Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-01@21:42:17 GMT

پارکینگ‌های خودرو شهرکرد ایمنی لازم را ندارد

تاریخ انتشار: ۳ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۶۱۹۵۵

پارکینگ‌های خودرو شهرکرد ایمنی لازم را ندارد

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهرکرد با بیان اینکه پارکینگ‌های خودرو در این شهر از ایمنی برخوردار نیست، گفت: هنگام حوادث امکان ارائه خدمات در پارکینگ‌های خودرو این شهر وجود ندارد.

عنایت الله راهنورد در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه تمام این پارکینگ‌ها تنها یک درب برای ورود و خروج دارند، اظهار کرد: ارائه خدمات توسط آتش نشانی در حوادث در پارکینگ‌هایی مثل یزدان و میلاد در شهرکرد غیرممکن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه لیست این پارکینگ‌ها به فرمانداری ارائه و موارد با حضور دادستان مطرح شد، تصریح کرد: از چهار راه بازار به سمت ولی‌عصر سه پارکینگ وجود دارد که خودروها در آن بدون فاصله پارک می‌شود؛ امکانات، ایمنی حفاظتی و کپسول آتش نشانی ندارند، همچنین سیستم اطفای حریق در پارکینگ‌ها موجود نیست.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهرکرد با تاکید بر اینکه هنگام حوادث احتمالی خودروی آتش نشانی امکان ورود به پارکینگ‌هایی همچون میلاد را ندارد، زیرا درب آنها استاندارد نیست، تصریح کرد: از چهار راه بازار به سمت ولی عصر پارکینگ‌ها در مجاورت منازل مسکونی واقع شده و اگر خودرویی در آنها دچار حریق شود با توجه به پیک حرکتی خودروها و ترافیک بالای مسیر منتهی به پارکینگ‌ها، امکان دسترسی سریع وجود ندارد و امکان دارد شعله‌های آتش به خودروهای مجاور در پارکینگ و منازل مسکونی اطراف، سرایت کند.

وی گفت: اگر در این مواقع انفجار هم رخ دهد، ممکن است جان افراد در منازل مسکونی اطراف را به خطر اندازد لذا توجه به این موارد باید در احداث پارکینگ‌ها مدنظر قرار گیرد، اما متأسفانه از آتش نشانی در تصمیم‌گیرها استفاده نمی‌شود تا در حوزه کاری مرتبط با حرفه آتش نشان، ارائه نظر کرده و موارد ایمنی را متذکر شود.

راهنورد ادامه داد: با توجه به این مسائل، رعایت نکردن نکات ایمنی نگرانی همیشگی آتش نشانی بوده که اگر در این پارکینگ‌ها حادثه رخ دهد، چطور می‌توان امدادرسانی لازم را انجام داد.

کد خبر 537501

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهرهای ایران آتش نشانی شهرداری شهرکرد چهارمحال و بختیاری پارکینگ پارکینگ طبقاتی ترافيک سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی رعایت نکات ایمنی سیستم ایمنی تجهیزات ایمنی خودروهای آتش نشانی حریق شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق پارکینگ ها آتش نشانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۶۱۹۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر پلیس درباره مجهز شدن خودروهای داخلی به یک امکان مهم

به گزارش خبرآنلاین، رییس پلیس آگاهی پایتخت گفت: جلسات مستمری در خصوص ایمنی و امنیت خودروها با خودروسازان داخلی داریم و در این جلسات از آنها خواسته‌ایم که خودروها به ردیاب مجهز شوند.

سردار علی ولی‌پور گودرزی روز چهارشنبه در حاشیه نمایشگاه طرح دستگیری سارقان و مالخران وسایل نقلیه در گفت وگو با خبرنگاران با موضوع ارتقای ایمنی خودروها افزود: در جلسات مستمر خود با شرکت‌های خودروساز داخلی که شخص استاندار تهران هم حضور دارند، نظرات و دیدگاه‌های خود را مطرح می‌کنیم تا معایب خودروها را برطرف کنند البته در این راستا تولید برخی خودروها که امنیت و ایمنی لازم را نداشتند، متوقف شده است.

رییس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی پایتخت افزود: استفاده از وسایل و تجهیزات الکترونیکی درخودروها راهکار خوبی برای ممانعت از سرقت خودروها بوده و می‌تواند سرنخ خوبی برای پیدا شدن وسیله نقلیه بعد از سرقت باشد.

سردار ولی‌پور گودرزی این را هم گفت که همکارانم طی چند روز گذشته در تلاش شبانه روزی و با هماهنگی مرجع قضایی افرادی که در سرقت خودروها و محتویات آن نقش داشتند، شناسایی و ۵۷ متهم دستگیر شده‌اند.

وی ادامه داد: از این سارقان و مالخران تعداد ۲۰ دستگاه خودروی مسروقه، ۱۵ دستگاه موتورسیکلت و ۲ هزار قطعه لوازم خودرو دزدی، کشف و ضبط شد.

سردار ولی‌پور گودرزی یادآور شد: این طرح‌های پلیس به صورت مستمر و هفتگی با موضوعات مختلف در حال انجام است.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901689

دیگر خبرها

  • دو مصدوم در انفجار گاز در اهواز
  • آتش سوزی آپارتمان ۳ طبقه در خیابان گلزاری قم
  • شستن دست با ماده مشتعل تینر جان مرد کهنسال مهابادی را گرفت
  • واژگونی پراید در آزادراه قزوین- تهران ۳ فوتی برجای گذاشت
  • خبر پلیس درباره مجهز شدن خودروهای داخلی به یک امکان مهم
  • ساخت پارکینگ‌های محلی منطقه‌ای و ارتقاء ایمنی شهروندان در دستور کار شهرداری منطقه۱۶ باشد
  • ریزش آوار ساختمان قدیمی ۳ طبقه روی ۲ کارگر + عکس
  • سانحه رانندگی در میاندوآب ۲ مصدوم داشت
  • مالکان خودروهای توقیف شده در پارکینگ برای ترخیص ماشین اقدام کنند
  • شورای شهر مشهد با پیگیری ویژه رفع کمبود پارکینگ اطراف حرم را به سرانجام برساند