Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-30@00:27:36 GMT

محاصره یمن جنایت جنگی محسوب می‌شود

تاریخ انتشار: ۳ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۶۱۵۵۵

محاصره یمن جنایت جنگی محسوب می‌شود

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المسیره، مهدی المشاط، رئیس شورای عالی سیاسی یمن روز دوشنبه با ویلیام دیوید گریسلی، هماهنگ کننده سازمان ملل در یمن دیدار و درباره اوضاع انسانی در یمن با توجه به تداوم تجاوزگری‌ها و محاصره علیه این کشور رایزنی کردند.

مهدی المشاط در این دیدار از مشکلات و مصیبت‌های انسانی همه اقشار ملت یمن سخن گفت که ناشی از محاصره این کشور بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او به ویژه به بیمارانی اشاره کرد که بسیاری از آن‌ها به علت بسته بودن فرودگاه صنعا و میسر نبودن سفر به خارج، جان خود را از دست می‌دهند.

المشاط تأکید کرد: محاصره آمریکا علیه یمن، جنایت جنگی محسوب می‌شود که جان بیش از ۲۵ میلیون یمنی را تهدید می‌کند. کشور‌های متجاوز و در رأس آن‌ها آمریکا در مرحله گذشته برای شکست مأموریت فرستاده سابق سازمان ملل تلاش می‌کردند و اکنون برای شکست فرستاده جدید تلاش کرده و از هرگونه پیشرفت در پرونده‌های انسانی و در رأس آن لغو محاصره و محدودیت‌های وضع شده علیه بنادر و فرودگاه بین المللی صنعا جلوگیری می‌کنند.

رئیس شورای عالی سیاسی یمن از سازمان ملل خواست کشور‌های ائتلاف متجاوز و در رأس آن‌ها آمریکا را برای لغو محاصره و صدور مجوز ورود مشتقات نفتی به بندر الحدیده تحت فشار بگذارد.

مهدی المشاط در بخش دیگری از این دیدار با اشاره به پرونده نفتکش صافر، از عقب نشینی سازمان ملل در اجرای توافق صیانت فوری از نفتکش صافر و ارزیابی همه جانبه وضع آن ابراز تأسف کرد و افزود: این عقب نشینی احتمال افزایش آلودگی‌های زیست محیطی را در دریای سرخ افزایش می‌دهد و سازمان ملل باید به بند‌های مورد توافق برای حل نهایی این پرونده پایبند باشد.

در ۲۵ مارس ۲۰۱۵ میلادی، جنگ در یمن با حمله هوایی از عربستان آغاز شد. از آن زمان تاکنون حملات ائتلاف سعودی ادامه داشته است. سازمان ملل متحد سال ۲۰۱۹ با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد شاخص‌های اجتماعی و اقتصادی یمن در پی جنگ ائتلاف سعودی و امارات علیه این کشور ، ۲۰ سال به عقب بازگشته است. همچنین شورای حقوق بشر سازمان ملل سال گذشته اعلام کرد از ابتدای جنگ یمن تاکنون بیش از ۱۸ هزار غیرنظامی کشته شده اند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جنگ یمن ائتلاف سعودی مهدی المشاط سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۶۱۵۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امروز حکومت اسرائیل منفورتر از همیشه است

فرزاد موتمن، کارگردان سینما با انتشار یک پُست در اینستاگرام به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه واکنش نشان داد و نوشت: امروز، حکومت اسرائیل منفورتر از همیشه است و فلسطینی‌ها احساس می‌کنند که تنها نیستند.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، فرزاد موتمن، کارگردان سینما با انتشار یک پُست در اینستاگرام به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه واکنش نشان داد و نوشت: در تمام هفتاد و شش سالی که از تشکیل حکومت صهیونیستی و اشغال سرزمین‌های فلسطین می‌گذرد، چنین چیزی سابقه نداشته است. جنبشی گسترده در اعتراض به جنایات جنگی اسرائیل و قتل عام مردم غزه که طی شش ماه اخیر سی و چهار هزار کشته بجا گذاشته، دانشگاه‌های آمریکا را فرا گرفته است.

میزان جنایات جنگی اسرائیل اینبار به‌حدی بود که وجدان افکار عمومی را جریحه دار کرد و شاید وتو شدن طرح تشکیل کشور فلسطین در سازمان ملل توسط آمریکا هم به گسترده‌تر شدن اعتراضات منجر شده باشد. امروز، حکومت اسرائیل منفورتر از همیشه است و فلسطینی‌ها احساس می‌کنند که تنها نیستند.

دیگر خبرها

  • درخواست پارلمان عربی برای تحقیقات در مورد کشف گور‌های جمعی در غزه
  • غنیمت جنگی ویژه برای پوتین؛ تانک پیشرفته آمریکایی اسیر شد | فیلم
  • اعلام وضعیت قرمز و وخیم جنگی در جبهه شرقی اوکراین/حمله پهپادی اوکراین به تاسیسات نفتی روسیه
  • نشست مشورتی مقامات ۶ کشور عربی درباره تحولات غزه
  • گمانه‌زنی تایمز درباره بازداشت سران تل‌آویو به اتهام جنایت جنگی
  • برگزاری نشست مشورتی مقامات ۶ کشور عربی درباره تحولات غزه
  • پرافتخارترین تیم‌های جام حذفی به یک چهارم نهایی هم نرسیدند!
  • امروز حکومت اسرائیل منفورتر از همیشه است
  • پاسخ ایران به جنایت رژیم صهیونیستی عاقلانه و مدبرانه بود
  • طوفانی که پرده از چهره غرب کنار زد