Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایرج جلیلیان چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا جمعیت دانش آموزی  ۱۲ تا ۱۸ سال این شهرستان طبق آمار ثبت شده در سامانه را ۱۹ هزار و ۲۳۲ نفر بیان کرد و افزود:این تعداد شامل ۶ هزار و ۳۳۵ نفر در روستاها و ۱۲ هزار و ۸۹۷ نفر جمعیت هدف شهری است.

وی اظهار داشت: تاکنون ۱۱ هزار و ۷۲۸ دانش آموز خرمشهری دُز اول و پنج هزار و ۷۷۳ نفر دُز دوم واکسن کرونا را تزریق کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جلیلیان به اجرای طرح واکسیناسیون محله محور در شهرستان خرمشهر اشاره کرد و گفت: طرح ایمن‌سازی محله محور واکسیناسیون با پشتیبانی فرمانداری و همکاری نیروهای جمعیت هلال احمر و بسیج در مناطق روستایی و کم‌برخوردار از جمله روستاهای ملاکه، مکینه جابر، مصلاوی، سویچتیه و مناطق کوت‌شیخ، مولوی، فردوسی، عباره، پیش‌ساخت، کوی بهروز،طالقانی و آرش اجرا شده است.

شهرستان خرمشهر با ۱۶۵ هزار نفر جمعیت در جنوب غرب خوزستان زیر پوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی آبادان قرار دارد.

برچسب‌ها ویروس کرونا خرمشهر واکسیناسیون دانش‌آموزان پروندهٔ خبری مدیریت استانی کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا خرمشهر واکسیناسیون ویروس کرونا خرمشهر واکسیناسیون دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۶۳۸۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسن سرخک و سرخجه بدون درد از راه رسید

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل ازدیلی میل، به زودی وصله هایی کوچک جایگزین تزریق واکسن برای کودکان می شود. پزشکان امیدوارند این گزینه های بدون درد جایگزین تزریق واکسن با سرنگ شوند تا به این ترتیب والدین بیشتری به واکسینه کردن فرزندانشان ترغیب و از شیوع بیماری های مذکور جلوگیری شود. نیازی نیست وصله های گفته شده توسط پرسنل پزشکی آموزش دیده به بدن کودکان منتقل شوند.

آنها به نام وصله های میکروآرایه نیز معروف هستند به وسیله مجموعه ای از برجستگی های میکروسکوپی که به لایه رویی پوست نفوذ می کنند، دارو را به بدن می رسانند و دیگر نیاز به تزریق نیست.

از سوی دیگر واکسن های مایع حتما باید در یخچال نگهداری شوند و پرسنل آموزش دیده آنها را تزریق کنند و در کنار این موارد باید ایمنی و دور انداختن سرنگ ها نیز در نظر گرفته شود. اما وصله های جدید در مقابل حرارت مقاوم هستند، حمل ونقل آنها ساده تر است و انتقال آنها به بدل به آموزش کمی نیاز دارد. طبق نتایج تحقیق که در نشریه لنسنت منتشر شده، این امر سبب می شود انتقال واکسن به مناطق دور افتاده در انگلیس و همچنین سراسر جهان ساده تر باشد.

در آزمایش مذکور ۱۲۰ کودک ۹ تا ۱۰ ماهه، ۱۲۰ کودک نوپا ۱۵تا ۱۸ ماه و ۴۵ بزرگسال ۱۸تا ۴۵ ساله در گامبیا شرکت کردند. وصله ریز سوزن که روی بازوی آنها قرار گرفت واکنش ایمنی در بدنشان ایجاد کرد به اندازه واکنش ایمنی حاصل از تزریق واکسن های معمول قدرتمند بود.

آزمایش انتقال یک دوز از واکسن به وسیله وصله ریز سوزن نشان داد از هر ۱۰ کودک بیش از ۹ نفر در مقابل ابتلا به سرخک محافظت و تمام نوزادان پس از دریافت درمان در مقابل سرخجه نیز ایمن شدند.

کد خبر 6093759 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • واکسن سرخک و سرخجه بدون درد از راه رسید
  • پیشگیری از دومیلیون مرگ کودکان با استفاده واکسن‌های موجود
  • آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک برای گروه‌های هدف در بردسکن‌
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • تحویل ۱۰ هزار کلاس درس در سال ۱۴۰۳ در صورت تزریق بودجه
  • جانمایی نامناسب مدارس در گرگان مشکل ساز شده است
  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان