Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-28@19:09:42 GMT

سکوتی پنهان در خاکستر ترس

تاریخ انتشار: ۳ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۶۲۹۴۰

سارا نعیمی؛ طلاق به معنای انحلال عقد نکاح دائم است که پس از اجرای صیغه طلاق صورت می‌گیرد و یکی از راه‌های پایان زندگی مشترک است هر ازدواجی ممکن است به ناسازگاری ختم شود؛ و از آن پس رابطه زوجیت بین زن و شوهر منقطع شود.

طلاق؟

طلاق به معنای انحلال عقد نکاح دائم است که پس از اجرای صیغه طلاق صورت می‌گیرد و یکی از راه‌های پایان زندگی مشترک است هر ازدواجی ممکن است به ناسازگاری ختم شود؛ و از آن پس رابطه زوجیت بین زن و شوهر منقطع شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طلاق عاطفی
زمانی که زوجین بعد از ازدواج نتوانند هدف مشترک خود را دنبال کنند و تنش‌ها و ناسازگاری‌ها شدت یابد به طوری که موفق به حل مسائل و مشکلات خود نشوند، ابتدا طلاق عاطفی اتفاق می‌افتد و به تدریج به سمت جدایی پیش می‌روند. این نوع طلاق، با از بین رفتن عواطف و عدم درک متقابل عاطفی زوج‌ها، پدید می‌آید.

یکی از خطرناک‌ترین شیوه ممکن برای هم‌اتاقی و هم سقفی بودن طلاق عاطفی است. ریشه‌های شادی و نشاط در زندگی مشترک آن‌ها خشک شده و هر کدام در دنیای خود به سر می‌برند. زوج‌ها بدون داشتن تعلق عاطفی و ترس از آبرو برای جدایی به زندگی در کنار یکدیگر ادامه می‌دهند. سکوت و نادیده گرفتن بسیاری از رفتار‌های طرف مقابل با عث خشم و خشونتی جبران ناپذیر می‌گردد.

طولانی شدن و سردی رابطه می‌تواند موجب افسردگی و انزوای زوجین و بروز اختلالات روانی در آن‌ها شود. این اختلالات روانی در نهایت موجب خشم و خشونت و آسیب‌های جبران ناپذیر و در نهایت زمینه ساز خیانت خواهد شد.

زنان آسیب پذیر
خشونت خود را به صورت‌های مختلف مثل فحاشی، ضرب و شتم بدنی، تهدید و بی توجهی به نیاز‌های جسمی و روانی و خرد کردن شخصیت زن در جمع، نشان می‌دهد. سکوت زنان در برابر خشونت ناشی از فرهنگ غلط و ضعف قانون در عدم حمایت از زنان قربانی و آسیب پذیر در مقابل ظلم و ستم است.

اگر در مقابل اولین خشونت سکوت کند و نظاره‌گر باشد به طور قطع مصادیق و نشانه‌های بیشتر و شدیدتری از خشونت را تجربه خواهد کرد. سکوت نه تنها شعله‌های آتش خشم و خشونت را فوران‌تر می‌کند بلکه زوج را نیز جری‌تر می‌نماید.

فریاد بزن، اما نه با سکوت
تنها راه برای مقابله با انواع رفتار‌های خشونت‌آمیز و پایان دادن به چرخه خشونت علیه زنان در خانه، این است که از طریق مسیر‌های قانونی و درست، حقشان را مطالبه کرده و به چرخه خشونت پایان دهند. پس برای این‌که این چرخه تکرار نشود و تداوم پیدا نکند باید سکوتش را بشکند و واکنش نشان دهد. زنان باید شجاعانه به بیان خشونت‌های اعمال شده علیه خود بپردازند و فرهنگ اشتباه سکوت در برابر خشونت را برای همیشه از دفتر زندگی خود پاک کنند.

راه حل؟
زوجین باید نحوه گفت و گوی صحیح را هم یاد بگیرند و با ریبشه یابی و حرف زدن با هم مشکلات را حل کنند. با آگاهی از راه‌های از بین بردن مشکلات عاطفی می‌توانید درصد ایجاد طلاق عاطفی را کاهش دهید و در نتیجه رابطه‌ای با کیفیت بهتر و شادتر را تجربه کنید.

منبع: فرارو

کلیدواژه: طلاق پنهان طلاق عاطفی طلاق عاطفی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۶۲۹۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری ۱۵هزار ملاقات بین فرزندان طلاق و والدین در سال ۱۴۰۲

​​​​​​​رئیس کل دادگستری استان تهران از برگزاری بیش از ۱۵ هزار ملاقات انجام شده بین فرزندان طلاق با والدین در مراکز مهر خانواده استان تهران خبر داد.

به گزارش ایسنا، علی القاصی رئیس کل دادگستری استان تهران با اشاره به برگزاری ۱۵ هزار و ۱۱۰ ملاقات انجام شده بین فرزندان طلاق با والدین در مراکز مهر خانواده استان تهران، گفت: کودک یا نوجوانی که بخش عمده‌ای از تربیتش در بستر نهاد خانواده رخ می‌دهد پس از وقوع طلاق، از این نعمت بی‌بهره می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان تهران تصریح کرد: در همین راستا، اصل سوم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، «ایجاد محیط مساعد برای رشد فضائل اخلاقی» را از تکالیف دولت می‌داند.

وی با بیان اینکه کودکان طلاق به دلیل حق قانونی والدین برای ملاقات با فرزند، به جهت اختلاف‌ها و تعارض بین والدین در معرض آسیب قرار دارند، بیان داشت: این دسته از والدین مجبور به ملاقات و تبادل فرزند خود در مراکز انتظامی بوده‌اند که فضای کلانتری‌ها با توجه به حضور متهمان و مجرمان و وجود انواع آسیب‌های اجتماعی، محل مناسبی برای این ملاقات و نظم بخشی به روابط زوجین پس از طلاق نیست. 

وی در این رابطه گفت: در همین راستا تعداد ۱۸ مرکز مهر خانواده جهت ملاقات فرزندان در تهران راه‌اندازی و مشغول به فعالیت هستند که در مجموع در سال گذشته ۱۵ هزار و ۱۱۰ ملاقات بین فرزندان طلاق با والدین در این مراکز انجام شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آموزش مهارت زندگی به زوجین برای کاهش طلاق
  • ۷ نشانه که می گوید باید کسی که دوستش دارید را ترک کنید
  • برگزاری بیش از ۱۵ هزار ملاقات بین فرزندان طلاق و والدین در سال ۱۴۰۲
  • برگزاری ۱۵هزار ملاقات بین فرزندان طلاق و والدین در سال ۱۴۰۲
  • خشونت علیه زنان در خانه / زنان چه کنند؟
  • ۲۳ درصد پرونده های مشاوره طلاق در مازندران منجر به ساز شد
  • کاشی، استاد دانشگاه: این تحلیل که جز خشونت راهی نمانده ایران را به کجا می برد؟ این وضعیت همه را می ترساند/ جامعه دارد خودش را به نحو تازه ای، تعریف می کند/ ما در یک نقطه آغاز قرار داریم؛ این نقطه آغاز به مراتب رادیکال تر و مهم تر از عصر مشروطه است
  • این تحلیل که جز خشونت راهی نمانده ایران را به کجا می برد؟ / آیا وضعیت هراسناک است؟ / امید با توافق روی آغاز نو، و بازتعریف جدید شکل می گیرد
  • این که جز خشونت راهی نمانده ایران را به کجا می برد؟ / آیا وضعیت هراسناک است؟ / امید با توافق روی آغاز نو، و بازتعریف جدید شکل می گیرد
  • کاهش سرقت درچناران با جمع آوری معتادان متجاهر