Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@02:54:48 GMT

خروجی یادواره‌های شهدا باید ایجاد سبک زندگی باشد

تاریخ انتشار: ۳ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۶۲۳۴۸

خروجی یادواره‌های شهدا باید ایجاد سبک زندگی باشد

به گزارش خبرنگار مهر، یادواره شهدای تسنن و تشیع شهرستان تایباد همزمان با هفته بسیج و با حضور اقشار مختلف مردم تایباد، ائمه جمعه تسنن و تشیع و مسئولین دستگاه‌های اجرایی و نظامی شامگاه سه‌شنبه در این شهرستان برگزار شد.

حسن باخرد از راویان دوران پر افتخار دفاع مقدس در این مراسم که به همت حوزه مقاومت بسیج شهید مطهری تایباد برگزار شد، اظهار کرد: آنچه امام خمینی (ره) فرمودند «نگه داشتن یاد شهدا امروز کمتر از شهادت نیست» وظیفه همه ما است و برنامه‌های یادواره شهدا در همین راستا برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به حدیثی از نبی مکرم اسلام (ص) اشاره کرد و گفت: پیامبر اسلام (ص) می‌فرمایند «بالای هر خوبی یک خوبی دیگر است، مگر اینکه مردی در راه خداوند کشته می‌شود» که این یعنی شهدا را بالاتر از هر مسلمانی دانستند؛ شهید پنج امتیاز ویژه دارد که مهم‌ترین آن، زنده بودن شهدا در نزد خداوند است.

این راوی دفاع مقدس افزود: مردم برای هیچ‌کس جمع نمی‌شوند مگر برای شهدا، مثل براده‌های آهن که به آهن ربا می‌چسبند، مردم این خاک در مجلس شهدا جمع می‌شوند؛ شهدا از ما خواستند نگذاریم حرف امام زمین بماند، کسر شأن برای ماست که به دنبال‌حرف فلان حزب یا شخصیت باشیم بلکه باید تلاش کنیم تا حرف امام زمان، زمین نماند.

وی با اشاره به رویدادهای جنگ تحمیلی در ابتدای انقلاب و ظهور داعش در دهه فعلی، گفت: شهدا جان خود را فدای ما و ناموس ما کردند تا دست بعثی دیروز و داعشی امروز به ملت ما نرسد، آنانی که خرمشهر را گرفتند، به دنبال مشهد و تایباد و تک تک شهرها و آبادی‌های کشور بودند اما شهدا آنان را از خاک کشور دور کردند.

باخرد با بیان این‌که شهدا، همه آدم‌های معمولی بودند، افزود: آنان انسان‌های خاکی بودند که متحول شدند، به سوی جبهه رفتند و ستاره شدند، یک شهید ۱۳ ساله بنام شهید علیرضا محمودی پارسا که هنوز به سن تکلیف نرسیده، توبه نامه نوشته است، این شهید یک ستاره است، پسر و دختر امروز ما باید این الگوها را بشناسند.

وی اضافه کرد: شهدا مانند احزاب امروزی نیستند که دور خود حصار بکشند، تشییع پیکر حاج قاسم سلیمانی ثابت کرد شهدا از همه مردم هستند و همه مردم را هم دوست دارند؛ ما در جبهه برادر بودیم، امروز برای ما آقا و خانم ساختند، ما نان و نفت خود را تقسیم می‌کردیم، امروز در خوردن حق مردم مسابقه می‌دهند.

این راوی دفاع مقدس خطاب به جامعه فرهنگی اظهار کرد: مسئولین فرهنگی نباید به جوانان فشار وارد کنند بلکه مثل امام (ره) باید جوان را جذب کنند، ایجاد سبک زندگی باید خروجی یادواره‌های شهدا باشد زیرا جوان به دنبال الگو است و ما نیز نیاز به سبک زندگی شهدایی داریم.

کد خبر 5359640

منبع: مهر

کلیدواژه: خراسان رضوی تایباد دوران دفاع مقدس سبک زندگی هفته بسیج یادواره شهدا هفته بسیج ویروس کرونا بوشهر بسیج آمار کرونا خطبه های نماز جمعه کرمانشاه زلزله کتاب و کتابخوانی آلودگی هوا بارش باران واکسن کرونا عکس استانها اردبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۶۲۳۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران در غرب آسیا کشوری تصمیم‌ساز است

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله علی خاتمی ظهر پنج‌شنبه در یادواره شهدای امنیت اقتصادی استان، با بیان اینکه امروز به عنیه شاهد گسترش اندیشه انقلاب اسلامی در منطقه بوده و غرب آسیا بدون نظر ایران تصمیمی اتخاذ نمی‌کند، افزود: بی‌تردید اقتداری که امروز در ایران اسلامی حاکم شده، به واسطه خون شهدا و رشادت این عزیزان است.

وی با اشاره به اینکه امروز به برکت خون شهدا شاهد موفقیت‌های روزافزون ایران اسلامی در عرصه‌های مختلف هستیم، اظهار کرد: یکی از این موفقیت‌ها که سربلندی ایران اسلامی را به دنبال داشت، تحقق عملیات وعده صادق بود که همه به اقتدار ایران در بُعد نظامی اعتراف کردند.

فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان نیز در ادامه این مراسم با تاکید بر اینکه اقتداری که امروز ایران اسلامی در همه زمینه‌ها به ویژه حوزه دفاعی به دست آورده، مرهون خون شهدا است، تصریح کرد: در واقع این شهدا بودند که برای این کشور در عرصه‌های مختلف تولید قدرت کردند.

سردار جهانبخش کرمی به نمونه‌ای از قدرت‌آفرینی شهدا برای ایران اسلامی اشاره کرد و یادآور شد: در این خصوص می‌توان به مجاهدت‌های شهید شهریاری در حوزه انرژی هسته‌ای و یا ابتکارات شهید طهرانی‌مقدم در حوزه صنعت موشکی اشاره کرد.

پدر شهید محمدحسین حدادیان نیز یکی دیگر از سخنرانان این مراسم بود که با اشاره به اینکه ما همه به تک‌تک شهدا بدهکار هستیم، خاطرنشان کرد: بی‌تردید خون شهدا ضامن حیات این انقلاب است و امیدواریم گوشه‌ای از بصیرت‌مندی شهدا نصبت ما شود.

کد خبر 6088544

دیگر خبرها

  • تشییع و تدفین چهار شهید گمنام در ایام شهادت امام صادق(ع) در استان کرمان
  • برگزاری ۳۸۱ یادواره در شهرستان کهگیلویه / استقبال از اجلاسیه شهدا
  • نمایشگاه شهدا سمنان برای بازدید رهبر معظم انقلاب آماده می‌شود
  • استفاده از زندگینامه شهدای بین المللی در کنگره بزرگداشت ۳ هزار شهید سمنان
  • یادواره شهید دانشجو در روستای داربیدخون
  • یادواره شهید دانشجو در خانوک
  • تعیین‌کننده بودن رسانه در دنیای امروز انکارناپذیر است
  • یادواره شهید آبروی محله در روستای بن زرد و رودشتی
  • یادواره سردار شهید سیدمعروف ایرانی در صومعه سرا
  • ایران در غرب آسیا کشوری تصمیم‌ساز است