Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی رهبری آهنگساز و رهبر ارکستر که طی سال‌های گذشته مدیریت هنری و رهبری ارکستر سمفونیک تهران را به عهده داشت، در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن تشریح تازه‌ترین فعالیت‌های خود در عرصه موسیقی بیان کرد: حدود دو هفته‌ای هست که در کشور اوکراین حضور دارم و بر اساس آن مستر کلاس چند روزه‌ای را با یکی از ارکسترهای سمفونیک این کشور برگزار کرده‌ام که برای بالا بردن سطح کیفی این مجموعه برپا شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رهبر اسبق ارکستر سمفونیک تهران اظهار کرد: در این کارگاه‌های آموزشی تعدادی از رهبران جوان ارکستر کشور اوکراین شرکت کرده‌اند تا آشنایی بیشتری با فعالیت یک رهبر ارکستر آشنایی بیشتری پیدا کنند. این در حالی است که با توجه به حضور رهبران صاحب نام و شناخته شده‌ای که در حوزه موسیقی این کشور فعالیت دارند، حضور یک هنرمند ایرانی در این شرایط می‌تواند دربرگیرنده فضای جالب توجهی باشد.

وی افزود: علاوه‌بر برگزاری این کارگاه‌های آموزشی که اشاره کردم، قرار است که شامگاه چهارشنبه سوم آذر ماه نیز کنسرتی را در مجموعه «فیلهارمونی خملینسکی» کشور اوکراین در قالب یک اجرای زنده و آنلاین پیش روی مخاطبان قرار دهیم که این کنسرت توسط یکی شبکه‌های معتبر کشور اوکراین نیز ضبط خواهد شد.

رهبری درباره جزییات این کنسرت نیز توضیح داد: طبق برنامه‌ریزی‌هایی که صورت گرفته، اجرا و ضبط قطعه حضرت ابراهیم (ع)، قطعه «دیوان» گوته و سونات‌های «شکسپیر» از جمله آثاری هستند که در این مدت ضبط شده‌اند. نکته جالب توجه در این چارچوب همکاری با یک گروه کُر بسیار عالی معتبر کشور اوکراین و همچنین استفاده از آثار چندین آهنگساز ایرانی است که می‌تواند دربرگیرنده شرایط موثری در این چند روز باشد. به هر حال چنین کارهای تا به امروز در کمترین شکل ممکن خود اتفاق افتاده و می‌تواند به لحاظ مفهومی نیز با شرایط کشورمان همسانی داشته باشد.

کد خبر 5359675 علیرضا سعیدی

منبع: مهر

کلیدواژه: علی رهبری موسیقی کلاسیک اوکراین کنسرت موسیقی فیلم کوتاه تئاتر ایران حضور هنر ایران در جهان آلبوم موسیقی فیلم مستند محمد خزاعی کنسرت موسیقی فیلم سینمایی موسیقی ایرانی جشنواره فیلم فجر سینمای مستند سازمان سینمایی پانزدهمین جشنواره سینماحقیقت سریال ایرانی کشور اوکراین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۶۲۹۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شویگو: اوکراین نیم‌ میلیون سرباز از دست داده است

به گزارش خبرآنلاین به نقل از ایسنا، «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه در نشست وزرا بیان کرد: نیروهای روسیه ابتکاری در خط مقدم دارند تا رقبای خود را به عقب برانند. این فشار موجب می‌شود تا نیروهای کی‌یف به مواضع دفاعی روسیه نرسند.

طبق گزارش راشا تودی، وزیر دفاع روسیه با اشاره به کمک جدید واشنگتن به کی‌یف به ارزش بیش از ۶۰ میلیارد دلار گفت: این اقدام برای جلوگیری از فروپاشی نیروهای اوکراینی در نظر گرفته شده است، اما این پول تاثیر چشمگیری در میدان نبرد نخواهد گذاشت زیرا بیشتر این بودجه به تولید نظامی آمریکا سرازیر خواهد شد.

وی افزود: مقامات آمریکایی با بدبینی اظهار می‌کنند که اوکراینی‌ها برای منافع آمریکا در جنگ با روسیه کشته خواهند شد.

البته وزیر دفاع روسیه مستقیما اشاره نکرد که منظورش اظهار نظرات کدام مقامات آمریکایی است اما مقامات آمریکایی و اوکراینی پیشتر استدلال کرده‌اند پرداخت پول به اوکراین برای جنگ با روسیه «بهتر» از درگیری مستقیم آمریکا با روسیه است.

سرگئی شویگو در پایان ضمن تشکر از ظرفیت‌ تولید صنایع دفاعی روسیه، تاکید کرد: سامانه موشکی «پانتسیر» کارایی خود را ثابت کرده است و عرضه آن در سال ۲۰۲۴ دو برابر خواهد شد. افزون بر این، اولین مدل‌های سامانه پدافند هوایی اس-۵۰۰ در سال ۲۰۲۴ به نیروهای روسیه تحویل داده می‌شود. هم‌چنین، نیروهای مسلح روسیه شدت حملات خود را به مراکز لجستیکی و پایگاه‌های ذخیره تسلیحات غربی در اوکراین افزایش خواهند داد. نیروهای مسلح روسیه تا رسیدن به اهداف عملیات ویژه به انجام وظایف خود ادامه خواهند داد.

او در قسمت دیگری از اظهاراتش گفت: رژیم کی‌یف در ضدحملاتی که توسط مربیان ناتو آماده شده بود، نتوانست به اهداف خود دست یابد. ناتو هم‌چنین در تلاش است تا فعالیت خود را در قطب شمال افزایش دهد و این ائتلاف مجموعه‌ای از رزمایش‌های ناتو را با شبیه‌سازی «تجاوز روسیه» با مشارکت ۹۰ هزار پرسنل برگزار می‌کند.

شویگو درخصوص دستاوردها و پیشروی‌های روسیه بیان کرد: در نتیجه عملیات رزمی فعال، نیروهای نظامی روسیه مناطق پرجمعیت پروومایسکه، بوهدانیوکا و نوومیخایلیوکا در دونتسک را آزاد کردند. منطقه کنترل بردیچی و هئورهیوکا در حال گسترش است.

310310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898735

دیگر خبرها

  • زاخارووا: آمریکایی‌ها حملات تروریستی اوکراینی‌ها را هماهنگ می‌کنند
  • اوکراین صدور گذرنامه برای مردان خارج‌نشین را متوقف کرد
  • اوکراین صدور گذرنامه برای مردان خارج نشین را متوقف کرد
  • آماده‌ایم اوکراینی‌ها را برای خدمت نظامی به کشورشان بازگردانیم
  • انهدام دو انبار بزرگ نفت روسیه توسط پهپادهای اوکراین/ استقرار ۱۶۰۰۰ سرباز و جنگنده انگلیسی در لهستان/ چرا اوکراین فقط ۶ ماه وقت دارد؟
  • کی‌یف مردان اوکراینی خارج نشین را به کشور باز می‌گرداند
  • ۸ پهپاد اوکراینی در آسمان روسیه منهدم شدند
  • نیویورک‌تایمز: جنگ اوکراین برای ارتش آمریکا حکم رگه طلا را دارد
  • روسیه: ۱۰۴ پهپاد اوکراینی سرنگون شد
  • شویگو: اوکراین نیم‌ میلیون سرباز از دست داده است