درمانی با خیال راحت و اطمینان کامل مراجعه کنند تا با درمان به موقع از تشدید بیماری و تهدید آن برای سلامت خود در امان باشند.

رئیس علوم پزشکی اراک با اشاره به اینکه در حال حاضر 186 بیمار کرونایی در سراسر استان بستری هستند، گفت: آمار بستری شدگان در بیمارستان‌های استان به کمترین میزان خود رسیده است و مراکز درمانی استان در بعضی روزها اصلا بیمار کرونایی ندارند.

وی عنوان کرد: با کاهش موارد کرونایی در استان و با توجه به قرار گرفتن در فصل سرد سال، پدیده وارونگی هوا اتفاق افتاده و در نتیجه با آلودگی هوای شهر آمار بیماران تنفسی افزایش یافته است. بنابراین نیاز است فضای اختصاصی در اختیار این دسته از بیماران قرار گیرد.

استان اصفهان/ 235 ابتلای جدید و 12 فوتی

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، پژمان عقدک سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان  در جمع اصحاب رسانه با اشاره به تعداد کل موارد ابتلای قطعی و مشکوک به کرونا از ابتدا تاکنون، اظهار داشت: از ابتدای همه‌گیری ویروس کرونا تعداد یک میلیون 232 هزار و 875 نفر موارد ابتلای قطعی و مشکوک به کرونا در استان اصفهان به جز شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل شناسایی شدند.

وی افزود: در این بازه زمانی تعداد کل موارد ابتلای قطعی به کرونا در استان 424 هزار و  601 نفر و موارد مثبت ابتلای قطعی در 24 ساعت گذشته را  235 نفر گزارش شده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، تصریح کرد: همچنین تعداد 16 هزار و 932 نفر آمار کل فوت شدگان قطعی و مشکوک به علت کرونا از ابتدای همه‌گیری این ویروس در استان اصفهان به جز شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل بوده است.

وی ادامه داد: تعداد 182 هزار و 339 نفر نیز تعداد کل بستری شدگان کرونا از از ابتدا تاکنون بوده و تعداد بهبود یافتگان نیز 122 هزار و 694 نفر اعلام شده است.

عقدک با بیان اینکه در حال حاضر 665 بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان اصفهان به جز کاشان و آران و بیدگل بستری هستند، افزود: از این تعداد 153 بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه نگهداری می‌شوند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در مورد آمار تعداد کل بهبود یافتگان از ابتدا تاکنون گفت: در این بازه زمانی 122 هزار و 694 نفر بهبودیافتگان کرونا هستند و تعداد بیماران ترخیص شده جدید در 24 ساعت گذشته نیز 178 نفر بوده است.

وی تاکید کرد: همچنین 146 بیمار جدید در 24 ساعت گذشته در بیمارستان‌های اصفهان بستری و 12 نفر هم در اثر بیماری کرونا جان خود را از دست دادند.

معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از آغاز اجرای طرح شهدای سلامت با هدف ایمنی دسته جمعی و افزایش پوشش واکسیناسیون در استان خبر داد.

 مهرداد زینلیان در این خصوص گفت: این طرح به‌منظور آموزش و اقناع‌سازی مردم برای تزریق واکسن کرونا و همچنین تسهیل دسترسی برای افرادی که واکسن کرونا دریافت نکرده‌اند، تا 19 آذرماه سال جاری اجرا می‌شود.

وی بابیان اینکه همه اطلاعات مربوط به افرادی که تاکنون برای دریافت واکسن کرونا اقدام نکردند از طریق سامانه سیب قابل ‌استخراج است، اظهار داشت: شهرستان‌ها و مناطق شهری که پوشش کمتر واکسیناسیون دارند مشخص‌ شده‌اند و این طرح در سراسر استان به‌ ویژه در این منطقه‌ها اجرا می‌شود.

 زینلیان با اشاره به اینکه این طرح در سطح مدارسی که بیش از 50 دانش‌آموز آن تاکنون واکسن دریافت نکردند نیز اجرا می‌شود، خاطرنشان کرد: این کار با همکاری آموزش و پرورش و توسط گروه‌های سیار و پس از کسب رضایت از والدین آن‌ها انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه در کلانشهر اصفهان حدود 200 باب مدرسه که بیش از 50 دانش‌آموز آن واکسن تزریق نکردند، شناسایی‌ شده است، اضافه کرد: 10 دستگاه اتوبوس نیز برای گروه‌های سیار استفاده می‌شود که صبح‌ها به مدارس و بعدازظهر و شب‌ها به شهرها و مناطق مختلف به‌ ویژه حاشیه شهرها و مناطق پرجمعیت می‌روند.

معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه با تأکید بر اینکه در اجرای این طرح، بحث اجباری بودن واکسیناسیون کرونا مطرح نیست، تصریح کرد: ما در این طرح تلاش می‌کنیم با آموزش اقناع کردن و تسهیل دسترسی از طریق رسانه‌ها و با همکاری دستگاه‌های مختلف از جمله بسیج و سپاه، آموزش و پرورش و شهرداری‌ها میزان پوشش واکسیناسیون و ایمن‌سازی جامعه را افزایش دهیم.

زینلیان گفت: در این طرح علاوه بر مراکز تجمیعی واکسیناسیون، گروه‌های سیار و مراکز بهداشتی درمانی از جمله مراکز جامع سلامت نیز فعالیت می‌کنند.

وی افزود: طرح شهدای سلامت در شهرستان‌هایی که پوشش واکسیناسیون کمتری دارند مانند خمینی‌شهر، فلاورجان، نجف‌آباد، برخوار و اصفهان با جدیت بیشتری اجرا خواهد شد.

معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه این طرح به ریاست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری و دبیری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و همکاری همه دستگاه‌های اجرایی، اصناف و صنایع مختلف اجرا می‌شود، تأکید کرد: برای ایمن‌سازی جامعه در برابر همه‌گیری بیماری کووید 19 باید سطح واکسیناسیون به 85 درصد برسد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بیمارستان های استان بوشهر دانشگاه علوم پزشکی اصفهان رئیس دانشگاه علوم پزشکی مبتلا به کرونا بازه زمانی بیمارستان ها 24 ساعت گذشته کرونا در استان بیماری کرونا مراکز درمانی استان اصفهان استان ایلام ابتلای قطعی بستری هستند اجرا می شود شناسایی شد شهرستان ها بیمار جدید مرگ و میر تعداد کل شده اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۶۱۵۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت صنعا از سرگیری مذاکرات با عربستان را تکذیب کرد

دولت صنعا از سرگیری مذاکرات با عربستان که رهبری ائتلاف سعودی در یمن را بر عهده دارد را تکذیب کرد و آمریکا و انگلیس را مسؤول اجازه ندادن به تحقق توافق صلح دانست.

به گزارش ایسنا، وزارت امور خارجه دولت صنعا از زبان یک منبع رسمی که توسط خبرگزاری یمنی «سبأ» گزارش شده است، گفت: «آنچه روزنامه اماراتی (البیان) و برخی دیگر از رسانه‌ها درباره بازگشت مذاکرات منتشر کرده‌اند، تکذیب می‌کنیم. آنچه در این گزارش آمده کاملا نادرست است.»

وی ادامه داد: هنوز هیچ یک از موارد ذکر شده در این گزارش به ما ارائه نشده است، بلکه سازمان ملل هر از چند گاهی اشاره‌هایی در این باره می‌کند اما آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها به دلیل موضع یمن در حمایت از مظلومیت ملت فلسطین نمی‌توانند اجازه توافق در این مرحله را بدهند.

او توضیح داد که «به سازمان ملل تاکید کرده است که طرح نقشه‌ای که با طرف سعودی به آن دست یافته شده ربطی به حوادث غزه ندارد و قرار نیست ربطی به آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها داشته باشد».

وزارت خارجه یمن در پایان گفت: به هر حال ما به موضع آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها اهمیتی نمی‌دهیم و همانطور که مشخص است با آنها درگیر هستیم.

چهارشنبه گذشته، دفتر هانس گروندبرگ فرستاده سازمان ملل متحد اعلام کرد که در تماسی با لرد احمد از ویمبلدون، وزیر مشاور انگلیس در امور خارجه، مشترک المنافع و امور توسعه خاورمیانه داشت، وی در مورد ضرورت حفظ محیطی که از گفت‌وگوی سازنده و راه‌های دستیابی به پیشرفت در نقشه راه بین‌المللی حمایت می‌کند بحث و گفت‌وگو کرده است.

سه‌شنبه گذشته، گروندبرگ در ریاض با رشاد العلیمی، رئیس شورای رهبری یمن و شایع الزندانی، وزیر امور خارجه در دولت مستعفی در مورد تلاش‌ها برای احیای روند سیاسی در یمن، تحت نظارت سازمان ملل، گفت‌وگو کرد.

نماینده سازمان ملل دوشنبه گذشته از برگزاری گفت‌وگو با «انصارالله» و مقامات عمانی خبر داد که در آن راه‌های دستیابی به پیشرفت در نقشه راه سازمان ملل برای یمن و ضرورت کاهش تنش‌ها در منطقه خاورمیانه که ناشی از درگیری رژیم صهیونیستی و فلسطینی‌ها در غزه و حملات ارتش یمن در ۲ دریای سرخ و عرب و خلیج عربی و خلیج فارس است، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

گروندبرگ در اواسط آوریل اعلام کرده بود که «شتاب دستیابی به توافق بین طرف‌های درگیر در یمن به دلیل تحولات نوار غزه، ضعیف و کند شده است». وی تاکید کرد که این مسائل «فضای میانجی‌گری را بسیار پیچیده کرده‌اند».

وی افزود: در صورت برقرار نشدن آتش‌بس در غزه و متوقف نشدن کامل حملات در دریای سرخ و خلیج عدن، خطر تشدید تنش همچنان وجود دارد.

در آن زمان، فرستاده سازمان ملل نسبت به «عواقب جدی نه تنها برای یمن، بلکه برای کل منطقه، در صورت غفلت از روند سیاسی در یمن و ادامه مسیر تنش‌ها» هشدار داد و بر لزوم تصمین این مساله تاکید کرد که حل مناقشه در یمن با حل و فصل مسائل دیگر مرتبط دانسته نشود.

۲۳ دسامبر گذشته، گروندبرگ در بیانیه‌ای اعلام کرد که طرف‌های یمنی متعهد به اجرای اقداماتی شده‌اند که شامل اجرای آتش‌بس شامل تمام یمن، اقداماتی برای بهبود شرایط زندگی و مشارکت در آماده‌سازی برای ازسرگیری یک روند سیاسی فراگیر تحت نظارت سازمان ملل می‌شود.

وی این اقدام را «گامی مهم» توصیف کرد و گفت: «با طرفین برای تهیه نقشه راه تحت نظارت سازمان ملل متحد که شامل این تعهدات باشد و از اجرای آنها حمایت کند، همکاری می‌کنم.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اتاق فکر دشمنان چگونه در برابر جمهوری اسلامی شکست خورد؟
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی
  • دولت صنعا از سرگیری مذاکرات با عربستان را تکذیب کرد
  • واکسیناسیون حجاج از امروز آغاز شد
  • واکسیناسیون ۵ هزار حجاج گلستانی در حال انجام است
  • کنایه رییس دفتر رئیس جمهور سابق به آمارهای رییسی (فیلم)
  • واکسیناسیون متقاضیان حج تمتع از امروز آغاز شد/ متقاضیان ۱۵ روز قبل از اعزام ادغام کنند
  • آغاز واکسیناسیون بیش از ۹ هزار عمره گزار خراسان رضوی