Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور و معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، با موضوع «آموزش رایگان هنر در مناطق محروم» در محل این وزارتخانه به امضا رسید.

این تفاهم نامه با حضور «محمود شالویی» سرپرست معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت الاسلام «حبیب‌رضا ارزانی» رئیس هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، «سعید سعادتی» معاون فرهنگی هنری ستاد هماهنگی کانون‌های فهما به امضا رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر پایه این گزارش با امضای این تفاهم قرار شد تا اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در دوره‌های مختلف هنری به صورت رایگان شرکت کنند.

«محمود شالویی» در این جلسه طی سخنانی با بیان اینکه معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در مقوله مشترکی فعالیت می‌کنند، گفت: از آنجایی که در عنوان ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد واژگان (فرهنگی هنری) گنجانده شده است در نتیجه طبیعی است که بخش مهمی از فعالیت‌های این مجموعه در عرصه فرهنگ و هنر باشد.

سرپرست معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: طبق اساس‌نامه ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد، بخش قابل توجهی از اقدامات این مجموعه به فعالیت‌های هنری منتهی می‌شود؛ از سوی دیگر معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با ادارات تخصصی که دارد در حوزه هنر فعالیت‌های گسترده ای را در سطح داخلی و بین المللی رقم زده است؛ بنابراین باید این امکان را فراهم می‌شد که در ارتباط دو سویه میان این معاونت و کانون‌های مساجد جریان هنری را اعتلا بخشیده و ذیل این همکاری فعالیت‌های هنری را در نظام ارزشی به سوی تعالی بیشتر سوق دهیم.

وی ادامه داد: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در نقاط مختلف کشور به ویژه مناطق محروم فعال هستند، در مناطقی که حتی ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی و دستگاه‌های رسمی فرهنگی حضور ندارند، کانون‌ها فعال هستند و نمایندگی امور فرهنگی هنری را به دوش می کشند، در نتیجه این اقتضا وجود داشت تا در اقدامی مشترک برنامه‌های خوبی را تدوین کرده و به مرحله اجرا در بیاوریم.

شالویی اظهار کرد: ذیل امضای این تفاهم رشته‌های هنری مورد علاقه و مورد نیاز در سطح مناطق محروم در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد به صورت رایگان آموزش داده می‌شود، نکته قابل توجه آن است که اغلب رشته‌های که برای آموزش انتخاب شدند جنبه کاربردی داشته و مورد نیاز عمومی مردم می‌گیرند.

سرپرست معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: آموزش این رشته‌ها حتی می‌تواند در آینده شغلی هنرآموزان تأثیر بسزایی داشته باشد، به این معنا که فراگیران این آموزش‌ها می‌توانند به عنوان یک شغل که منجر به بالا رفتن سطح اقتصادی شود روی آن حساب کنند.

وی در بخش دیگری از مباحث خود با بیان اینکه زمینه‌های لازم برای امضای این تفاهم نامه آماده شده است، افزود: با توجه به این که امروز متقاضیان فراوانی برای فراگرفتن آموزش‌های هنری داریم انتظار داریم که به زودی کانون‌های مساجد در سراسر کشور مملو از علاقه‌مندانی شود که می‌خواهند برای آموزش‌های هنری ثبت نام کنند.

شالویی افزود: امیدواریم ذیل امضای این تفاهم آموزش‌های خوبی در عرصه هنر رقم خورده و فرصتی فراهم شود تا استعدادهای درخشان در مناطق محروم که امکان حضور در مجامع ملی و بین المللی را نداشته‌اند به واسطه این آموزش‌ها و پرورش علایق هنری خود در قالبی نظام مند در مجامع بزرگ هنریِ ملی و بین المللی حضور یابند، هدف ما شناسایی نخبگان مناطق محروم و تلاش در راستای بروز و شکوفایی استعدادهای آنان است.

همچنین در ادامه حجت‌الاسلام ارزانی طی سخنانی اظهار کرد: بر اساس دستور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه مردمی‌سازی فرهنگ و هنر و همچنین توجه ویژه به مناطق محروم، کمیته‌ای با حضور معاونت هنری این وزارتخانه تشکیل شد.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: پس از تشکیل این کمیته، جلسات متعددی با حضور کارشناسان و مدیران برنامه‌ریزی و برگزار شد تا از رهگذر این جریان برای ایجاد تعامل و هم‌افزایی بیشتر میان بخش‌های مختلف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از یک سو و از سوی دیگر توزیع عادلانه ظرفیت‌های این وزارتخانه در مناطق محروم، همکاری مشترکی میان ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور و معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شکل بگیرد.

وی ادامه داد: از آن جایی که در بسیاری از روستاها و مناطق مرزی، مرکزی به عنوان مر کز فرهنگی یا سرای محله نداریم در نتیجه بنا شد تا مسجد به عنوان قلب تپنده جهان اسلام در این مناطق و در حوزه‌های مختلف فعال شده و کلاس‌ها و برنامه‌های هنری مختلف اعم از سرود، نمایش، تئاتر و بسیاری از برنامه‌های هنری با تولیت معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همراهی ستاد فهما در این مناطق به مرحله اجرا برسد که با امضای این تفاهم نامه هدف مذکور محقق شد.

گفتنی است چندی قبل «محمدمهدی اسماعیلی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر ضرورت تحقق عدالت آموزشی برای برخورداری فرزندان ایران اسلامی از امکان برابر در آموزش‌های فرهنگی و هنری، رویکرد و شعار تحول و عدالت محوری در دولت سیزدهم و صیانت از هنرهای ملی، بومی و محلی اعلام کرده بود که «در حوزه فرهنگ و هنر برنامه‌های ویژه ای برای عمل به این شعار در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته و مرزی طراحی شده است که به تدریج اجرا خواهد شد».

اسماعیلی همچنین در این حوزه اظهار کرد که در نخستین گام، آموزش رشته‌های مختلف هنری به صورت رایگان با هدف کمک به رونق کسب و کارهای هنری و کشف استعدادهای هنری در این مناطق اجرا می‌شود و طرح آموزش هنر در دو بخش شامل آموزش رشته‌های مختلف هنری و همچنین کمک به راه اندازی مؤسسات فرهنگی، هنری، کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، آموزشگاه‌های هنری و هنرستان‌های هنرهای زیبا در مناطق محروم و مرزی انجام خواهد شد.

کد خبر 5359583

منبع: مهر

کلیدواژه: ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری محمود شالویی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی محمد مهدی اسماعیلی قرآن فعالیت های قرآنی انقلاب اسلامی ایران تهران سازمان تبلیغات اسلامی قرآن کریم کتاب و کتابخوانی حوزه علمیه ایران شیعه انقلاب شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور قاسم سلیمانی نشست علمی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کانون های مساجد امضای این تفاهم مناطق محروم تفاهم نامه آموزش ها رشته ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۶۲۱۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گوش شنوای دولت برای شنیدن مشکلات و نیازهای مردم

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، سید محمد هاشمی جانشین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه برقراری میز خدمت مردمی وزیر فرهنگ در مسجد چهارده معصوم محله امامزاده حسن گفت: خواهران و برادران درخواست‌ها و نیازها و درخواست‌های فرهنگی، هنری و اجتماعی مختلفی را مطرح کردند. درخواست‌های مردمی دریافت شده و از طریق نهاد ریاست جمهوری به دستگاه‌های مرتبط ارجاع خواهد شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


معاون هنری وزیر فرهنگ ارشاد اسلامی هم گفت: بیشترین دغدغه مردم منطقه ۱۷، کار فرهنگی است

محمود سالاری افزود: شاهد اتفاقات خوبی بودیم، امیدواریم به یاری خداوند بتوانیم به احسن وجه کمک کنیم تا گره‌های موجود گشوده شود.

وی همچنین گفت: تقاضاهای شخصی هم وجود دارد و بیشترین درخواست‌ها درخصوص فضا و امکانات لازم برای انجام دغدغه‌های فرهنگی و اجرای باورهای عمیق برای نیل به نقطه مطلوب است؛ امیدواریم ما هم بتوانیم در این مسیر کمک کنیم.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی



علی فروزانفر مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران هم گفت: وزیر فرهنگ به‌عنوان نماینده رئیس‌جمهور درخواست‌ها و نیازهای مردم شنیدند و بخشی از مطالب پاسخگویی و بیشتر درخواست‌های مردمی به صورت مکتوب در ریل پاسخگویی قرار گرفت.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تفاهم‌نامه همکاری صندوق‌های حمایت از صنایع پیشرفته و ضمانت صادرات امضا شد
  • تفاهم‌نامه همکاری مشترک صندوق حمایت از صنایع پیشرفته و صندوق ضمانت صادرات امضا شد
  • انعقاد تفاهم‌نامه‌ بنیاد نخبگان و آموزش و پرورش خراسان جنوبی
  • نوای ساز ارکستر سمفونیک تهران در قلعه فلک‌الافلاک می‌پیچد
  • شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)
  • مسجد پایگاه دین وکانون تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی
  • سفر به ۲ کشور منطقه در روزهای آینده / درباره «اقبال لاهوری» فیلم با کیفیت می‌سازیم
  • سفر به ۲ کشور منطقه در روزهای آینده / فیلم با کیفیت درباره «اقبال لاهوری» می‌سازیم
  • گوش شنوای دولت برای شنیدن مشکلات و نیازهای مردم
  • ۸ یادداشت تفاهم همکاری بین ایران و بورکینافاسو امضا شد