Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@19:58:17 GMT

پوشش واکسیناسیون در شاهرود از ۹۰ درصد عبور کرد

تاریخ انتشار: ۳ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۶۳۳۸۴

پوشش واکسیناسیون در شاهرود از ۹۰ درصد عبور کرد

رضا چمن در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه شاهرود در رنگ بندی کرونایی در وضعیت نارنجی یعنی شکننده و میامی در وضعیت آبی یعنی تثبیت شده قرار دارد، تاکید کرد: همچنان نگران شیوع بیماری در پیک‌های بعدی هستیم و تا زمانی که ۹۰ درصد از مردم جامعه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شاهرود هر دو دز واکسن خود را دریافت نکردند و به دز بوستر نیز برای سالمندان نپردازیم، نباید گفت شرایط مان ایمن شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه تا پایان آبان ماه واکسیناسیون افراد بالای ۱۲ سال در شاهرود و میامی از ۹۰ درصد عبور کرده است، تاکید کرد: باید دانست که در کنار واکسیناسیون، رعایت مسائل بهداشتی، استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی و… الزامی است وگرنه شرایط دوباره تفاوت خواهد کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با بیان اینکه به صورت میانگین ۸۰ الی ۸۵ نفر در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه به دلیل کرونای قطعی بستری هستند، بیان داشت: تقریباً روزانه شاهد بستری ۱۲ الی ۱۴ نفر در جمعیت تحت پوشش به دلیل کرونای قطعی هستیم که نشان می‌دهد شیوع بیماری اندکی کم شده اما نگرانی ما همچنان در حد بسیار بالایی قرار دارد.

چمن با بیان اینکه ما نگران افراد زیر ۱۲ سال نیز هستیم و زمانی می‌توانیم از جامعه امن صحبت کنیم که این گروه هم واکسن دریافت کرده باشند، تاکید کرد: از خانواده‌ها می‌خواهیم تا حتماً نسبت به واکسیناسیون افراد بالای ۱۲ اقدام کرده و بهداشت فردی و جمعی را حتماً رعایت کنند در ضمن باید گفت دوری از تجمعات مهمترین توصیه ما در این دوران است.

کد خبر 5359758

منبع: مهر

کلیدواژه: رضا چمن دانشگاه علوم پزشکی شاهرود ویروس کرونا هفته بسیج ویروس کرونا بوشهر بسیج آمار کرونا خطبه های نماز جمعه کرمانشاه زلزله کتاب و کتابخوانی آلودگی هوا بارش باران واکسن کرونا عکس استانها ایلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۶۳۳۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون بیش از ۷۰ هزار راس دام علیه بیماری آبله در هفتکل

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، امید ممبینی گفت: بیش از ۷۰ هزار راس دام سبک دام در ۶۵ واحد اپیدمیولوژیک زیر پوشش رایگان واکسیناسیون قرار می‌گیرند.


وی بیماری آبله را یک بیماری عفونی ویروسی و بسیار واگیردار در دام‌ها به ویژه گوسفند و بز دانست و افزود: مهم‌ترین نشانه‌های بروز این بیماری ایجاد برجستگی‌های ریز و تاول‌ها و ضایعات روی پوست قسمت‌های فاقد پشم بدن دام است که سبب ایجاد مشکلاتی نظیر آسیب پوست، عفونت‌های ثانویه و تلفات دام می‌شود.


ممبینی واکسیناسیون را یکی از بهترین راه‌های پیشگیری از بیماری‌ها عنوان کرد و ادامه داد: با واکسیناسیون می‌توان از ابتلای دام‌ها به بیماری‌های مختلف دامی جلوگیری کرد که این امر نقش بسیار مهمی در حفظ بهداشت و سلامت دام دارد که در نتیجه نقش موثری در حفظ سلامت عمومی ایفا می‌کند.

دیگر خبرها

  • اجلاسیه گروه کشوری معماری و شهرسازی در شاهرود
  • سبد گردشگری دانشگاه آزاد شاهرود تدوین شد
  • عبور موفق از پیک تابستان نیازمند همراهی مردم/ جایزه ۶۰۰ دستگاه خودرو ویژه مشترکین کم مصرف
  • واکسیناسیون بیش از ۷۰ هزار راس دام علیه بیماری آبله در هفتکل
  • آواتر 15 ؛ یک شاسی بلند جدید دیگر با زبان طراحی نادر فقیه زاده (+تصاویر)
  • ◄ بیمه بدنه پارسیان چند درصد خسارت را پوشش می دهد؟
  • اجلاسیه معماری و شهرسازی در شاهرود برگزار می‌شود
  • تخفیف بیمه سلامت برای دهک‌‌های ۶ تا ۹ درآمدی
  • بیمه ها تعرفه خدمات آزمایشگاهی را به درستی پوشش نمی دهند
  • بیمه ها تعرفه تعرفه خدمات آزمایشگاهی را به درستی پوشش نمی دهند