Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@17:30:37 GMT

تغییر کاربری اراضی کشاورزی پیگیری قضایی می شود

تاریخ انتشار: ۳ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۶۱۸۴۵

تغییر کاربری اراضی کشاورزی پیگیری قضایی می شود

به گزارش خبرنگار مهر، محمدجواد زارع بیدکی، صبح چهارشنبه در جلسه با نمایندگان حقوقی اداره کل جهاد کشاورزی استان یزد بر هم افزایی دستگاه‌های متولی زمین و لزوم تقویت گشت‌های حفاظت از اراضی، تأکید کرد و نسبت به اقدام به هرگونه تغییرکاربری غیرقانونی اراضی کشاورزی هشدار داد.

وی با اشاره به اهمیت گسترده فعالیت‌های این اداره، بیان داشت: جهاد کشاورزی نقش ناظر در زمینه حفاظت از اراضی را دارد و در این راستا تعامل و هم افزایی بیشتری نسبت به گذشته بین دستگاه قضا و امور اراضی درخصوص حفاظت از اراضی و برخورد قاطع با متخلفان و قانون شکنان مورد تاکید است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دادستان اشکذر با تاکید بر اجرای صحیح قانون اظهار داشت: تغییر کاربری اراضی کشاورزی، موضوع مهمی است و باید با برخورد قاطعانه، از اقدامات غیرقانونی فرصت طلبان جلوگیری شود.

وی، حفظ عرصه‌های طبیعی و اراضی کشاورزی به عنوان سرمایه‌های نظام و تحویل آن به نسل‌های آینده را مهم و ضروری برشمرد و افزود: دستگاه قضایی در خصوص حقوق عامه و اموال عمومی اهتمام ویژه دارد و در این مسیر از هیچ اقدامی فروگذار نیست.

زارع بیدکی با تأکید بر لزوم مقابله با دست اندازی سودجویان به اراضی کشاورزی، خواستار هم افزایی و تشریک مساعی در جهت تقویت توان گشت زنی شد و تصریح کرد: حفاظت از باغات و اراضی کشاورزی شهرستان و نیز به دلیل اهمیت حفظ منابع آب در امنیت کشور اجرای طرح های آبیاری تحت فشار بسیار حایز اهمیت است.

در این دیدار رئیس اداره حقوقی مدیریت اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان و نماینده حقوقی جهاد کشاورزی اشکذر حضور داشتند.

کد خبر 5359564

منبع: مهر

کلیدواژه: یزد شهرستان اشکذر هفته بسیج ویروس کرونا بوشهر بسیج آمار کرونا خطبه های نماز جمعه کرمانشاه زلزله کتاب و کتابخوانی آلودگی هوا بارش باران واکسن کرونا عکس استانها اردبیل اراضی کشاورزی جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۶۱۸۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف اراضی ملی در گشت رودخان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای گیلان ؛ سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فومن گفت: هزار متر مربع از اراضی ملی در منطقه گشت رودخان رفع تصرف شد.

علیرضا حسین زاده بابایی همچنین از تخریب چند بنای غیر مجاز ساخته شده در این زمین‌ها خبر داد و افزود: با باز پس گیری این زمین‌ها ۲ متصرف به مراجع قضایی معرفی شدند. 

وی با اشاره به اینکه ارزش این زمین‌ها در این منطقه حداقل متری ۸ میلیون تومان است، افزود: ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان فومن برای صیانت از عرصه‌های طبیعی و ملی شبانه روز در حال گشت و کنترل مناطق تحت مدیریت هستند.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فومن از شهروندان و دوستداران محیط زیست خواست: در صورت مشاهده تخریب، تصرف و آلودگی محیط زیست موارد را در اسرع وقت به نزدیکترین اداره حفاظت محیط زیست اطلاع دهند.

دیگر خبرها

  • جلوگیری از تغییر کاربری ۵۹ هکتار از اراضی کشاورزی ساوجبلاغ
  • ۸۴۲ هکتار از اراضی ملی به شهرک‌های صنعتی و کشاورزی واگذار شد
  • قیمت گذاری پرونده زمینهای تغییر کاربری یافته در آمل
  • پیشگیری از تغییر کاربری ۵۹ هکتار اراضی کشاورزی ساوجبلاغ
  • رفع تصرف ۲۰ هزار متر مربع از اراضی دولتی در گتوند
  • برخورد با متخلفین تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی در مهریز
  • رفع تصرف اراضی ملی در گشت رودخان
  • شناسایی سه هزار مورد تغییر کاربری اراضی کشاورزی در آذربایجان‌غربی
  • 39 تغییر کاربری غیر مجاز در ساری قلع و قمع شد
  • ۳۹ تغییر کاربری غیر مجاز در ساری قلع و قمع شد