Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، علی نصیری سرپرست سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در دیدار با سعید اشناب رئیس شبکه ۵ سیما، بر لزوم آموزش و ارتقای آمادگی شهروندان از طریق تولید برنامه های آموزشی تاکید کرد و گفت: محصولات و برنامه های آموزشی مدیریت بحران باید از نظر محتوا غنی و از نظر فنی حرفه ای تولید شود تا مورد استقبال مخاطب قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نصیری با بیان اینکه مدیریت بحران و رسانه هر دو به شناخت و همکاری با یکدیگر نیازمند هستند، افزود: تولید محصولات آموزشی در حوزه مدیریت بحران نیازمند شناخت دقیق مفاهیم این حوزه است و برای رسیدن به درک مشترک و شناخت مفاهیم تخصصی نیازمند همکاری نزدیک بین مدیریت بحران و رسانه هستیم و باید آمادگی داشته باشیم تا فرهنگ ایمنی ترویج و مطالبه گری شود.

وی با اشاره به اینکه هر حادثه ای در تهران در بُعد ملی مطرح می شود، گفت: به همین دلیل شهردار باید جانشین وزیر کشور در مدیریت بحران تهران باشد و نقش مسئولان در مدیریت بحران باید کاملا تعریف شده باشد و رسانه این نقش ها رو خوب بشناسد.

سرپرست سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران گفت: سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران و شبکه ۵ سیما در زمینه تولید محصولات آموزشی تا کنون یک مسیر همکاری را طی کرده اند که برای ادامه این روند نیازمند بازبینی، بازنگری و بروز رسانی و نیازمند شناخت نقاط قوت و ضعف هستیم.

نصیری افزود: به دلیل اهمیت اطلاع رسانی و آموزش شهروندان یکی از پایگاه مدیریت بحران با عنوان استودیو شهر آماده را در اختیار شبکه پنج سیما قرار داده ایم و باید از این ظرفیت برای آموزش مدیریت بحران و ارتقای فرهنگ ایمنی شهروندان بهره برداری شود.

وی تاکید کرد: مدیریت بحران زنجیره‌ای به هم پیوسته است که رفتارهای فردی تک تک مردم در افزایش یا کاهش اثرات بحران تاثیر بسزایی دارد.

سرپرست سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با تاکید بر اهمیت آموزش مدیریت بحران در سنین کودکی عنوان کرد: در کشورهای پیشرفته آموزش مدیریت بحران از سنین کودکی و از مدارس آغاز می شود.

نصیری با تاکید بر تولید محتوای آموزشی برای زمان قبل و بعد از وقوع زلزله عنوان کرد: مردم باید آموزش ببینند تا بدانند قبل و هنگام وقوع زلزله چه اقدامی انجام دهند همچنین تولید برنامه های آموزشی نباید موجب ایجاد ترس و وحشت در مردم شود.

سعید اشناب رئیس شبکه پنج سیما نیز در این نشست تصریح کرد: شبکه پنج سراسری است و نگاه ملی دارد و برنامه های آموزشی مدیریت بحران با این نگاه تولید می شود.

وی از همکاری با سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران استقبال کرد و افزود: از لحاظ تولید محصولات آموزشی مدیریت بحران در کشور دچار فقر هستیم و سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در این زمینه پیش قدم بوده است.

همچنین در این نشست گزارشی از همکاری شبکه پنج سیما و سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در تولید آثار آموزشی و فرهنگ سازی ارائه و برگزاری دوره های افتخاری خبرنگار تخصصی مدیریت بحران، تولید مستندهای آموزشی مدیریت بحران مانند معرفی راه های اضطراری، شبکه هشدار سریع زلزله و ... پیشنهاد شد.

کد خبر 5359752 ساناز باقری راد

منبع: مهر

کلیدواژه: سعید اشناب سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران شبکه پنج سیما علی نصیری مدیریت بحران شهرداری تهران شورای شهر تهران هفته بسیج وزارت آموزش و پرورش قوه قضاییه هلال احمر جمهوری اسلامی ایران پلیس راهور ترافیک بازگشایی مدارس مترو سازمان تامین اجتماعی طرح زمستانه پلیس آلودگی هوا باستان شناسی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران آموزشی مدیریت بحران برنامه های آموزشی مدیریت بحران مدیریت بحران شبکه پنج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۶۳۲۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار مدیریت بحران استان تهران درمورد فعالیت سامانه بارشی در ارتفاعات

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران درمورد فعالیت سامانه بارشی در استان به ویژه ارتفاعات هشدار داد و گفت: کشاورزان تمهیدات لازم را در نگهداری از محصولات زراعی و باغی اتخاذ کنند.   به گزارش ایرنا از استانداری تهران، حامد یزدی مهر روز چهارشنبه با اشاره به صدور هشدار زرد هواشناسی مبنی بر فعالیت سامانه بارشی به همراه ناپایداری های محلی، اظهار کرد: طبق پیش بینی سازمان هواشناسی فعالیت این سامانه از فردا پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ماه آغاز و تا پایان روز شنبه ۱۵ اردیبهشت ماه پایان خواهد یافت.   یزدی مهر گفت: طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته ازسوی کارشناسان هواشناسی باید منتظر رگبار باران رعدوبرق، وزش باد شدید و در برخی نقاط، گردوخاک و احتمال وقوع تگرگ به ویژه در ساعات بعد از ظهر و شب در کل استان تهران به ویژه ارتفاعات باشیم.   ستاد بحران استان تهران به همه مردم به ویژه ساکنین استان در ارتفاعات توصیه کرد که بر اساس هشدار صادر شده و توصیه های مدیریت بحران به هنگام فعالیت سامانه بارشی از تردد غیرضروری در جاده‌ها پرهیز کنند و در حین تردد نیز احتیاط لازم را داشته باشند.   یزدی مهر با تاکید بر استحکام بخشی به سازه‌های موقت، سبک و ناپایدار گفت: لازم است این اقدامات انجام شود چرا که در صورت عدم استحکام کافی شاهد حوادث ناگواری خواهیم بود.   وی همچنین اجتناب از صعود به ارتفاعات و کار در مناطق مرتفع را مورد تاکید قرار داد و گفت: کوهنوردان و افرادی که در ارتفاع کار می‌کنند هوشیار باشند و از صعود به ارتفاعات به طور جدی خودداری کنند.   یزدی مهر پرهیز از اسکان در حاشیه رودها و مسیل‌ها، قرار گرفتن در لبه پشت‌بام و مجاور سازه‌های موقت و ساختمان‌های نیمه‌کاره را از دیگر توصیه‌های لازم به شهروندان برشمرد و گفت: لازم است که دستگاه‌های امدادی نیز آمادگی خود را در این خصوص ارتقا دهند.   وی درخصوص احتمال بارش تگرگ نیز هشدار داد و تاکید کرد: کشاورزان عزیز در نگهداری از نهال ها، درختان آسیب پذیر و محصولات باغی و زراعی تمهیدات لازم را بیاندیشند.   مدیرکل مدیریت بحران استان تهران بر ضرورت خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه ها و اطمینان از لایروبی کانال ها و آب روها، نیز تاکید کرد.  

 

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • هشدار درباره فعالیت سامانه بارشی در ارتفاعات استان تهران
  • برگزاری نخستین دوره آموزشی مدیریت بحران ویژه مدیران سازمان منطقه آزاد قشم
  • هشدار مدیریت بحران استان تهران درمورد فعالیت سامانه بارشی در ارتفاعات
  • هشدار مهم هواشناسی برای ۴ استان/ آماده‌باش مدیریت بحران
  • آماده‌باش مدیریت بحران در پی احتمال وقوع بارش‌های شدید در ۴ استان
  • هشدار؛ احتمال وقوع سیلاب در این نقاط
  • احتمال خطر؛ سازمان مدیریت بحران در آماده باش/ رگبار و باد شدید، رعد و برق، گردوخاک و تگرگ
  • آماده باش مدیریت بحران در پی هشدار هواشناسی
  • آماده باش سازمان مدیریت بحران در مناطق درگیر مداخلات جوی
  • لزوم آماده‌باش همه دستگاه‌ها به دنبال صدور هشدار نارنجی هواشناسی