Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-03@03:04:06 GMT

دبیرکل حزب سبز: دولت در سایه تشکیل دادیم

تاریخ انتشار: ۳ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۶۱۸۵۶

دبیرکل حزب سبز: دولت در سایه تشکیل دادیم

"حسین کنعانی مقدم"، فعال سیاسی اصولگرا، در گفتگو با برنا درمورد انفعال احزاب  در حال حاضر و رویکرد صرفا انتخاباتی آنها طی سالهای گذشته گفت: در ساختار سیاسی کشور، حزب معنی و مفهوم خود را از دست داده است و عمدتا چیزی بیش از زینت مجالس نیست و وقتی می‌بینیم که دولت هایی بر سر کار می آیند و اعلام می‌کنند که ما هیچ گونه وابستگی حزبی نداریم و طرفدار جریانی نیستیم، عملا احزاب را از ساختار سیاسی کشور خارج می کنند و به عبارتی بودن یا نبودن احزاب در سپهر سیاسی کشور معنی خاصی ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: وقتی در رفع مشکلات احزاب را جدی نمی گیرند، نباید توقع داشت تا احزاب در تصمیمات سیاسی کشورمان در ایام بعد از انتخابات، فعالیت موثر تری داشته باشند. احزاب وقتی می‌توانند حضور و بروز موثر داشته باشند که جایگاهی در هرم قدرت داشته باشند.

کنعانی مقدم افزود: مشکل در نظام سیاسی کشور است. در قانون اساسی احزاب و تعدد آن مورد توجه قرار گرفتند؛ در عین حال که ساختار نظام سیاسی کشور ما، نظام حزبی نیست. در عین حال نظام ریاستی که حاکم بر کشور است یک نظام پارلمانی در کنار آن (مجلس) است. نظام حاکمیتی ما، مجموعه ای از این هاست که در نهایت نظام ولایت فقیه در ساختار قانون اساسی مطرح می‌کند.

کنعانی مقدم اظهار کرد: سهم احزاب در شکل گیری نظام سیاسی چندان موثر نیست و احزاب عمدتا در حاشیه قرار دارند و جنبه مشارکت سیاسی را بیشتر در انتخابات عملی می‌کنند.

وی ادامه داد: در انتخابات فعالیت داریم ولی وقتی در تصمیم گیری های سیاسی، احزاب جایی ندارند، برگزاری جلساتی که در تصمیم گیری نظام سیاسی کشور، اثری نخواهد داشت بی فایده است.

این فعال سیاسی ادامه داد: حزب ما بعد از انتخابات هم فعالیت داشت و دولت در سایه را با هدف هم فکری شکل دادیم تا راهکار های لازم به منظور مشورت به دولت داده شود./ برنا

 

منبع: فردا

کلیدواژه: کنعانی مقدم دولت در سایه دبیرکل حزب سبز سیاسی کشور نظام سیاسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۶۱۸۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

 تماس تصویری نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل با مشاور ارشد امیرعبداللهیان

به گزارش همشهری‌آنلاین، «گیر پدرسون» نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه امروز سه شنبه (۱۱ اردیبهشت ۱۴٠۳) با علی اصغر خاجی، مشاور ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی گفتگو کرد.

طرفین در این دیدار در رابطه با آخرین تحولات سوریه از جمله لزوم اتخاذ رهیافت های جدید جهت کمک به بهبود وضعیت انسانی، مبارزه با تروریسم و همچنین استمرار فرآیند سیاسی سوریه گفتگو و تبادل نظر کردند.

خاجی در ادامه این گفتگوها، با ابراز نگرانی از بحران انسانی سوریه اظهار داشت، جنایات رژیم صهیونیستی در قبال مردم مظلوم فلسطین و همچنین تجاوزات مستمر این رژیم به سوریه و لبنان تمامی معادلات منطقه را در بحران فرو برده است و روند پیشرفت تحولات سوریه را دچار خدشه کرده است.

کد خبر 848421 منبع: مهر برچسب‌ها خبر ویژه سازمان ملل

دیگر خبرها

  • تشکیل شورا نماد برجسته مردم سالاری است/ جان‌بخشی به نظام شورایی مزیت بزرگی برای کشور است
  • تشکل‌های دانشجویی در شناسایی مسائل و اعتباربخشی سیاست‌ها کمک کنند
  • دور دوم انتخابات بسیار تعیین‌کننده است/ لزوم اصلاح ساختار بودجه
  • پیشنهادات دیوان محاسبات برای اصلاح نظام بودجه‌ریزی کشور
  • روحانی: برجام بازدارندگی‌مان را افزایش داد | امروز دعوا بر سر ساخت مسجد است | ساکت ننشینیم، مردم را به پشتیبانی از نظام تشویق کنیم | مگر در انقلاب با زور مردم را باحجاب کردیم؟
  •  تماس تصویری نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل با مشاور ارشد امیرعبداللهیان
  • گفت‌وگوی نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه با «خاجی»
  • نگاهی به وضعیت بودجه احزاب در لایحه بودجه 1403 / مرکز پژوهش های مجلس: وزارت کشور گزارشی از نحوه توزیع کمک مالی به احزاب ارائه کند
  • جلسات قالیباف و رقبایش با منتخبان مجلس دوازدهم به روایت فرید موسوی /فعلا خبری از مرامنامه و مانیفست نیست
  • انتخابات به نظام مشروعیت می‌بخشد