Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا مصطفی پوردهقان روز چهارشنبه در نشست شورای حفاظت از منابع آب شهرستان از کاهش آب‌های زیرزمینی خبرداد و افزود: سالانه به طور متوسط ۴۴ سانتیمتر از سطح سفره های زیرزمینی دشت ممنوعه یزد - اردکان کاسته می شود.
وی با بیان این‌که مشکل تأمین آب در بیشتر نقاط کشور وجود دارد، عنوان کرد: با توجه به نصب سامانه هوشمند از سوی شرکت آب منطقه ای مشکل خاموشی چاه‌های کشاورزی رفع شد، اما نیاز به تأمین آب برای حفظ سطح زیرکشت موجود،‏‌ تاب آوری درختان و بدون کشت ماندن تعدادی از باغ ها باید به صورت جدی مدنظر قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته فرماندار اردکان اقدام های علمی و کارشناسی، مصرف آب بر اساس مجوزهای صادر شده، نصب کنتور هوشمند بر روی چاه‌ها، مسدود کردن چاه‌های غیرمجاز ، ترویج فرهنگ صرفه جویی و رعایت الگوی مصرف نقش بسیار مهمی در مدیریت منابع آبی دارد.

وی تاکید کرد: از بین رفتن محصول کشاورزی و افزایش مشکل ناشی از خشک شدن باغ ها و کاهش سرانه فضای سبز شهرستان از جمله حساسیت‌های موجود منطقه است که مطالعه و بازنگری بیشتر تأمین کنندگان آب استان را طلب می کند.

پوردهقان با اشاره به تشکیل کمیسیون حفاظت از منابع آب که با حضور کارشناسان آب منطقه‌ای، جهادکشاورزی و با نظارت فرمانداری اردکان تشکیل می شود، افزود: مشکل حجم برداشت از چاه‌های کشاورزی در کمیسیون مربوطه ظرف ۲هفته آتی تعیین تکلیف خواهد شد.

شهرستان ۱۲۵ هزار نفری اردکان که مرکز آن در ۶۰ کیلومتری شمال غربی شهر یزد قرار دارد، متشکل از شهرهای عقدا، خرانق، احمدآباد و اردکان است.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی یزد کشاورزی اردکان اراضی کشاورزی شرکت آب منطقه ای

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی یزد کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی یزد کشاورزی اردکان اراضی کشاورزی شرکت آب منطقه ای چاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۶۴۲۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین نشای مکانیزه برنج در شفت انجام شد

به گزارش خبرنگار مهر، اولین نشای مکانیزه برنج ظهر پنج شنبه با حضور مسؤولان در روستای لاقان واقع در بخش مرکزی شهرستان شفت انجام شد.

«مهدی نقدی» فرماندار شفت در حاشیه این آئین با بیان اینکه مکانیزاسیون در بخش کشاورزی بسیار ضروری است، اظهار کرد: باید کشاورزی را از حالت سنتی به مکانیزه تبدیل کنیم.

فرماندار شفت با بیان اینکه با بهره گیری از روش‌های علمی می‌توانیم برای پیشرفت کشاورزی و کاهش هزینه‌ها و مصرف بهینه آب گام‌های مؤثری برداریم، گفت: از مهمترین مزایای کشت مکانیزه کاهش هزینه تولید و افزایش محصولات در واحد سطح است.

«محمد رضا یوسف نژاد» مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شفت نیز در ادامه اضافه کرد: در سال زارعی جاری ۷۵ درصد از اراضی شالیزاری این شهرستان معادل بیش از ۱۱ هزار هکتار از ۱۴ هزار و ۳۳۶ هکتار به صورت مکانیزه کشت می‌شوند.

گفتنی است، شهرستان شفت با داشتن ۲ بخش مرکزی و احمد سرگوراب، چهار دهستان جیرده، ملاسرا، چوبر، نصیر محله و ۱۰۲ روستا و ۱۵ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده و بالغ بر ۱۴۳۳۶ هکتار اراضی شالیزاری دارد که در این زمین‌ها سالانه ۴۵ هزار تن برنج سفید تولید می‌شود.

کد خبر 6088504

دیگر خبرها

  • رهاسازی حق آبه کشاورزان سلماس از سد اول خرداد
  • افزایش و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی احترام به شهروندان است
  • بازدید سرزده فرماندار مهاباد از کارگاههای فنی و حرفه‌ای
  • تکمیل سد مشمپا از اولویت‌های شرکت آب منطقه‌ای است
  • آفت ملخ در تاغزارهای چند شهرستان خراسان رضوی طغیان کرد
  • چرا شرکت‌ها مشکل تامین مالی دارند؟
  • تأمین آب اراضی کشاورزی روستای سرتنگ محمودی
  • تخصیص ۴۳۵ میلیارد برای اجرای طرح‌های آبی استان قزوین
  • نخستین نشای مکانیزه برنج در شفت انجام شد
  • سد شهید لشگری نهب آماده بهره برداری