Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز چهارشنبه گروه علم و آموزش ایرنا از روزنامه دیلی میل،  مقامات سازمان بهداشت جهانی پیش بینی می کنند که در جریان موج چهارم وحشیانه کرونا، تعداد تلفات قاره اروپا تا ماه مارس از ۱.۵ میلیون نفر به ۲.۲ میلیون افزایش یابد.

این رقم شامل ۵۳ کشور در اروپا، از جمله کشورهای عضو اتحادیه اروپا، بریتانیا، قزاقستان و روسیه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 اگر این پیش‌بینی درست باشد، این معنی برداشت می شود که با وجود واکسن‌هایی که در حال حاضر به طور گسترده در دسترس هستند، اروپا تنها وضعیت کمی بهتر از زمستان سال گذشته را پیش رو دارد.

اجساد ناشی از ابتلا به کووید-۱۹ در حال حاضر در بخش‌های بیمارستانی در رومانی «انباشته می‌شوند» بطوری که سردخانه اصلی بیمارستان بخارست اکنون تقریباً سه برابر بیش از ظرفیت اصلی پر است.

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که موج جدید نوع «دلتا» هندی، بدبینی های موجود در جامعه نسبت به تزریق واکسن کرونا و کاهش محدودیت‌های کووید عامل این پیش‌بینی غم‌انگیز هستند.

حدود ۶۶ درصد از مردم در اتحادیه اروپا در حال حاضر دو دز واکسن کرونای خود را دریافت کرده اند و بسیاری از کشورها در حال حاضر سرگرم تزریق دزهای تقویت کننده این واکسن هستند. همچنین افزایش موارد ابتلا به کرونا باعث شده است که چند کشور اروپایی دوباره به قرنطینه و محدودیت‌های سخت‌تر برای مهار شیوع این ویروس بازگردند.

مدارس لیبرال در آلمان که طرفداران آن معتقدند بیماری ها چالش هایی هستند که به طور طبیعی باید بر آنها غلبه کرد، عامل تشدید شیوع کرونا در مناطق جنوبی این کشور هستند.

محققان می‌گویند موج تازه همه گیری کرونا در اروپا احتمالاً به دلایل دیگری از جمله انتشار آهسته‌تر دز تقویتی واکسن کرونا، قرنطینه طولانی‌تر در تابستان و فواصل کوتاه‌تر تزریق دزهای این واکسن است.

در نشانه ای از یک بحران رو به رشد، هلند امروز شروع به انتقال بیماران کرونایی خود به آلمان برای کمک به کاهش فشار وارده بر بیمارستان های خود کرد. مقامات سازمان بهداشت جهانی گفتند که مرگ و میر ناشی از کووید در اروپا از سپتامبر تاکنون دو برابر شده و به حدود ۴۲۰۰ نفر در روز رسیده است.   همچنین با استناد به گزارش موسسه سنجش و ارزیابی سلامت مستقر در آمریکا، ویروس کرونا اکنون عامل اصلی مرگ و میر در این قاره است.

دکتر «هانس کلوگ» مدیر منطقه اروپای موسسه سنجش و ارزیابی سلامت، از کشورهای اروپایی خواست رویکرد «واکسن پلاس» را اتخاذ کرده و محدودیت‌های بیشتری از جمله استفاده از ماسک صورت، فاصله‌گذاری اجتماعی و شستن منظم دست‌ها را اعمال کنند. رویکرد «واکسن پلاس» ترکیب واکسیناسیون با استفاده از ماسک، تدابیر بهداشتی و رعایت فاصله اجتماعی است.

برچسب‌ها ویروس کرونا اتحادیه اروپا برگزیدگان علم پروندهٔ خبری واکسن کرونا، از نظریه تا عمل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا اتحادیه اروپا برگزیدگان علم ویروس کرونا اتحادیه اروپا برگزیدگان علم واکسن کرونا حال حاضر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۶۲۴۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام آمادگی مکرون برای استفاده از سلاح هسته ای علیه روسیه

رئیس جمهوری فرانسه امروز (یکشنبه) طی سخنانی از آمادگی کشور خود برای گفت وگو با دیگر کشورهای اروپایی درباره استفاده از سلاح هسته‌ای علیه روسیه خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از پولیتیکو نوشت: «امانوئل مکرون» رئیس‌جمهوری فرانسه طی سخنانی از آمادگی کشورش برای استفاده از کلاهک‌های هسته‌ای به عنوان بخشی از «دفاع معتبر اروپا» در برابر تهدیدات روسیه خبر داد و گفت که تمایل دارد درباره این موضوع با دیگر کشورهای اروپایی تبادل نظر کند.

مکرون طی مصاحبه‌ای گفت که شخصاً علاقمند مطرح کردن موضوع استفاده از سلاح‌های دوربرد، هسته‌ای و سامانه‌های دفاع موشکی با آن کشورهای اروپایی هست که سلاح‌های هسته‌ای آمریکا را در کشورهای خود مستقر کرده‌اند.

وی افزود: فرانسه موضع خود را حفظ خواهد کرد اما آماده است تا در دفاع از خاک اروپا بیشتر مشارکت کند. فرانسه که حدود ۳۰۰ کلاهک هسته ای دارد، تنها قدرت هسته ای اتحادیه اروپا است.

رئیس‌جمهوری فرانسه در هفته‌های اخیر موضع شدیدتری را علیه روسیه اتخاذ کرده است و این اولین بار نیست که استفاده از سلاح‌های هسته‌ای فرانسه را برای دفاع اتحادیه اروپا پیشنهاد می‌کند. مکرون اولین بار در سال ۲۰۲۰ به این اقدام احتمالی اشاره کرده بود.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • بورل: چند کشور اروپایی به زودی فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • چندین کشور اروپایی دولت فلسطینی را به رسمیت می‌شناسند
  • چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • بورل: چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • بورل : چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • تلاش مهدی طارمی برای دریافت شهروندی پرتغال
  • ستاره بارسا: بلینگام بهترین بازیکن جهان است
  • اعلام آمادگی مکرون برای استفاده از سلاح هسته ای علیه روسیه
  • درخواست ماکرون برای بازدارندگی هسته‌ای در دفاع مشترک اروپایی