Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز چهارشنبه اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی، « رضا میرزایی» افزود: تعیین شعبه‌ ویژه برای رسیدگی به تخلفات زیست محیطی اقدامی مناسب برای کاهش و پیشگیری از عوامل مخرب و آلاینده محیط زیست و همچنین جلوگیری از هرگونه آسیب به طبیعت و حیات وحش است. 

وی بیان کرد: به این منظور در رایزنی و هماهنگی با دادستان عمومی و انقلاب استان مرکزی، موضوع تشکیل شعبه ویژه برای رسیدگی به تخلف‌های زیست محیطی مطرح و مورد موافقت واقع شد و از این پس تمام پرونده‌های محیط‌زیست بصورت تخصصی در شعبه پنج دادسرای عمومی و انقلاب اراک رسیگی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان مرکزی افزود: با توجه به تشکیل شعبه ویژه رسیدگی به جرایم محیط زیستی و اشراف کامل قضات به جرایم زیست محیطی، روند رسیدگی به پرونده‌های این حوزه با سرعت بیشتری پیش رفته و موجب کاهش اطاله دادرسی می‌شود.

میرزایی اظهار داشت: حمایت و همراهی دستگاه قضایی استان مرکزی در ایجاد شعبه تخصصی بررسی تخلفات زیست محیطی، گام موثری در تسریع صدور احکام و کاهش جرایم زیست محیطی و نمونه‌ای از همکاری بین بخشی که و به طور قطع اقدامی  موثر در امر پیشگیری از وقوع جرایم زیست محیطی است.

استان مرکزی به دلیل قرار گرفتن در ناحیه مرکزی ایران، بین سلسله کوههای زاگرس و کویر مرکزی از آب و هوای متنوعی متأثر از اقلیم های متنوع برخوردار است.

در این استان مناطق حفاظت شده  هفتاد قله اراک و الوند خمین ،  پناهگاههای حیات وحش جاسب دلیجان و راسوند شازند و اثر طبیعی ملی غار نخجیر دلیجان ، با وسعت ۱۳۲ هزار و ۲۳۸  هکتار که حدود ۵.۴ درصد مساحت استان می‌شود، به عنوان ذخیره گاههای زیستی تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست قرار دارد.  

تالاب میقان اراک و بازرجان تفرش هم در مجموع با مساحت پنج هزار و ۷۴  هکتار به عنوان مناطق شکار ممنوع اعلام شده اند. همچنین قسمتی از محدوده ی پناهگاه حیات وحش موته اصفهان در جنوب استان و مناطق پلنگدره قم در شرق استان و گلپرآباد و آق گل همدان در غرب استان قرار دارد.

استان مرکزی دارای ۱۲ شهرستان و یک میلیون و ۴۸۰ هزار نفر جمعیت است.

برچسب‌ها سازمان حفاظت محیط زیست اراک استان مرکزی آلودگی هوا کارگروه کاهش آلودگی هوا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان حفاظت محیط زیست اراک استان مرکزی سازمان حفاظت محیط زیست اراک استان مرکزی آلودگی هوا کارگروه کاهش آلودگی هوا جرایم زیست محیطی حفاظت محیط زیست استان مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۶۲۲۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجوز زیست محیطی بهره‌برداری از معدن آلبلاغ اسفراین صادر شد

محمدرضا حسین‌نژاد در گفت‌وگو با مهر اظهار داشت: در سی و ششمین جلسه شورای عالی حفاظت محیط زیست به ریاست رئیس جمهور، با صدور مجوز زیست محیطی بهره‌برداری از معدن سرب و روی آلبلاغ اسفراین موافقت شد.

وی در ادامه افزود: در این جلسه پس از توضیحاتی درباره مناطق چهارگانه محیط زیست، مورد بازنگری و اصلاح قرار گرفت و با صدور مجوز بهره‌برداری معدن سرب روی آلبلاغ شهرستان اسفراین موافقت شد و مورد تصویب شورای عالی محیط زیست قرار گرفت.

کد خبر 6095327

دیگر خبرها

  • بررسی عوارض زیست محیطی معدن مس دره زرشک به کجا رسید؟
  • بررسی مسائل زیست محیطی اصفهان در جلسه شورای عالی حفاظت محیط زیست با حضور رئیس جمهور
  • مجوز زیست محیطی بهره‌برداری از معدن آلبلاغ صادر شد
  • مجوز زیست محیطی بهره‌برداری از معدن آلبلاغ اسفراین صادر شد
  • جمع آوری ۹۰ تن پسماند و نخاله ساختمانی در پویش «مسیرسبز- ایران پاک»
  • جمع آوری ۹۰ تن پسماند و نخاله ساختمانی در پویش مسیر سبز ایران پاک
  • آغاز اجرای طرح پاکسازی طبیعت در استان مرکزی
  • ۹۰ تُن پسماند و نخاله ساختمانی در استان مرکزی جمع‌آوری شد
  • ساماندهی ۹۰ تن نخاله ساختمانی با اجرای یک پویش در استان مرکزی
  • اخطار زیست محیطی به سه واحد خدماتی در نهاوند