Web Analytics Made Easy - Statcounter

دو هنرمند فلسطینی در پاسخ به کمپین تحریم آکادمیک و فرهنگی اسرائیل و در اعتراض به حضور یک گروه اسرائیلی در جشنواره فرهنگی که موسسه جهان عرب در فرانسه برگزار کرده، انصراف خود را از جشنواره اعلام کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری "سما" فلسطین، علاء ابو دیاب، استندآپ کمدین فلسطینی با انتشار مطلبی در صفحه فیسبوک خود اعلام کرد: بر اساس آنچه در بیانیه کمپین فلسطینی تحریم آکادمیک و فرهنگی اسرائیل آمده، لغو برنامه‌ای که قرار بود ۱۸ دسامبر آتی در موسسه جهان عرب در پاریس برگزار شود را اعلام می‌کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سهاد الخطیب، دیگر هنرمند فلسطینی نیز با انتشار ویدیویی انصراف خود را از جشنواره فرهنگی موسسه جهان عرب در پاریس اعلام کرده و از سایر هنرمندان نیز خواست اقدام مشابهی را در پیش بگیرند.

جنبش تحریم اسرائیل روز دوشنبه با انتشار بیانیه‌ای از تمامی هنرمندان و چهره‌های آکادمیک عرب، فلسطینی و بین‌المللی خواست برگزارکنندگان این جشنواره را برای لغو دعوت از تیم اسرائیلی تحت فشار بگذارند و در صورتی که برگزارکنندگان جشنواره این درخواست را قبول نکردند، جشنواره را تحریم کنند.

طبق اعلامیه رسمی، در جشنواره یاد شده که قرار است از سوم تا دوازدهم دسامبر ۲۰۲۱ برگزار شود، اشخاصی از کشورهای لبنان، ایران، فلسطین، عراق و تونس شرکت می‌کنند.

جنبش تحریم اسرائیل در بیانیه خود تاکید کرد، بر اساس استانداردهای تحریم فرهنگی اسرائیل و مخالفت با مساله عادی‌سازی، هدف از شرکت در این جشنواره به صورت مستقیم یا غیرمستقیم گردهم آوردن اعراب و اسرائیلی‌ها است به ویژه در بخش‌هایی که با عنوان "بی‌طرفی سیاسی" و "هنر برای هنر" قرار است برگزار شود، اشغالگری محکوم نمی‌شود و این بر خلاف استانداردهای این کمپین است.

همچنین در ادامه این بیانیه آمده است: پس از بررسی‌های انجام شده، مشخص شد، در جشنواره زبان عربی که موسسه جهان عرب قرار است در روزهای ۱۷ تا ۱۹ دسامبر آتی برگزار کند نیز قوانین و استانداردهای تحریم فرهنگی اسرائیل رعایت نشده است.

این کمپین در ادامه بیانیه خود تاکید کرد: فراخوان ما شامل تحریم کلی موسسه برگزار کننده این جشنواره آن هم تنها به دلیل برخی فعالیت‌های عادی‌سازی نیست بلکه ما درخواست خود را برای توقف این فعالیت‌ها و انصراف از جشنواره در صورت بی‌نتیجه ماندن فشارها تکرار کردیم. اما اگر عادی‌سازی به رویکردی در فعالیت‌های این موسسه تبدیل شود و یا اینکه موسسه یاد شده توافقنامه‌هایی را با دولت اشغالگر و یا نهادهای همدست با آن در جنایاتش در حق فلسطینی‌ها و ملت‌های عرب امضا کند، خود موسسه نیز تحریم خواهد شد.

در ادامه این بیانیه آمده است: اما موضعگیری مدیر موسسه جهان عرب که از رویکرد مراکش درباره مساله فلسطین استقبال کرده بود، می‌تواند نشانه‌ای از آغاز رویکرد عادی‌سازی در این موسسه باشد.

این کمپین با تاکید بر اینکه خیانت حاکمیت‌های عربی چون امارات، بحرین، سودان و مراکش به مساله فلسطین متاسفانه باعث تبلیغ عادی‌سازی شده، بار دیگر از چهره‌های فرهنگی عرب و بین‌المللی خواست این موسسه و حامیان مالی آن را برای خروج از مسیر عادی‌سازی تحت فشار بگذارند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: فلسطين فرهنگی اسرائیل عادی سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۶۳۷۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساز هنرمندان جنوب کرمان بر سکوهای بین‌المللی کوک می‌شود

ایسنا/کرمان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان از آمادگی گروه‌های موسیقی این منطقه برای شرکت در جشنواره‌های بین المللی خبر داد و گفت: تعداد سه گروه موسیقی به منظور معرفی خرده فرهنگ‌های جنوب کرمان به جشنواره‌های بین‌المللی اعزام خواهند شد.

حجت الاسلام سیداحمد حسینی در گفت و گو با ایسنا از اعزام سه گروه موسیقی جنوب کرمان به جشنواره‌های بین‌المللی خبر داد و گفت: از این سه گروه موسیقی، یک گروه موسیقی سنتی و دو گروه موسیقی مقامی به جشنواره‌های هنری بین المللی اعزام خواهند شد.

وی تنوع در موسیقی منطقه را برگرفته از استعدادهای هنرمندان دانست‌ و افزود: گروه موسیقی آوای منوجان به سرپرستی فرامرز زارعی یکی از این گروه‌های موسیقی است که به جشنواره هنری کشور قزاقستان اعزام خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان گفت: گروه موسیقی سنتی لیکوی جنوب به سرپرستی علی یونس زاده از جیرفت نیز قرار است به جشنواره هنری کشور تونس اعزام شود.

وی اظهار کرد: گروه موسیقی مقامی کمنزیل به سرپرستی هوشنگ کردستانی یکی دیگر از این سه گروه موسیقی است که برای شرکت در جشنواره هنری به کشور ازبکستان شهر ضامین اعزام خواهد شد.

حسینی افزود: انتخاب این سه گروه موسیقی از جنوب کرمان برای شرکت در جشنواره‌های هنری بین المللی با توجه به مولفه‌های اعلامی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت گرفته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان هدف از اعزام گروه‌های موسیقی سنتی و مقامی به این جشنواره‌های هنری را، معرفی خرده فرهنگ‌های بومی و سنتی جنوب کرمان در سطح بین‌المللی دانست که باید بیش از این مورد توجه و حمایت قرار بگیرند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حضور نیکی کریمی و حامد بهداد در جمع داوران جشنواره فیلم اقوام
  • مهم‌ترین نکته جشنواره امام رضا(ع) امسال، حضور میدانی است/ جشنواره فیلم رضوان به برکت جشنواره امام رضا(ع) برگزار می‌شود
  • جشنواره صنایع دستی از دستاوردهای هنرمندان کشور
  • هاآرتص: ما «عنصری نامطلوب» هستیم/ تحریم فرهنگی اسرائیل در سراسر جهان رو به گسترش است
  • ساز هنرمندان جنوب کرمان بر سکوهای بین‌المللی کوک می‌شود
  • محافل فضولی‌خوانی در اردبیل برگزار شود
  • تعریف دولتمردان برجام از خود به خاطر نابودی یک دهه فرصت رشد اقتصادی!
  • تجلیل از راویان فعال روحانی موسسه فرهنگی روایت سیره شهدا
  • حضور ۷۵ آلاچیق و غرفه در جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر شاهسون مغان
  • دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر شاهسون آغاز شد