Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، دکتر افشین محمدی مدیر کل انتقال خون استان همدان از افزایش مصرف ذخایر خونی در استان خبر داد و گفت: با توجه به افزایش جراحی‌ها در همدان به دلیل بهتر شدن وضعیت کرونا، میزان ارسال ذخایر خون و فرآورده‌های خونی به سایر استان‌ها کاهش یافته و کندتر شده است چراکه در حال حاضر میزان جراحی‌ها در همدان افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدی بیان کرد: در گروه‌های اهدا کننده خون کمترین میزان اهدا، مربوط به گروه خونی AB منفی بوده که تنها دو درصد اهداکنندگان را تشکیل می‌دهد.

مدیر کل انتقال خون استان همدان افزود: خوشبختانه گروه خونی AB جزو گیرنده‌های عمومی محسوب می‌شود بنابراین هیچ نوع کمبودی در این نوع گروه خونی نداریم.

محمدی تصریح کرد: ۹ درصد اهداکنندگان دارای گروه‌های خونی با RH منفی هستند و ۹۱ درصد نیز دارای گروه خونی با RH مثبت هستند.

او به فراوانی گروه‌های خونی در استان همدان اشاره کرد و گفت: ابتدا بیشترین گروه خونی به ترتیب مربوط به O مثبت، A مثبت، B مثبت و سپس AB مثبت است.

مدیر کل انتقال خون استان همدان به ذخایر خونی در استان همدان اشاره کرد و گفت: خوشبختانه ذخایر خونی در همدان در وضعیت مطلوب قرار دارد و به علت اینکه بیش از پنج روز قابلیت نگهداری ندارند به سایر استان‌ها برای استفاده ارسال می‌شود.

محمدی گفت: با توجه به افزایش میزان جراحی‌ها در همدان ارسال خون به سایر استان‌ها کندتر شده است.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سازمان انتقال خون عمل های جراحی ویروس کرونا سایر استان ها استان همدان گروه خونی ذخایر خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۶۲۳۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدایی بایرن به بنیاد بکن‌باوئر: چک نیم میلیون یورویی!

به گزارش "ورزش سه"، این مبلغ از حراج پیراهن‌های ویژه با نوشته «ممنون فرانتس» که بازیکنان تیم در مسابقه مقابل هوفنهایم در چارچوب بوندسلیگا به افتخار قیصر فوتبال آلمان پوشیده بودند، فروش محصولات مرتبط با این اسطوره فقید و تعداد زیادی از اهدایی‌های طرفداران جمع‌آوری شده است.

یان کریستن درسدن، مدیر و مایکل دیه‌دریش، معاون مالی باشگاه، چک اهدایی را سه‌شنبه‌شب پیش از بازی رفت مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا مقابل رئال مادرید به هایدی، همسر بکن‌باوئر و جوئل، پسرش، اهدا کردند.

درسدن در مورد اهدای این مبلغ گفت:«پس از درگذشت فرانتس بکن‌باوئر گفتیم که می‌خواهیم کاری انجام دهیم. بسیار مفتخریم که امروز مبلغ ۵۰۰٬۰۰۰ یورو را به بنیاد فرانتس بکن‌باوئر اهدا کنیم. از همه کسانی که مشارکت داشتند، بسیار متشکریم. نیمه‌نهایی مقابل رئال مادرید یک زمان‌بندی فوق‌العاده برای اهدای آن است. استادیوم آلیانز آرنا پر است و همه‌ی ما اینجا فرانتس بکن‌باوئر را هرگز فراموش نخواهیم کرد.

او نیز نمایش‌هایی تاریخی را مقابل باشگاه‌هایی مانند رئال مادرید از خود نشان داد. با او به‌عنوان کاپیتان، بایرن مونیخ برای اولین بار در دقیقاً ۵۰ سال پیش جام باشگاه‌های اروپا را به دست آورد. فرانتس بکن‌باوئر همیشه در قلب همه‌ی ما خواهد بود.»

دیگر خبرها

  • خشم خطر حمله قلبی را افزایش می‌دهد
  • جشنواره‌ هنر‌های نمایشی کودکان و نوجوانان در همدان
  • نماینده همدان در مجلس خبرگان رهبری به علت عارضه مغزی در بیمارستان بستری شد
  • جراحت وحشت لب شجاع خلیل زاده بعد از برخورد با مهرداد محمدی + عکس
  • آیت‌الله محمدی در بخش مراقبت‌های ویژه بستری است
  • تظاهرات جمعه خشم در همدان همزمان با سه استان دیگر
  • میزان ذخیره خون استان اصفهان چند روز است؟
  • اهدایی بایرن به بنیاد بکن‌باوئر: چک نیم میلیون یورویی!
  • آغاز نخستین مرحله اردوی آمادگی تیم ملی فوتبال هفت نفره از پانزدهم اردیبهشت
  • کشف تکنیکی جدید برای تغییر گروه خونی اهدایی