Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@03:40:22 GMT

مشکلات کشور با جهاد علمی قابل حل است

تاریخ انتشار: ۳ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۶۲۳۳۵

مشکلات کشور با جهاد علمی قابل حل است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام الله نور کریمی تبار صبح چهارشنبه در دیدار با حضور معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اظهار کرد: استان ایلام نیز با توجه به محرومیت‌هایی که دارد نیازمند توجه است و انتظار می‌رود که وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری در استان حضور پیدا کنند.

وی با اشاره به اینکه انتظار می‌رود که در شرایط فعلی با حساسیت‌ها و مشکلاتی که وجود دارد، دانشگاه بیش از گذشته پویاتر شده و مسائل و مشکلات مردمی را با علم و دانش حل کنند، گفت: دانشگاه‌ها نقش مهمی در توسعه و پیشرفت هر کشور و منطقه دارند و البته باید نگاه علمی، با نگاه خدمت به مردم و در راستای توسعه تقویت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه ایلام افزود: مسائلی که در کشور وجود دارد، با علم و دانش قابل حل خواهند بود و از سوی دیگر، هر مساله که حل شود به همان اندازه نیز در کشور امیدآفرین خواهد بود.

وی تصریح کرد: اگر تلاش با علم و خدمت خالصانه گره بخورد، سنت الهی این است که موفقیت هم به دنبال خواهد داشت، در دفاع مقدس بر اساس همین نگاه پیروز شدیم و الان هم، همین خواهد بود.

کریمی تبار بیان کرد: شهدای ما به مرحله‌ای رسیدند که برای خدا و خدمت خلق خدا حاضر شدند جان خود را فدا کنند و بسیاری از شهدای ما با تاسی از نهضت عاشورا، امروز شهدای گمنام هستند که اثری از جسم فیزیکی آنها هنوز پیدا نشده است.

کد خبر 5359643

منبع: مهر

کلیدواژه: امام جمعه ایلام الله نور کریمی تبار وزارت علوم تحقیقات و فناوری هفته بسیج ویروس کرونا بوشهر بسیج آمار کرونا خطبه های نماز جمعه کرمانشاه زلزله کتاب و کتابخوانی آلودگی هوا بارش باران واکسن کرونا عکس استانها اردبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۶۲۳۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست «اقلیم، طبیعت، بیان هنری» برگزار شد/ نگاه فلسفی به زیبایی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط‌عمومی موزه هنرهای معاصر تهران، در ابتدای نشست تخصصی «اقلیم، طبیعت، بیان هنری» که ۸ اردیبهشت در سالن سینمای موزه هنرهای معاصر تهران برگزار شد، امیر دستمردی دبیر جلسه ضمن خوشامدگویی به استادان، هنرمندان و سخنرانان، توضیحاتی درباره موضوع جلسه، رابطه اقلیم، طبیعت و بیان هنری ارایه داد و بر اهمیت این موضوع در خلق آثار هنری تاکید کرد.

در ادامه این نشست، شهریار زرشناس عضو هیات‌علمی دانشگاه سوره به‌عنوان اولین سخنران به موضوع تطور مفهوم فلسفی طبیعت و نسبت آن با تغییر مفهوم زیبایی در عوالم تاریخی غرب پرداخت.

همچنین زرشناس به مقایسه و بررسی معنا و مفهوم طبیعت و زیبایی در عوالم باستان، قرون وسطی و دوران مدرن پرداخت و تلاش کرد مقایسه‌ای فلسفی بین عوالم مختلف در نسبت با مفهوم طبیعت داشته باشد.

مسیحا ربیعی عضو هیات‌علمی دانشگاه تهران، دومین سخنران این نشست، صحبت‌های خود را با موضوع نقد جغرافیایی هنر آغاز و به اهمیت جغرافیا و فضا در قرن حاضر تاکید کرد و با مرور نقاشی‌هایی از بروگل، مانه، ترنر، سهراب سپهری و ابوالقاسم سعیدی به بسط نظریات خود در این حوزه پرداخت.

کیوریتور نمایشگاه «بر فراز دشت» در مورد موقعیت جغرافیایی به‌عنوان یک حالت ذهنی نه صرفا یک مکان فیزیکی در این آثار صحبت کرد و بر اهمیت نقشه جغرافیایی ذهن هنرمند مقدم بر نقشه اصلی و واقعی تاکید کرد.

سومین سخنران این نشست سمیه رمضان‌ماهی عضو هیات‌علمی دانشگاه سوره درباره انطباق‌پذیری فرهنگی با طبیعت‌گرایی شاعرانه و خیال‌انگیز در هنر مدرن ایران صحبت‌های خود را آغاز کرد و در ادامه مروری بر آثار به‌نمایش‌درآمده در نمایشگاه «بر فراز دشت» داشت و به‌صورت موردی چند اثر را شرح دادند.

در پایان نشست، جلسه پرسش و پاسخ با حضور هنرمندان و استادان برگزار شد.

کد خبر 6091231

دیگر خبرها

  • اولویت شوراها در شهریار گره‌گشایی مشکلات مردم باشد
  • نگاه قضات در دستگاه قضایی باید سازنده باشد
  • استفاده از توان جهاد دانشگاهی زنجان برای خدمت به جوانان ضروری است
  • ظرفیت علمی نیرو‌های مسلح در خدمت نخبگان و دانشگاهیان قرار می‌گیرد
  • خودکشی پزشکان بهانه بیماران! /تیترخوانی به جای نگاه علمی! /نوبت «وعده صادق» اقتصادی
  • پس از عملیات «وعده صادق» نگاه دنیا به ایران تغییر کرد
  • رفع موانع تولید در مسیر تحقق شعار سال با نگاه مسأله محور
  • شوراها در خدمت‌رسانی به مردم روستاها در تراز انقلاب عمل کنند
  • نشست «اقلیم، طبیعت، بیان هنری» برگزار شد/ نگاه فلسفی به زیبایی
  • برخی پروژه هایی که رئیس جمهور در سفرهای استانی افتتاح می کند، آنقدر کوچک است که توسط بخشدار محل هم قابل افتتاح است