Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس، در آستانه برگزاری ششمین کنگره بین‌المللی علوم انسانی اسلامی و همچنین پنجمین دوره جایزه جهانی علوم انسانی اسلامی، نشست ویژه رؤسا و دبیران کمیسیون‌های تخصصی شانزده‌گانه کنگره، پنجشنبه چهارم آذرماه در محل خانه اندیشه‌ورزان برگزار خواهد شد.

در این نشست که با حضور حجت‌الاسلام رضا غلامی رئیس شورای سیاست‌گذاری مجمع عالی علوم انسانی اسلامی برپا می‌شود، ضمن ارائه گزارش آخرین اقدامات کمیسیون‌های تخصصی در هفته‌های منتهی به برگزاری ششمین کنگره بین‌المللی علوم انسانی اسلامی، آخرین هماهنگی‌ها در خصوص انتخاب مقالات برتر و چگونگی ارائه و نقد آن‌ها در روزهای تعیین شده صورت خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین در این نشست، بررسی‌های نهایی درباره گزینه‌های جایزه جهانی علوم انسانی اسلامی صورت می‌پذیرد.

اعضای شورای علمی ششمین کنگره بین‌المللی علوم انسانی اسلامی به ترتیب حروف الفبا شامل دکتر حمید ابدی مرزونی دبیر کمیسیون مدیریت تحول علوم انسانی، دکتر رجبعلی اسفندیار دبیر کمیسیون علوم سیاسی اسلامی، دکتر حمید بالایی دبیر کمیسیون سیاست‌گذاری عمومی و حکمرانی اسلامی، حجت‌الاسلام دکتر علیرضا پیروزمند رئیس کمیسیون مدیریت تحول علوم انسانی، دکتر سمانه تقدیر قائم مقام کمیسیون معماری و شهرسازی اسلامی، دکتر محمدجواد توکلی دبیر کمیسیون اقتصاد اسلامی، دکتر فرزاد جهان‌بین عضو شورای علمی کنگره، دکتر محمدرضا حسنی آهنگر رئیس کمیسیون سیاست‌گذاری عمومی و حکمرانی اسلامی،‌ دکتر مهدی حسین‌زاده دبیر کمیسیون ارتباطات و جامعه‌شناسی اسلامی، دکتر محمود حکمت‌نیا رئیس کمیسیون حقوق اسلامی، حجت‌الاسلام دکتر سید کریم خوب بین خوش نظر دبیر کمیسیون قرآن و علوم انسانی، دکتر مسعود درخشان رئیس کمیسیون الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، آیت‌الله علی‌اکبر رشاد رئیس کمیسیون فقه و علوم انسانی، دکتر عطاءالله رفیعی آتانی عضو شورای علمی کنگره، حجت‌الاسلام دکتر سید احسان رفیعی علوی دبیر کمیسیون فقه و حقوق اسلامی، دکتر سید سعید زاهد رئیس کمیسیون ارتباطات و جامعه‌شناسی اسلامی، دکتر امیر سیاهپوش مشاور دبیر مجمع عالی علوم انسانی اسلامی، حجت‌الاسلام دکتر احمدحسین شریفی رئیس دبیرخانه دائمی و دبیر علمی کنگره، دکتر سعید صحت دبیر کمیسیون مدیریت اسلامی، حجت‌الاسلام دکتر مجید عبادی عضو شورای علمی کنگره، دکتر جمیله علم‌الهدی رئیس کمیسیون تعلیم و تربیت اسلامی، حجت‌الاسلام دکتر رضا غلامی رئیس کمیسیون تمدن نوین اسلامی، دکتر مهرداد کلانتری عضو شورای علمی کنگره، دکتر غلامرضا گودرزی رئیس کمیسیون مدیریت اسلامی، حجت‌الاسلام دکتر نجف لکزایی رئیس کمیسیون علوم سیاسی اسلامی، دکتر محمدعلی متفکر آزاد رئیس کمیسیون اقتصاد اسلامی، دکتر مهدی محمدزاده رئیس کمیسیون هنر اسلامی، دکتر سید محمدتقی موحد ابطحی دبیر کمیسیون فلسفه و روش‌شناسی علوم انسانی اسلامی، حجت‌الاسلام دکتر سید نقی موسوی دبیر کمیسیون تعلیم و تربیت اسلامی، حجت‌الاسلام دکتر رضا مهکام رئیس کمیسیون روانشناسی اسلامی، حجت‌الاسلام دکتر منصور میراحمدی قائم مقام کمیسیون علوم سیاسی اسلامی، دکتر کریم میرزایی دبیر کمیسیون هنر اسلامی، دکتر مهدی نادری دبیر کمیسیون تمدن نوین اسلامی، دکتر محمد نعمتی قائم مقام کمیسیون الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، مهندس عبدالحمید نقره کار رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی اسلامی، حجت‌الاسلام دکتر محمد نقیب رئیس کمیسیون قرآن و علوم انسانی، حجت‌الاسلام دکتر حیدر همتی دبیر کمیسیون فقه و علوم انسانی و حجت‌الاسلام دکتر جعفر هوشیاری دبیر کمیسیون روانشناسی اسلامی است.

خانه اندیشه ورزان در خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ولیعصر(عج) و برادران مظفر شمالی، پلاک ۹۰۷ واقع است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: جایزه جهانی علوم انسانی اسلامی کنگره بین المللی علوم انسانی اسلامی رضا غلامی کنگره بین المللی علوم انسانی اسلامی حجت الاسلام دکتر کمیسیون مدیریت علوم انسانی دبیر کمیسیون رئیس کمیسیون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۶۲۶۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود هوش مصنوعی به تشخیص‌‌های آزمایشگاهی/ لزوم آشنایی دانش‌آموزان با علوم آزمایشگاهی

بیست و یکمین کنگره کشوری و پانزدهمین کنگره بین‌المللی ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی ۱۱ تا ۱۴ اردیبهشت برگزار می‌شود.

شهروز همتی، رئیس بیست و یکمین کنگره کشوری و پانزدهمین کنگره بین‌المللی ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی تشخیص پزشکی ایران با بیان اینکه این کنگره ۱۱ تا ۱۴ اردیبهشت برگزار می‌شود، گفت: در سال‌های گذشته، برگزاری کنگره مصادف با روز آزمایشگاهیان بود، اما به واسطه مسائلی که پیش آمد، امسال کمی با تاخیر صورت گرفت.

او مطرح کرد: کنگره ما در بخش علمی ۲۵ محور دارد و کارگاه‌هایی برگزار می‌شود. نکته مهم این است که کنگره ارتقای کیفیت به عنوان بزرگترین کنگره در زمینه طب آزمایشگاه، همواره سعی کرده محور‌ها و کارگاه‌ها را طوری انتخاب کند که در ارتقای دانش تاثیر گذار باشد. انتخاب کارگاه‌ها براساس نیاز شرکت کنندگان و محور‌ها براساس مسائل روز دنیا خواهد بود.
حضور بیش از ۲۰۰ شرکت دانش بنیان در کنگره ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی

همتی گفت: پیش بینی می‌کنیم حدود ۷ تا ۱۰ هزار نفر از کنگره و نمایشگاه جانبی بازدید داشته باشند. در بخش نمایشگاهی بیش از ۲۰۰ شرکت دانش‌بنیان که تولید کننده یا وارد کننده محصولات آزمایشگاهی هستند محصولات خود را ارائه می‌کنند.

امیرحسن زرنانی، دبیر علمی کنگره نیز با بیان اینکه این کنگره پر افتخار ین کنگره در زمینه علوم آزمایشگاهی در سطح کشور است، عنوان کرد: تمام نگاه‌های افراد متخصص در حوزه آزمایشگاهی به این کنگره است.

او ادامه داد: در این کنگره حدود ۲۵ پنل برگزار خواهد شد. کنگره فقط یک کنگره بازآموزی صرف نیست نقش و رسالت کنگره این است که آخرین پیشرفت‌های علمی در جهان را به سمع و نظر مخاطبانش برساند. یکی از چالش‌هایی که کنگره دارد این است که چه حوزه‌هایی را در کارگاه‌ها بگنجاند.
۸۰ درصد تشخیص‌های پزشکی به کمک آزمایشگاه است

‌زرنانی با اشاره به دو محور برگزاری کنگره که یکی از آن‌ها نقش آزمایشگاه‌ها در تشخیص پزشکی است، بیان کرد: حدود ۸۰ درصد تشخیص‌های پزشکی و بالینی با کمک‌های آزمایشگاه انجام می‌شود. آزمایشگاه نقش بسیار مهمی در حوزه سلامت عمومی دارد. با توجه به مشکلاتی که برای آزمایشگاه‌ها وجود دارد و هزینه‌ها برخی آزمایشگاه‌ها در حال بسته شدن هستند چرا که نمی‌توانند از پس مخارج بر بیایند.

او با تاکید بر بحث آموزش و تامین گنجینه‌های انسانی، گفت: یکی از اهداف این کنگره احیای مجدد دوره دکتری علوم آزمایشگاهی است و یکی از پنل‌ها هم به این حوزه مربوط است. در تمام پنل‌ها سعی شده افرادی که جایگاه علمی و عملی در جامعه هستند در پنل‌ها صحبت‌های خود را ارائه بدهند.

دبیر علمی کنگره مطرح کرد: محور دومی که این کنگره روی آن تاکید دارد. هوش مصنوعی است. ما روزانه به صورت ملموس با هوش مصنوعی سرکار داریم. هوش مصنوعی اطلاعات را جمع آوری می‌کند ما هستیم که یاد آن می‌دهیم چگونه عمل کند.
ورود هوش مصنوعی به حوزه‌های آزمایشگاهی

او با بیان اینکه در حال حاضر هوش مصنوعی در پاتولوژی و تصویربرداری وارد شده است، گفت: پیش‌بینی انجمن علوم آزمایشگاهی این است که در یک دهه آینده تشخیص‌های آزمایشگاهی مبتنی بر همش مصنوعی خواهد بود و این تشخیص‌ها دقیق‌تر و سریع‌تر خواهد بود. رسالت ما این است از همین الان آینده را پیش بینی و راه حل‌های مواجهه با آن را بررسی کنیم؛ که این اتفاق در کنگره در حال رخ دادن است. پیش نیاز‌های ایجاد آزمایشگاه هوشمند و کسب اطلاعات برای تشخیص بهتر نیز مورد بررسی است.

زنانی گفت: از حوزه‌های دیگر که این کنگره به آن می‌پردازد، ارائه نتایج و جواب آزمایش یکسان در تمام آزمایشگاه‌ها است.
برگزاری کارگاه شناخت رشته علوم آزمایشگاهی برای دانش آموزان

علی شیرین، دبیر علمی در امور کارگاه‌های کنگره بیان کرد: در کنگره ارتقای کیفیت، کارگاه‌ها در راستای محور‌ها هستند. در کنگره ما ۴۵ کارگاه داریم که ویژگی‌های مختلفی را دارد.

او با اشاره به ناشناخته بودن علوم آزمایشگاهی برای دانش آموزان اعلام کرد: مکاتبه کردیم با اداره کل آموزش و پرورش استان تهران تا با کارگاه ویژه برای دانش آموزان این رشته را برای آنان توضیح دهند.

او گفت: بحث اعتباربخشی، یکی دیگر از رویکرد‌های کنگره در کارگاه‌هایی است که برگزار می‌کند. به طوری که مسئولان اعتباربخشی در این کارگاه حضور دارند.

وی افزود: دو محور عمومی قانون کار و مالیات را هر سال در کنگره داشته ایم که امسال در کنار این دو محور، بحث حقوقی را به کارگاه‌ها اضافه کرده ایم.

غلامرضا حمزه‌لو دبیر اجرایی کنگره نیز بیان کرد: آزمایشگاه‌ها نقش ویژه‌ای در نظام سلامت دارند و بدون وجود آزمایشگاه‌ها، روند تشخیص و درمان بیماری‌ها دچار مشکل خواهد شد.
عمده اطلاع رسانی‌ها الکترونیک است

او با اشاره به حضور ۵ هزار شرکت کننده در کنگره امسال، ادامه داد: بیش از ۸۰ درصد اطلاع رسانی برنامه‌های ما به صورت الکترونیک انجام می‌شود.

وی همچنین به برپایی نمایشگاه جانبی کنگره با حضور شرکت‌های داخلی و خارجی در علوم آزمایشگاهی اشاره کرد و افزود: بیش از ۲۱۰ شرکت در نمایشگاه امسال، غرفه دارند.
حضور ۱۱ سخنران خارجی در کنگره

در ادامه، فریبا شایگان همکار دبیر علمی در امور بین الملل، گفت: در کنگره امسال، ۱۱ سخنران خارجی از کشور‌های آمریکا ایتالیا، کانادا، استرالیا، هلند، هند، آلمان و عربستان خواهیم داشت.

دیگر خبرها

  • عفاف و حیا حافظ حریم انسانی و شخصیت وجودی زن و مرد است
  • پارسانیا: باید ارتباط میان بنیادهای معرفتی و محیط‌های علمی را مشخص کنیم
  • باید ارتباط میان بنیادهای معرفتی و محیط‌های علمی را مشخص کنیم
  • معرفی اعضای شورای سیاست‌گذاری و دبیر جشنواره فیلم کوثر
  • رویکرد حکمت بنیان کلید حکمرانی در سلامت
  • همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب چهارشنبه در قم 
  • همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای درقم برگزارمی شود
  • ضعف جریان حوزوی و علوم انسانی اسلامی در به تصویر کشیدن اندیشه خود
  • ورود هوش مصنوعی به تشخیص‌‌های آزمایشگاهی/ لزوم آشنایی دانش‌آموزان با علوم آزمایشگاهی
  • پذیرش دانشجوی خارجی در ارشد هوشبری در دانشگاه جندی شاپور اهواز