Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، با شیوع پرشتاب کرونا در سراسر اروپا، سازمان جهانی بهداشت زنگ خطر را به صدا در آورد و هشدار داد که تا بهار آینده ممکن است ۷۰۰ هزار نفر دیگر در اروپا جان خود را در اثر این همه گیری از دست بدهند.

دفتر اروپایی سازمان جهانی بهداشت تاکید کرد که در  ۵۳ کشور منطقه اروپا تا کنون بیش از  ۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ میلیون نفر بر اثر کرونا جان خود را از دست داده اند و کووید-۱۹ در حال حاضر عامل اصلی مرگ و میر در اروپا و آسیای مرکزی است.

بازگشت کرونا به اروپا، به رغم واکسیناسیون گسترده در کشورهای این قاره، در حالی صورت گرفته است اروپایی ها برای جشن ها و سفرهای عید کریسمس و تعطیلات سال نو آماده می شوند و همین امر می تواند بر شدت بحران شیوع بیماری بیافزاید.

پاریس از مرز «حداکثر هشدار» گذشت

به گزارش شبکه ب. اف. ام تی وی فرانسه، الیویه وران، وزیر بهداشت فرانسه اعلام کرد، شمار موارد ابتلا به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در فرانسه از مرز ۳۰ هزار نفر گذشت.

روزنامه فرانسوی لوموند همچنین نوشت: ژان کاستکس، نخست وزیر فرانسه تنها فرانسوی نیست که تست کرونای وی مثبت اعلام شده و در قرنطینه به سر می برد. در پاریس، شمار موارد ابتلا به کرونا به شدت در حال افزایش است و از آستانه «حداکثر هشدار» تعیین شده از سوی مقامات دولتی عبور کرده است.

همچنین ژان میشل بلانکه، وزیر آموزش ملی فرانسه نیز از تعطیلی ۶ هزار کلاس درس به دلیل شیوع کرونا خبر داد، این درحالی است که چند روز گذشته این رقم ۴ هزار مورد بوده است.

 اعتراضات به واکسن اجباری و محدودیت های کرونایی درمجمع الجزایر گوادلوپ، دولت امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه را نگران تبعات امنیتی این ناآرامی ها در اراضی فرامرزی این کشور و خارج شدن کنترل این مناطق از کنترل دولت مرکزی کرده است.

«گابریل اتل» سخنگوی دولت فرانسه با اشاره به قرمز بودن شاخص های کرونا در آستانه سال نو میلادی هشدار داد: موج پنجم کرونا به طرز «برق آسایی» در حال گسترش است.

ناآرامی ها در فرانسه در حالی ادامه دارد که  از آغاز بحران شیوع کرونا تاکنون در فرانسه بیش از ۷ میلیون و ۴۵۰ هزار نفر به کووید-۱۹ مبتلا شده اند که از این میان بیش از ۱۱۸ هزار نفر جان خود را از دست داده اند.  

اوج گیری بی سابقه کرونا در آلمان؛ اجباری شدن واکسن کرونا برای نظامیان آلمانی

به گزارش دویچه وله، با توجه به افزایش سریع شمار مبتلایان به کرونا در آلمان به طور فزاینده‌ای تقاضا برای الزامی شدن واکسیناسیون کرونا بیشتر شده است. مقام‌های دولت فدرال اما همچنان اجباری‌کردن واکسیناسیون را بدون مشکل نمی‌دانند.  

آنگلا مرکل که دستکم تا ۱۰ روز دیگر صدراعظم آلمان است کماکان امیدوار است بدون اجباری‌کردن واکسیناسیون تمایل مردم به زدن واکسن شدت مطلوب را پیدا کند.  به گزارش روزنامه فرانسوی لوفیگارو، وزیر دفاع آلمان از اجباری شدن واکسن کرونا برای نظامیان این کشور خبر داده است.

ینس اشپان، وزیر بهداشت آلمان نیز در ارتباط با بحث گسترش کرونا و اجباری شدن واکسیناسیون عمومی، در اظهاراتی بحث‌انگیز سه سناریو را طرح می‌کند، سه سناریویی که تا همین چند ماه پیش از نظر او قابل تصور نبودند. به گفته وی، آلمانی‌ها تا پایان زمستان امسال یا واکسینه شده‌اند، یا از کووید-۱۹ بهبود یافته‌ و یا جان خود را از دست داده اند. این هشدارهای کم سابقه بر نگرانی‌های موجود در آلمان افزوده است.

به نظر می‌رسد که قوت‌گرفتن بحث اجباری‌شدن واکسیناسیون در آلمان به تابعی از موفقیت نسبی در مهار موج کنونی تبدیل شده است. اگر ضریب ابتلا و مرگ و میر و نیاز به بستری‌شدن در ابعاد کنونی ادامه یابد، ادامه مقاومت در برابر اجباری‌کردن واکسیناسیون شاید قابل دوام نباشد و آلمان نیز مجبور شود به راه اتریش قدم بگذارد.  

به گزارش شبکه تلویزیویی ال. سی. آی فرانسه، در بلژیک نیز از روز گذشته (۲۲ نوامبر/دوم آذر) زدن ماسک و دورکاری کارمندن اجباری شده است. کارمندان باید تا ۱۳ دسامبر حداقل ۴ روز در هفته دورکاری کنند.

به گزارش یورونیوز، قرطینه سراسری در اتریش بالاخره توانست کسانی را که همچنان در مقابل واکسن زدن مقاومت می‌کردند، مجبور به دریافت واکسن کووید-۱۹ کند.  گزارش‌ها نشان می‌دهد تعداد روزانه واکسیناسیون از هزار نفر در روز که دو هفته پیش به ثبت رسیده بود به حدود روزانه ۱۲ هزار نفر افزایش یافته است.

تحلیلگران سیاسی می‌گویند دولت اتریش از ابتدا نتوانسته به میزان کافی اهمیت تزریق واکسن را برای افکار عمومی این کشور روشن کند. همین مسئله سبب شده تا بسیاری از مردم از دریافت واکسن بیماری کووید-۱۹ امتناع کنند.

از آغاز بحران شیوع کرونا تاکنون در اروپا بیش از ۷۱ میلیون نفر به کووید-۱۹ مبتلا شده اند که از میان بیش از یک میلیون و ۳۸۸ هزار نفر جان خود را از دست داده و بیش از ۶۳ میلیون نفر تاکنون بهبود یافته اند.

برچسب‌ها قاره اروپا ویروس کرونا فرانسه سازمان جهانی بهداشت آلمان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قاره اروپا ویروس کرونا فرانسه قاره اروپا ویروس کرونا فرانسه سازمان جهانی بهداشت آلمان جان خود را از دست داده اجباری شدن هزار نفر کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۶۲۴۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اروپا نیاز به قوای هسته‌ای مستقل دارد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، امانوئل ماکرون، رییس جمهور فرانسه می‌گوید که اروپا باید بحث و مناظره درباره توسعه قابلیت تدافعی انحصاری قاره سبز از جمله بازنگری در قوای هسته‌ای خود را آغاز کند.

ماکرون با اشاره به اینکه فرانسه همین حالا هم حمایت ناتو را در کنار خود دارد، گفت: باید فراتر برویم. فرانسه باید از امنیت خود اطمینان حاصل کرده و یک نیروی دفاعی قابل تکیه در سطح اروپا بسازد.

وی همچنین اضافه کرد: حصول اطمینان از امنیت شاید به معنای استقرار سپرهای (سامانه‌های) دفاع موشکی باشد که قادر به ایجاد بازدارندگی برابر استفاده از سلاح هسته‌ای هستند. قابل تکیه هم یعنی در اختیار داشتن موشک دوربرد که باعث بازدارندگی روس‌ها شود.

در بحبوحه جنگ اوکراین، شمار زیادی از رهبران غربی بر تقویت قوای دفاعی کشور متبوع خود تاکید کرده و مدعی شده‌اند که روسیه ممکن است ظرف چند سال آتی به ناتو حمله کند.

با این حال، ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه با رد این ادعا، آن را «بی‌معنی» خواند و گفت که آمریکا به عنوان بزرگ‌ترین حامی و سرمایه‌گذار ناتو، ۱۰ برابر بیشتر از مسکو در حوزه دفاعی هزینه می‌کند. وی همچنین تاکید کرد که تنش‌های ژئوپولیتیکی کنونی، تا حد زیادی به دلیل تصمیم ناتو مبنی بر چشم‌پوشی از منافع امنیتی روسیه ایجاد شده است.

ماکرون در واکنش به موضع وی در قبال سلاح هسته‌ای گفت: گرچه فرانسه تنها در صورت به خطر افتادن منافع حیاتی‌اش از زرادخانه خود استفاده خواهد کرد اما این منافع، بُعد اروپایی هم دارند و این بدان معناست که دکترین هسته‌ای فرانسه باید به اقتدار دفاعی اروپا کمک کند.

وی افزود: موافق گشودن این سرفصل هستم؛ مساله‌ای که متعاقبا باید دفاع ضدموشکی، شلیک موشک دوربرد و سلاح هسته‌ای را شامل شود.

ماکرون چندین سال است که حامی ایجاد یک «ارتش حقیقی اروپایی» است؛ ارتشی که بتواند به طور مستقل امنیت این قاره را تقویت و تامین کند. او ماه جاری هشدار داد که «اروپای امروز، فناپذیر است» و در ادامه خواستار «استقلال راهبردی» اروپا به ویژه در حوزه تولیدات دفاعی شد و مدعی شد که «اروپا باید نشان دهد که هرگز مطیع و وابسته آمریکا نیست.»

کد خبر 6090886

دیگر خبرها

  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • جدول کفش طلای 24-2023؛ همان همیشگی!
  • تقویت دفاع نظامی و غیرنظامی در دستورکار آلمان
  • درخواست نمایندگان پارلمان اروپا برای تقویت دفاع ضد جاسوسی
  • اعلام آمادگی مکرون برای استفاده از سلاح هسته ای علیه روسیه
  • بورل: رویارویی هسته‌ای به یک احتمال واقعی تبدیل شده است
  • اروپا نیاز به قوای هسته‌ای مستقل دارد
  • درخواست ماکرون برای بازدارندگی هسته‌ای در دفاع مشترک اروپایی
  • رییس‌جمهور فرانسه به آلمان می‌رود