Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا کشور‌های مهمی را به اجلاس موسوم به «دموکراسی» خود که به صورت مجازی برگزار می‌شود، دعوت نکرده است.

این اجلاس که نهم و دهم ماه دسامبر سال جاری میلادی برگزار می‌شود، در مورد چالش‌های حکومت‌های دموکراتیک و فرصت‌های پیش‌روی آن‌هاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رهبران کشور‌های شرکت کننده می‌توانند تعهدات، اصلاحات و ابتکارات فردی و جمعی را برای تقویت دموکراسی و حقوق بشر در کشور‌های خود اعلام کنند.

نشست در حالی برگزار می‌شود که بسیاری از کشور‌های مهم در لیست شرکت کنندگان نیستند. روسیه، چین و کشور‌های حوزه خلیج فارس از این جمله اند. مجارستان نیز تنها کشور عضو اتحادیه اروپاست که به این اجلاس دعوت نشده است.

عدم دعوت روسیه در حالی است که بسیاری از کشور‌های عضو سابق اتحادیه جماهیر شوروی از جمله ارمنستان، استونی، گرجستان، لتونی، لیتوانی و اوکراین از دعوت شدگان به اجلاس هستند.

یکی دیگر از دعوت شدگان مهم به اجلاس «تایوان» است.

این گردهمایی متشکل از ۱۱۰ کشور، آزمونی برای سیاست خارجی بایدن محسوب می‌شود. او در اولین اظهارات خود در مورد روابط با چین و روسیه در ماه فوریه اعلام کرده بود که آمریکا با چین و روسیه مقابله خواهد کرد.

وزارت امور خارجه تایوان اعلام کرده است دو مقام این کشور در اجلاس شرکت خواهند کرد. آدری تنگ، وزیر دیجیتال دولت تایوان و هسیائو بیخیم، وزیر فعلی دولت تایوان در واشنگتن نمایندگان تایوان در اجلاس دموکراسی خواهند بود.

پیش‌بینی می‌شود عدم حضور چین بر تنش در روابط بین واشنگتن و پکن بیفزاید. تفاوت مواضع آمریکا و چین درباره استقلال تایوان از جمله موضوعاتی بود که در گفت‌و‌گوی مجازی اخیر بین رؤسای جمهور چین و آمریکا مورد بحث قرار گرفت اما با این وجود، اخیرا تنش‌های بین دو کشور در پی بازدید هیأت‌های آمریکایی و اتحادیه اروپا از تایوان افزایش یافته است.

گفتنی است، تایوان و چین از سال ۱۹۴۹ و پس از جنگ داخلی از هم جدا شده اند. پکن همچنان تایوان را جزئی از چین می‌داند و ارتباط نزدیک بین آمریکا و این جزیره را نوعی دخالت در امور خود تلقی کرده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: روابط روسیه و آمریکا روابط چین و آمریکا نشست مجازی رهبران جهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۶۳۴۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صنعا: سرکوب دانشجویان موید دروغ بودن شعار دموکراسی آمریکاست

وزارت خارجه صنعا با تاکید بر اینکه آمریکا مانع توقف کشتار علیه نوار غزه می‌شود تاکید کردهدف عملیات‌های یمن فشار برای پایان دادن به تجاوزات دشمن ضد غزه بوده و سرکوب دانشجویان آمریکایی توسط دولت این کشور دروغ بودن شعارهای دموکراسی آمریکا را ثابت کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، وزارت خارجه دولت نجات ملی یمن با صدور بیانیه‌ای درباره تحولات اخیر و تحرکات متجاوزانه آمریکا و متحدانش در منطقه اعلام کرد که ایالات متحده مانع اصلی صلح در یمن (اشاره به بحران جنگ یمن) بوده و همچنین از توقف کشتار و جنایت در نوار غزه جلوگیری می‌کند.

وزارت خارجه صنعا تاکید کرد که عملیات‌های یمن با اهداف انسانی انجام می‌شود و هدف آن فشار آوردن برای توقف تجاوزات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه و رفع محاصره این منطقه است. این یک خواسته بشردوستانه بوده و باید به آن پاسخ داده شود.

وزارت خارجه صنعا در ادامه کرد که حل و فصل بحران یمن ربطی به آنچه که در دریای سرخ می‌گذرد ندارد و به سازمان ملل تاکید شد که نقشه‌ای (نقشه صلح) که با طرف سعودی به دست آمده ربطی به حوادث غزه ندارد و آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها نباید هیچگونه دخالتی در آن داشته باشند.

این وزارتخانه تاکید کرد که صحبت های «تیم لیندرکینگ» فرستاده آمریکا در یمن موید این است که آمریکا مانع برقراری صلح در یمن و جلوگیری از توقف کشتار جنایتکارانه در غزه و رفع محاصره این منطقه می‌شود.

واکنش انصارالله به سرکوب معترضان حامی غزه در آمریکادرخواست انصارالله برای اقدام جهانی در برابر جنایات اسرائیل

در ادامه این بیانیه آمده است که آمریکا در برابر اراده همه ملت‌های جهان از جمله ملت خودش ایستاده ؛ ملتی که مخالفت خود را با مشارکت دولت جو بایدن در جنایات شنیع صهیونیست‌ها علیه مردم غزه اعلام کردند.

وزارت خارجه دولت نجات ملی یمن در ادامه به خیزش دانشجویی عظیم در آمریکا علیه جنایت‌های رژیم صهیونیستی و همبستگی مردم و دانشجویان آمریکایی با مردم فلسطین در نوار غزه اشاره و اعلام کرد که دولت آمریکا به جای پاسخگویی به این مطالبات جهانی به سرکوب وحشیانه دانشجویان خود متوسل شده و همین امر بار دیگر دروغ بودن شعارهای آمریکا درباره دموکراسی را آشکار کرد.

پیش از این هم دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن سرکوب تظاهرات مسالمت آمیز شهروندان آمریکایی طرفدار غزه در دانشگاه‌های این کشور توسط مقامات آمریکایی را محکوم و از مواضع اخلاقی معترضان آمریکایی که نشانگر افزایش آگاهی اجتماعی آن‌ها است، تشکر و قدردانی کرد.

دفتر سیاسی انصارالله یمن اعلام کرد که سرکوب بدون دلیل معترضان، دروغ بودن ادعاهای مقامات آمریکایی مبنی بر دفاع از آزادی، حمایت از حقوق بشر و گسترش دموکراسی را آشکار می کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وقایع دانشگاه‌های آمریکا وجهه دموکراسی غرب را نابود کرد
  • شرط ترامپ برای کمک به اوکراین
  • وقتی نقاب دموکراسی غرب فرو افتاد + فیلم
  • آمریکا تحریم‌ها علیه ۱۰ بانک بزرگ روسیه را کاهش داد
  • دموکراسی دروغین آمریکا و برخورد‌های دوگانه
  • صنعا: سرکوب دانشجویان موید دروغ بودن شعار دموکراسی آمریکاست
  • دموکراسی دروغین آمریکا و برخوردهای دوگانه
  • سرکوب دانشجویان ضد صهیونیستی برگ دیگری از دموکراسی دروغین آمریکا را رقم زد
  • چین، آمریکا را تهدید به اقدام تلافی جویانه کرد
  • چین خطاب به آمریکا: تلافی می‌کنیم