Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک گزارش می‎گوید که دونالد ترامپ در آخرین ماه ریاست جمهوری خود، بخش‌های کلیدی یک کمپین مخفی پنتاگون را برای انجام خرابکاری علیه ایران به راه انداخته بود.

خبرگزاری میزان - مقام‎های ارشد سابق آمریکا که در دولت دونالد ترامپ، حضور داشتند، می‎گویند «ترامپ در آخرین ماه ریاست جمهوری خود، بخش‌های کلیدی یک کمپین مخفی گسترده پنتاگون را برای انجام خرابکاری، تبلیغات و سایر عملیات روانی علیه ایران به راه انداخته بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

به گزارش «یاهو نیوز»، این منابع آمریکایی می‎گویند که این کمپین که قرار بود از سوی نیرو‌های عملیات ویژه ارتش آمریکا فرماندهی شود، برای آنچه تضعیف ثبات ایران خوانده شده بود، طراحی شد.

یک مقام سابق دفاعی آمریکا، می‎گوید که ترامپ در حالی که در جریان عناصر این کمپین قرار گرفته بود، گفت که این کار باید توسط دولت آینده بایدن انجام شود.

وزارت دفاع آمریکا و سیا از اظهار نظر در این رابطه خودداری کرده‎اند.

بیشتر بخوانید: آمریکا و موضوع بازگشت به برجام ادعاهای مقام کاخ سفید در آستانه دور جدید مذاکرات وین

به ادعای مقام‏‎های سابق آمریکا، «اگرچه این طرح شامل کشتار‌های هدفمند نمی‌شد، اما احتمال اینکه ایرانی‌ها در طی اقدامات خرابکارانه، جان خود را از دست بدهند، وجود داشت.»

این منابع می‎گویند «بسیاری از جوانب این کمپین جنگ نامنظم به طور رسمی به مجوز ریاست جمهوری آمریکا نیاز نداشتند و می‌توانستند توسط وزیر دفاع و سایر مقام‎های ارشد پنتاگون تایید شوند.»

اما به ادعای مقام‎های سابق دولت آمریکا، برخی در پنتاگون، به ویژه در ستاد مشترک، سال‌ها مانع از اجرای این طرح‌ها شدند.

یک مقام ارشد سابق دولت آمریکا، می‎گوید «دستور صریح داده شد؛ در اوایل سال ۲۰۱۸، مسیری بسیار واضح به پنتاگون در مورد برخی از عناصر این کمپین ارائه شد.»

به گفته وی، «پنتاگون از انجام هر گونه اقدامی در مورد آن امتناع کرد، زیرا نمی‌خواست آن را انجام دهد.»

«یاهو نیوز» در بخش دیگری نوشت که فشار لحظه آخری دولت پیشین آمریکا اوج سال‌ها ناامیدی مقام‎های دولت ترامپ در مورد چگونگی به راه انداختن «درگیری در سایه» با ایران بود.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا دونالد ترامپ

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: آمریکا آمریکا دونالد ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۶۱۸۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح کنگره آمریکا علیه دیوان کیفری بین‌المللی

آکسیوس گزارش کرد قانونگذاران آمریکایی در حال تدوین پیش‌نویس لایحه‌ای هستند که برای تلافی از دیوان کیفری بین‌المللی در صورت صدور حکم بازداشت برای مقام‌های ارشد رژیم صهیونیستی به اتهام جنایات جنگی در غزه طراحی شده است.

به گزارش ایسنا، این لایحه که در حال تدوین است شامل تحریم‌هایی علیه مقام‌های دیوان کیفری بین‌المللی است.

به نقل از پایگاه خبری آکسیوس، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی از جو بایدن رئیس جمهور آمریکا خواسته تا در هرگونه حکم بازداشت احتمالی علیه مقام‌های این رژیم مداخله کرده و جلوی ‌آن را بگیرد.

اوایل روز دوشنبه کاخ سفید اعلام کرد دیوان کیفری بین‌المللی هیچ صلاحیتی ندارد و واشنگتن از تحقیقات این دیوان حمایت نمی‌کند.

پیشتر در روز دوشنبه، رسانه‌های آمریکایی به نقل از یک مقام اسرائیلی مطلع گزارش دادند که دیوان کیفری بین‌المللی ممکن است حکم بازداشت نتانیاهو، یوآو گالانت، وزیر جنگ و دیگر مقامات ارشد رژیم صهیونیستی را در اوایل این هفته صادر کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بازداشت بیش از ۱۰۰۰ دانشجوی معترض در ۲۵ دانشگاه آمریکا
  • شرط ترامپ برای کمک به اوکراین پس از ورود به کاخ سفید
  • کاخ سفید: از تلاش چین برای برقراری امنیت در منطقه استقبال می‌کنیم
  • رئیسی: دشمن حتماً در عرصه اقتصادی ناکام خواهد ماند / باید همه حمایت‌های حقوقی، مالی و اجتماعی از کار و کارگر انجام شود
  • رئیسی: دشمن حتماً در عرصه اقتصادی ناکام خواهند ماند / باید همه حمایت‌های حقوقی، مالی و اجتماعی از کار و کارگر انجام شود
  • طرح کنگره آمریکا علیه دیوان کیفری بین‌المللی
  • تلاش آمریکا برای احیای یک طرح شکست خورده علیه ایران
  • تولید بیش از ۸۵ نوع صنایع دستی در فارس
  • کاخ سفید: بلینکن برای برقراری آتش‌بس ۶ هفته‌ای در غزه تلاش می‌کند
  • انتقاد بایدن از ترامپ در مهمانی در کاخ سفید