Web Analytics Made Easy - Statcounter

امین معصومی، دبیر مجمع وارثون استان قزوین در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در قزوین گفت: مجمع وارثون که مجمع مردمی فعالان جهاد و شهادت است، با هدف شناسایی، شبکه‌سازی، توانمندسازی و فضاسازی عملیات هایی در حوزهٔ جهاد و شهادت در میان جریان‌های مردمی دغدغه‌مند عرصهٔ جهاد و شهادت شکل گرفته است.

وی ادامه داد: یکی از فعالیت‌ها و عملیات‌هایی که توسط این مجمع طراحی و اجرا شد، در سالگرد شهادت شهید مهدی زین‌الدین، فرمانده لشکر 17 علی‌ابن‌ابیطالب، به‌دلیل این‌که از 5 استان در این لشگر حضور داشتند، عملیاتی بین این استان‌ها طراحی شد و تصمیم بر این شد تا از اجرای برنامه در مکان‌های تکراری پرهیز شده و این‌بار در زندان برنامه اجرا کنیم تا حال و هوای ایثار و شهادت در این مکان نیز جاری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معصومی اظهار کرد: در این طرح که از روز 24 الی 27 آبان تحت‌عنوان آقا مهدی اجرا شد، 4 روز در زندان مرکزی قزوین برنامه‌هایی از قبیل فضاسازی محیط زندان متناسب با فرهنگ ایثار و شهادت، روایت‌گری، پخش فیلم‌های سینمایی مرتبط با دفاع مقدس، شعرخوانی، قرائت قرآن توسط قاریان ممتاز استانی و کشوری و بین‌المللی، پخش کلیپ پیرامون ایثار و شهادت و مداحی اجرا شد.

وی عنوان کرد: 3 روز از برنامه‌ها مخصوص آقایان و یک روز مخصوص بانوان بود.

دبیر مجمع وارثون افزود: روز نهایی اجرای این برنامه نیز منجر به آزادسازی 19 زندانی جرائم غیرعمد به نیت شهید زین‌الدین شد که 16 نفر از این زندانیان بدهی مالی مجموعاً بالغ بر 8 میلیارد تومان داشتند که بخشی از این بدهی از شاکیان رضایت گرفته شد و بخشی از آن نیز توسط خیرین مردمی، ستاد دیهٔ استان و سازمان بسیج حقوقدانان پوشش داده شد.

وی تصریح کرد: هم‌چنین در این طرح، از 2 تن از اولیای دم زندانیان محکوم به قصاص نیز رضایت گرفته شد و این زندانیان از قصاص رهایی یافتند.

این مسؤول خاطرنشان کرد: محور دیگر برنامه نیز راه‌اندازی پویش کتابخوانی در زندان بود، به این ترتیب که ما حدود 400 جلد کتاب تنها زیر باران که مجموعه خاطرات و زندگینامهٔ شهید زین‌الدین است را در میان زندانیان توزیع کرده و پس از برگزاری مسابقه از متن کتاب، به نفرات برتر جوایزی اهدا شد.

معصومی در پایان بیان کرد: هم‌چنین در این برنامه 30 خانواده از خانواده‌های مددجویان نیازمند نیز شناسایی شده و با کمک ستاد اجرایی فرمان امام(ره) 30 بستهٔ معیشتی تقدیم آنان شد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: استان قزوین آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۶۱۸۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک خواننده معروف برای آزادی زندانیان قزوین

مهدی عبدیان رییس ستاد دیه استان قزوین گفت:  محسن چاوشی خواننده کشورمان با درج فراخوان و برگزاری مراسم گلریزان در صفحه شخصی خود ظرف مدت کوتاهی ۲ میلیارد ریال را توسط دوستاران و طرفدارانش جمع آوری کرد.

وی با اشاره به اینکه چاوشی مبالغ جمع آوری شده را به ستاد دیه استان قزوین اهدا کرد، یادآور شد: با توجه به مبالغ جمع آوری شده زمینه آزادی تعدادی از زندانیان جرایم غیرعمد و بازگشت آنان به آغوش خانواده و جامعه به زودی فراهم خواهد شد.

عبدیان ضمن تقدیر و تشکر از اقدام انسانی، خداپسندانه و خیرخواهانه این هنرمند، تاکید کرد: هنرمند واقعی کسی است که از محبوبیت خود در راستای کمک به همنوعان استفاده کند که خوشبختانه این هنرمند محبوب کشور به بهترین نحو ممکن این اقدام را به سرانجام رساند.

رییس ستاد دیه استان قزوین اضافه کرد: اینکه یک هنرمند از تمام ظرفیت خود در راستای کمک به آزادی زندانیان استفاده می‌کند بیانگر درک و فهم بالای وی از معنای هنر است و امروز خرسندیم که قطار مهربانی چاوشی به ایستگاه قزوین هم رسید.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • تهران بیش‌ترین زندانی جرایم غیرعمد را دارد
  • تهران بیشترین زندانی جرایم غیرعمد را دارد
  • تهران بیشترین زندانی غیرعمد را دارد
  • کمک خواننده معروف برای آزادی زندانیان قزوین
  • آزادی ۱۳۷ زندانی جرایم غیرعمد در استان بوشهر
  • جمع آوری ۲ میلیارد ریال در جشن گلریزان کشکوئیه
  • آزادی ۷ زندانی جرائم غیر عمد استان سمنان در سال جدید
  • دانش‌آموزان بدهی ۳ زندانی جرایم غیرعمد را پرداخت کردند
  • دانش‌آموزان ۳ زندانی جرایم غیر عمد را آزاد کردند
  • دانش‌آموزان زمینه ساز آزادی زندانیان جرایم غیر عمد شدند