Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-02@23:45:08 GMT

سندرمی که مبتلایان را خلاق می‌کند!

تاریخ انتشار: ۳ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۶۱۹۹۶

سندرمی که مبتلایان را خلاق می‌کند!

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از العربیه، مطالعه‌ای که توسط بسمه توفیق روانشناس دانشکده مدیریت اسلون MIT در کمبریج ماساچوست انجام شده، تأیید کرد که افراد مبتلا به "سندرم ایمپوستر" یا سندروم فریبکاری معمولاً احساس اضطراب، استرس و احساس کم ارزشی می‌کنند، اما این عوامل می‌توانند باعث شوند تا فرد مبتلا به کارمندی با سطوح عملکردی بهتر تبدیل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بسمه توفیق توضیح داد که افراد مبتلا به این سندروم تمایل دارند خود را "کلاهبردار" تصور کنند، در حالی که واقعاً نیستند و مایلند عملکرد خود را بهبود بخشند و تأیید اطرافیان خود را از همکاران و مافوق‌ها جلب کنند.

در همین حال، وی با اشاره به اینکه "سندرم ایمپوستر" می‌تواند به معنای سنگ بنا عمل کند که می‌تواند از جهاتی به موفقیت کمک کند، توضیح داد که شاید افرادی که از آن رنج می‌برند برای همکاری بهترین باشند.

با این وجود، نتایج مطالعه برخی از نکات منفی را نیز به همراه داشت؛ از جمله اینکه افکار فرد مبتلا به «سندرم فریبکار» می‌تواند مانع تلاش کسانی شود که از آن رنج می‌برند، زیرا ممکن است نتوانند از تمام توانمندی‌های خود برای ادای بهترین عملکرد استفاده کنند.

در آزمایش دوم، پروفسور توفیق و تیم تحقیقاتی او سطوح «سندرم فریبکاری» را در میان تعدادی از پزشکان آموزش دیده ارزیابی کردند و تأثیر آن را بر رفتار آن‌ها با بیماران قلابی آزمایش کردند.

نتایج نشان داد که پزشکانی که سطوح بالاتری از این سندروم را داشتند، به احتمال بیشتری اظهاراتی مبنی بر تأیید درد بیمار، پرسیدن سؤالات بعدی، تکان دادن سر و دست‌ها، برقراری تماس چشمی و صحبت با لحنی مطلوب داشتند.

او همچنین تاکید می‌کند که افراد مبتلا به این سندروم در همه مشاغل - نه فقط کارمندان اداری - ناخودآگاه سعی می‌کنند احساس «نارسایی و اعتماد به‌نفس» خود را با شخصیت‌پذیری و رفتار آسان جبران کنند.

اما پروفسور توفیق تاکید کرد که نتایجی که وی به آن رسیده است به این معنی نیست که سندرم فریبکاری چیز خوبی است، بلکه می‌توان تحقیقات و مطالعات بیشتری انجام داد تا چگونگی کاهش استرس و اضطراب ناشی از آن را دریابیم.

بیشتر بخوانید:

۴ علت موثر در ابتلا به سندروم روده تحریک‌پذیر

سندروم آمبولی چربی؛ از علائم تا درمان

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: خلاقیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۶۱۹۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناگر نابغه سندروم داون مهابادی در مسابقات قهرمانی کشور حضور دارد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد، بیست و هفتمین دوره رقابت‌های شنای قهرمانی کشور و پانزدهمین دوره مسابقات با نظارت مستقیم IPC برگزار می‌شود.

این دوره از رقابت ها طی روزهای سیزدهم وچهاردهم اردیبهشت ماه و در تهران  برگزار و شاهو محمدی از شهرستان مهاباد به همراه تیم استان در مسابقات حضور خواهد داشت.

گفتنی است نتایج بدست آمده توسط شرکت کنندگان در جدول رنکنیگ IPC به ثبت خواهد رسید.

 

 

دیگر خبرها

  • علائم سندروم روده تحریک پذیر (فیلم)
  • تصاویر جدید جاستین بیبر که طرفدارانش را نگران کرد + عکس
  • معمای عجیب: این ۵۰۰ نفر از بیمار‌ی‌ قلبی و دیابت در امانند
  • آیا هر کسی می‌تواند نمک کم سدیم بخورد؟
  • سندرم مرموزی که چهره خواننده مشهور را عوض کرد؛ بیماری «سلن دیون» چیست؟
  • این علائم هشداردهنده ابتلا به سندروم روده تحریک پذیر است
  • اعزام دو کاروان از دانشجویان به عمره آغاز می شود
  • شناگر نابغه سندروم داون مهابادی در مسابقات قهرمانی کشور حضور دارد
  • هر جا میدان به نیروهای متعهد و انقلابی داده شد، سربلند بوده‌ایم
  • «سندرم ویتنام» در غزه تکرار می‌شود؟