Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-29@16:44:42 GMT

فدراسیون فوتبال در دام شرکت اسراییلی افتاد

تاریخ انتشار: ۳ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۶۱۹۴۲

به نظر می‌رسد ثابت شده که فدراسیون فوتبال در ماجرای اجاره سیستم داور ویدئویی در دام اسراییلی‌ها افتاده است.

به گزارش تابناک ورزشی، اگرچه در شرایطی که رییس و نایب رییس و دبیرکل فدراسیون فوتبال سکوت اختیار کرده اند، بعضا یکی مثل خداداد افشاریان حرف های پراکنده ای درباره بی اطلاعی از دلایل مسکوت ماندن همکاری فدراسیون با شرکت مشکوک هنگ کنگی می زند تا به جامعه فوتبال القا کند این شرکت که یک استارت آپ اسراییلی بود و با سرمایه یک دلار هنگ کنگ در این کشور به ثبت رسید، مشکلی برای همکاری با ایران نداشت اما از نگاه نهادهای نظارتی، نمایندگان مجلس و حتی برخی مسئولان دولت، ماهیت اسراییلی این شرکت محرز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

حتی احسان قاضی زاده هاشمی در گفتگو با یکی از بخش های خبری تلویزیون موضوع نفوذ را مطرح کرد و مدعی شد به خاطر سهل انگاری فدراسیون فوتبال، اسراییلی ها قصد داشتند در پوشش VAR به کشور نفوذ کنند. همان روزها سخنگوی قوه قضاییه هم اشاره ای به این موضوع داشت و از تشکیل پرونده در مورد همکاری فدراسیون فوتبال با شرکت مشکوک هنگ کنگی حرف زد اما حالا منابع آگاه می گویند بحث از مشکوک بودن و ایجاد شائبه گذشته و ماهیت اسراییلی شرکت هنگ کنگی محرز شده است.

در این میان اما نمایندگان مجلس روی یک جنبه دیگر این پرونده هم دست گذاشته اند. به گفته یکی از نمایندگان مجلس، بخشی از این پرونده که درباره ارتباط شرکت هنگ کنگی با رژیم تل آویو است، از سوی نهادهای امنیتی دنبال می شود اما این پرونده ابعاد دیگری هم دارد که باید مورد بررسی قرار بگیرد. 

نماینده مجلس گفت: به طور نمونه شب گذشته از سوی همکارانم مطلبی برای من ارسال شد که در آن به این نکته اشاره شده بود که گویا در تحقیقات مشخص شده اصلا فدراسیون فوتبال ایمیلی به شرکت هنگ کنگی نفرستاده و این شرکت مشکوک بوده که به فدراسیون پیشنهاد همکاری داده و آنها بدون آن که کنجکاو شوند این شرکت از کجا پیدا شده و بدون آن که استعلام بگیرند، با این شرکت همکاری کردند. مشابه این گزارش را من هم شنیدم و این گزارش همان سرنخ پروژه نفوذ است که احسان قاضی زاده هاشمی درباره اش حرف زد. این موضوع باید بررسی شود اما رسانه ها بروند به این موضوع بپردازند که وقتی یک دستگاه مورد تایید فیفا در ایران موجود بوده و دو شرکت ایرانی که نمایندگی شرکت های مورد تایید فیفا را داشتند آماده همکاری با فدراسیون فوتبال بودند، چرا فدراسیون سراغ یک شرکت مشکوک هنگ کنگی رفت. اگر به این موضوع بپردازید، حقایق بسیاری روشن می شود. این شرکت چه چیزی را پذیرفته که شرکت های قبلی نپذیرفته بودند؟ 

این نماینده مجلس تاکید کرد: پرداخت بیش از حد رسانه ها به موضوع ماهیت شرکت هنگ کنگی، می تواند باعث شود افکار عمومی از سایر موضوع ها غفلت کند. ما از روزی که رسانه ها اعلام کردند این دستگاه اصلا var نیست و بیشتر شبیه یک ست تاپ باکس است، با کارشناسان مختلف صحبت کردیم و متوجه شدیم این دستگاه که به اسم VAR وارد کشور شده، در واقع فقط یک دستگاه است که قابلیت دارد روی آن نرم افزارهای مربوط به VAR نصب شود. یک موضوع دیگر بحث آفلاین است که من دیدم در مصاحبه جدید خداداد افشاریان هم تکرار شده، ما با کارشناسان مختلف صحبت کردیم و آنها معتقد بودند چیزی به نام VAR آفلاین اصلا وجود خارجی ندارد. این دستگاه یا آنلاین کار می کند که برایش داور و تیم داوری مخصوص می فرستند یا وقتی تیم داوری نمی فرستند یعنی قرار نیست از آن استفاده شود. بازی بزرگ بین المللی که محل تست دستگاه نیست. این حرف هایی است که به شکل کارشناسی و تخصصی بیان شده و برای آن سند و مدرک وجود دارد.

نماینده مجلس در بخش پایانی حرف هایش گفت: مجلس قطعا به وقتش به این ماجرا ورود خواهد کرد و تمام پرسش ها مطرح خواهد شد. باید مشخص شود چرا وقتی دستگاه مورد تایید فیفا در ایران بود، فدراسیون برای اجاره این دستگاه به گفته خودش بالغ بر 40 هزار دلار هزینه اجاره پرداخت کرد. سیستم کمک داور ویدیویی جنبه های مختلف دارد. یک جنبه اقتصادی دارد که باید بررسی شود. این وظیفه رسانه ها است که این موضوع را پیگیری کنند.

منبع:طرفداری

منبع: تابناک

کلیدواژه: زلزله جنوب ایران زلزله هفته بسیج یوسف نوری اعتراض کشاورزان اصفهان آلودگی هوا قاضی زاده هاشمی نماینده مجلس داور ویدیویی فدراسیون فوتبال اسراییل زلزله جنوب ایران زلزله هفته بسیج یوسف نوری اعتراض کشاورزان اصفهان آلودگی هوا فدراسیون فوتبال شرکت هنگ کنگی شرکت مشکوک رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۶۱۹۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلسه فوتسال و فوتبال ساحلی AFC با ریاست مهدی تاج

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، کمیته فوتسال و فوتبال ساحلی کنفدراسیون فوتبال آسیا در دومین نشست خود که امروز در بانکوک، برگزار شد، تصمیمات کلیدی را به عنوان بخشی از تلاش‌های خود برای تضمین ادامه پیشرفت هر دو رشته ورزشی اتخاذ کرد.

در نشست کمیته فوتسال و فوتبال ساحلی کنفدراسیون که در آستانه برگزاری دیدار فینال جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ تایلند برپا شد، مهدی تاج، نایب رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا و رئیس فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران در آغاز صعود تیم‌های ملی جمهوری اسلامی ایران و تایلند به فینال این مسابقات را تبریک گفت و از میزبانی فدراسیون فوتبال تایلند، قدردانی کرد.

وی گفت: به دومین جلسه کمیته فوتسال و فوتبال ساحلی کنفدراسیون فوتبال آسیا خوش آمدید. در ابتدا می‌خواهم به هر دو دو تیم فینالیست رقابت‌های جام ملت‌های آسیا تبریک بگویم و به ازبکستان و تاجیکستان هم به دلیل تیم‌های قوی که داشتند تبریک می گویم. امیدوارم فینال و بقیه مسابقات به بهترین شکل به انجام برسند. از صمیم قلب از فدراسیون فوتبال تایلند و همکارانم در کنفدراسیون فوتبال آسیا بابت تلاش‌های گسترده و میزبانی خوب تقدیر و تشکر می‌کنم.

وی ادامه داد: جام ملت‌های آسیا یک مثال خوب دیگر از رشد و شکوفایی در فوتسال آسیاست. مفتخرم اعلام کنم ما در نحوه برگزاری مسابقات فوتسال و فوتبال ساحلی تصمیم‌گیری خواهیم کرد. این تصمیمات و تغییرات متضمن درخشش تیم‌های آسیایی در عرصه جهانی است و رشد فوتسال و فوتبال ساحلی در قاره ادامه دار خواهد بود.

تاج خاطرنشان کرد: خوشحالم اعلام کنم فوتبال ساحلی و فوتسال جام جهانی در قاره آسیا برگزار شد و تیم‌های آسیایی هم درخشش زیادی در این مسابقات داشته و دارند. همزمان مسابقات در سطح جهانی، سیمنارها و دوره‌ها مورد حمایت ماست. در بخش داوران، تیم‌ها و بازیکنان مشخص است که آسیا در فوتسال طلایه دار است. اطمینان دارم به کمک به فدراسیون‌های عضو در این حوزه به پیشرفت ادامه خواهیم داد تا استانداردهای موجود را ارتقا دهیم. امروز در جلسه مشتاقانه منتظر نظرات و پیشنهادات شما هستم. الان تریبون را برای حضور و غیاب به معاون دبیرکل کنفدراسیون واگذار می‌کنم.

در این جلسه پیرامون رقابت‌های جام ملت‌های فوتسال هم بحث و تبادل نظر شد و بر این اساس با توجه به آماده سازی تیم‌ها برای جام جهانی فوتسال بانوان فیفا که قرار است در سال ۲۰۲۵ آغاز شود، کمیته فوتسال و فوتبال ساحلی کنفدراسیون فوتبال آسیا، فرمت، تاریخ مسابقات و مقررات جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۵ فوتسال بانوان AFC را که به صورت چهارساله برگزار می‌شود، تصویب کرد.

بحث درباره شیوه برگزاری فعلی مسابقات جام ملت‌های مردان فوتسال آسیا هم از دیگر موارد مطرح شده در جلسه امروز کمیته فوتسال و فوتبال ساحلی کنفدراسیون فوتبال آسیا بود.

کد خبر 6089693

دیگر خبرها

  • ممبینی: نمی‌توانیم درباره VAR خیلی اطلاعات بدهیم
  • واکنش دبیرکل فدراسیون فوتبال به قرارداد سرمربی تیم ملی و تعیین پاداش‌ها
  • گفتم یا قهرمان می‌شوم یا به خانه می‌روم!
  • ممبینی: فردا درمورد پاداش تیم ملی فوتسال تصمیم می‌گیریم
  • ممبینی خبر داد: افزایش پاداش تیم‌های ملی با یکسری پروتکل‌ها
  • اعتراض فجرسپاسی به رای بازی جنجالی لیگ یک
  • جلالی: ۳ گزینه سرمربیگری را برای هر رده ملی در نظر داریم
  • با یک لیگ پیر نمی‌شود در تیم ملی جوانگرایی کرد
  • کتک‌زدن وحشتناک داور در فوتبال تهران+فیلم
  • جلسه فوتسال و فوتبال ساحلی AFC با ریاست مهدی تاج