Web Analytics Made Easy - Statcounter

از آن روزهایی که سفرهای بین شهری بین محدودیت و آزادانه انجام می‌شد، نزدیک به دو سال سپری شده است... - اخبار بازار -

از آن روزهایی که سفرهای بین شهری بین محدودیت و آزادانه انجام می‌شد، نزدیک به دو سال سپری شده است. با توجه به شیوع گسترده همه‌گیری، ستاد ملی مقابله با کرونا ابتدا با منع تردد سعی کرد که عبور و مرور بین شهرهای مختلف را کم کند؛ اما این روش چندان جوابگو نبود! به همین دلیل جریمه‌های نقدی نسبتاً سنگینی برای تردد بین شهری و بین شهری اعمال شد تا بتواند مانع از انتقال کرونا بین شهرهای مختلف توسط مسافران شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر مجبور به تردد بین شهری هستید یا اینکه ساکن تهران بزرگ هستید و می‌خواهید درباره وضعیت تردد در روزهای پاییزی این شهر و جریمه‌های مربوط به کرونا یا طرح ترافیک اطلاعات کسب کنید، با خودرو45 همراه باشید.

آیا محدودیت تردد بین شهری ادامه دارد؟

تا وقتی کرونا هست و پیک‌های متوالی این بیماری قربانی می‌گیرد،  محدودیت تردد بین شهری و استانی  همچنان پابرجا خواهد بود. با توجه به شروع واکسیناسیون و تزریق یک دوز تا سه دوز واکسن توسط هم‌وطنانمان، می‌توان امیدوار بود که کم کم کرونا هم به یک همه‌گیری تاریخی تبدیل شود و مانند بیماری‌های دیگر بتوان آن را مهار کرد؛ اما تا رسیدن آن روز زمان زیادی باقی مانده! با شروع پیک ششم کرونا در کشورمان، همچنان محدودیت‌های رفت و آمد بین شهری وجود دارد.

با توجه تصمیم جدیدی که برای آغاز ممنوعیت تردد هوشمند از اول آذر ماه لحاظ شده، برای سفرهای بین شهری باید کارت واکسن (هر دو دوز) یا تست منفی PCR را ارائه کنید. وسایل حمل و نقل عمومی مانند هواپیما و اتوبوس هم همچنان با 80 درصد ظرفیت پذیرش به شهروندان خدمات ارائه می‌کنند.

طبق قوانین محدودیت تردد بین شهری که از زمان شروع همه‌گیری اعمال شده است، تردد خودروهایی که در شهرهای قرمز و نارنجی ساکن هستند به شهرهای دیگر ممنوع است. البته این ممنوعیت فقط شامل جلوگیری از ورود خودروهای سواری این شهرها به مناطق دیگر نمی‌شود.

در صورتی که به قانون محدودیت تردد بین شهری توجه نداشته باشید، باید بین 500 هزار تومان تا یک میلیون تومان جریمه را به ازای هر 24 ساعت تردد در این مناطق بپردازید. جریمه تردد بین شهری و ورود به مناطق نارنجی 500 هزار تومان و جریمه ورود به شهرهای قرمز یک میلیون تومان است.

مجوز تردد بین شهری و شرایط صدور آن

با توجه به اینکه در حال حاضر طرح هوشمند محدودیت‌های کرونایی و تردد جاده‌ها در حال اجرا است، در صورت تردد خارج از شهر خودروهای بومی ساکن شهرهای قرمز و نارنجی، جریمه به صورت خودکار به حساب این افراد لحاظ می‌شود و از طریق پیامک به مالک خودرو مبلغ جریمه اطلاع‌رسانی خواهد شد.

اگر مجوز تردد بین شهری داشته باشید، می‌توانید آن را ارائه کنید و دیگر نیازی به پرداخت جریمه نخواهید داشت. البته با توجه به اینکه مجوزها از طریق اینترنت صادر می‌شود و در سامانه جامع حمل و نقل روزهای کرونایی پلاک خودرو ثبت می‌شود، جریمه‌ای هم به حساب مالک خودرو لحاظ نخواهد شد؛ اما در صورت جریمه شدن هم می‌توانید با ارائه مجوزتان آن را باطل کنید.

برای دریافت مجوز تردد بین شهری لازم است که به فرمانداری محل سکونتتان را مراجعه کنید و مدارک ماشین از جمله کارت سبز خودرو، سند ماشین، سند مالکیت یا اجاره ملک و یکی از قبوض مانند قبض برق را ارائه کنید. در صورت داشتن شرایط لازم برای صدور مجوز تردد بین شهری، فرمانداری نسبت به صدور مجوز تا بازه زمانی مورد نظر برایتان اقدام خواهد کرد. شهروندان تهرانی می‌توانند برای دریافت مجوز تردد به سایت فرمانداری مراجعه کنند و آن را به صورت اینترنتی تهیه کنند.

جدیدترین خبرهای طرح ترافیک تهران

 

همیشه کنار اسم تهران آلودگی هوای آن هم دیده می‌شود. شهری که در دود غرق شده، یک توصیف کوتاه برای زمستان‌های پایتخت است. با توجه به اینکه آلودگی هوا می‌تواند زندگی مردم را مختل کند، شهرداری تهران دو طرح آلودگی هوا و طرح ترافیک داخل تهران را اجرا کرده است.

طرح ترافیک تهران در نیمه اول سال از ساعت 6:30 تا 19:00 اجرا می‌شود. برای نیمه دوم سال ساعت اجرای طرح تغییر می‌کند و از ساعت 6:30 تا 18:00 اجازه تردد در محدوده طرح اصلی یا ترافیک را ندارید.

اگر ساکن منطقه‌ای از تهران هستید که جزء محدوده طرح ترافیک است، یکبار در ماه می‌توانید قبل از ساعت 9 از منزل خارج شده و بعد از ساعت 16 وارد محدوده طرح شوید. برای خودروهای پلاک تهران 20 روز سهمیه برای تردد در محدوده طرح کنترل آلودگی هوا در نظر گرفته شده. تعداد روزهای مجاز تردد در طرح آلودگی هوای تهران برای خودروهای غیربومی هم 15 روز است و بدون پرداخت جریمه می‌توانند از محدوده طرح خارج شوند.

در آبان ماه سال 1400، طرح ترافیک داخل تهران از ساعت 7:30 تا 17:00 اجرا می‌شود و زمان تغییر ساعت طرح اصلی و طرح آلودگی هوا به اول آذر ماه 1400 موکول شده است.

وضعیت طرح ترافیک و آلودگی هوا در روزهای پنجشنبه

اغلب شهروندان تهرانی انجام کارهای روزمره خودشان را برای روزهای آخر هفته در نظر می‌گیرند. با توجه به اینکه در این روزها اغلب ادارات و شرکت‌های خصوصی تعطیل هستند و تردد داخل شهر کمتر می‌شود؛ طرح ترافیک در سال 1400 اجرا نمی‌شود. همچنین برای طرح آلودگی هوا روزهای پنج‌شنبه ساعت 30: 7 تا 13 است. در صورتی که در خارج از زمان مشخص‌شده در محدوده طرح آلودگی هوا تردد داشته باشید، تعداد روزهای ترددتان از 20 روز سهمیه‌ای که برای خودروی شما در نظر گرفته کم خواهد شد.

جریمه ورود به طرح ترافیک چقدر است؟

اگر طرحی را خریداری نکرده باشید و بدون مجوز در محدوده مورد نظر تردد کنید، باید جریمه 78 هزار و 750 تومانی ورود غیرقانونی به محدوده مورد نظر را بپردازید. برای پیشگیری از این جریمه، باید مجوز ورود طرح ترافیک داخل تهران را از طریق سایت تهران من تهیه کنید.

در صورتی که قبلاً حسابتان را از طریق تهران من شارژ کرده باشید و داخل محدوده طرح تردد کنید، این مبلغ از کیف پول شما کسر خواهد شد.

آخرین اخبار مربوط به سفرهای بین شهری و درون شهری را می‌توانید از طریق وب سایت خودرو 45 مطالعه کنید.

"این مطلب تبلیغاتی است"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: محدودیت تردد بین شهری مجوز تردد بین شهری سفرهای بین شهری تردد بین شهری طرح آلودگی هوا محدوده طرح طرح ترافیک خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۶۲۱۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محدودیت تردد در محور امرآباد- شانق در اراک + تصویر

به علت بارش باران و بروز سیلاب تردد در محور امرآباد - شانق شهرستان اراک دچار محدودیت شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، از روز گذشته بارش‌های پراکنده در استان مرکزی آغاز شده به طوری که در اکثر شهرهای استان مرکزی شاهد بارش نزولات آسمانی بهاری بودیم، در اراک نیز در ساعاتی از روز بارش به صورت باران بوده و البته در مناطق اطراف اراک قدری این روند بارش شدیدتر بود.

این در حالی است که در بخش معصومیه و محدوده امرآباد و شانق در شهرستان اراک بارش شدید باران باعث بروز سیلاب در محور ترددی این بخش و در نتیجه بروز محدودیت تردد در محور امرآباد - شانق شهرستان اراک به علت وقوع سیلاب بعد از بارش سنگین باران شد.

بر اساس گزارش میدانی خبرنگار تسنیم، تردد از محور امرآباد - شانق به علت وقوع سیلاب امکان پذیر نبوده و درحال حاضر راهداران اداره کل راهداری اقدام به بستن راه و ممانعت از هرگونه تردد در این محور مواصلاتی به علت بارش باران و بروز سیلاب کرده‌اند.

انتهای پیام/711/

دیگر خبرها

  • وضعیت جاده‌ها/ تردد روان در محورهای هراز و فیروزکوه
  • اعمال محدودیت ترافیکی در جاده کرج- چالوس و آزادراه تهران - شمال
  • طرح زوج و فرد در تهران حذف می شود | محدودیت جدید برای موتورسیکلت‌ها در اطراف بازار
  • جزئیات طرح جدید ترافیک تهران | طرح جدید در نیمه اول سال ۱۴۰۳ نهایی می‌شود
  • حذف «زوج و فرد» در طرح جدید ترافیک تهران | طرح جدید در نیمه اول سال ۱۴۰۳ نهایی می‌شود
  • آخرین وضعیت ساخت بزرگراه شوشتری در تهران | ۲۶ معارض تجاری و مسکونی در مسیر این بزرگراه خریداری شد
  • زوج و فرد از طرح ترافیک پایتخت حذف شد
  • اعمال محدودیت تردد ناشی از سیل در کاشان
  • زمان اجرای تغییرات در طرح ترافیک تهران
  • محدودیت تردد در محور امرآباد- شانق در اراک + تصویر