Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-29@15:46:02 GMT

کدام واکسن‌ها دوز سوم دارند؟

تاریخ انتشار: ۳ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۶۴۳۳۷

کدام واکسن‌ها دوز سوم دارند؟

افرادی که واکسن‌هایی دریافت کرده‌اند که از ویروس غیر فعال تولید شده‌اند مانند واکسن‌های سینوفارم و برکت، باید سه دوز واکسن تزریق کنند تا پوشش واکسیناسیون برای آن‌ها کامل شود. ناطقان: معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: افرادی که واکسن‌هایی دریافت کرده‌اند که از ویروس غیر فعال تولید شده‌اند مانند واکسن‌های سینوفارم و برکت، باید سه دوز واکسن تزریق کنند تا پوشش واکسیناسیون برای آن‌ها کامل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!





دکتر سید محمد علوی  در خصوص تزریق دوز سوم، اظهار کرد: تزریق یک دوز واکسن حدود ۲۵ تا ۳۰ درصد از ابتلا به کرونا و مرگ ناشی از آن پیشگیری می‌کند بنابراین در واکسیناسیون، بر پوشش کامل تاکید می‌شود.  

وی افزود: افرادی که واکسن‌هایی دریافت کرده‌اند که از ویروس غیر فعال تولید شده‌اند مانند واکسن‌های سینوفارم و برکت، باید سه دوز واکسن تزریق کنند تا پوشش واکسیناسیون برای آن‌ها کامل شود.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان گفت: فعلا برای افراد بالای ۶۰ سال دوز سوم در حال تزریق است  و احتمالا در آینده برای دیگر افراد نیز دوز سوم تزریق می‌شود.

وی بیان کرد: فاصله بین دوز اول و دوم این واکسن‌ها ۲۸ روز تا یک ماه و فاصله بین دوز دوم و سوم در افرادی که بیشتر در معرض خطر هستند، حدود چهار ماه است.


علوی افزود: برای پوشش کامل واکسیناسیون واکسن‌های دیگر مانند اسپوتنیک، دوز بوستر یا یادآور تزریق می‌شود؛ دوز بوستر عموما باید شش ماه پس از دوز دوم دریافت شود.

برچسب ها: واکسن ، ناطقان ، دز ، برکت ، فایزر ، درمان

منبع: ناطقان

کلیدواژه: واکسن ناطقان دز برکت فایزر درمان دوز واکسن واکسن ها دوز سوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۶۴۳۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امارات ولش کن، ما اماراتش کردیم | کدام کشورهای همسایه را آباد کردیم؟ | فیلم

محمد بحرینیان می‌گوید: باید بررسی کنیم چطور چین با 320 میلیارد دلار می‌تواند به توسعه دست یابد اما ایران با سرمایه‌ای به مراتب بیش از این میزان قادر به رشد و توسعه نبوده است.

این پژوهشگر توسعه با حضور در کافه خبر خبرانلاین با تاکید بر اینکه ما در وضعیت بغرنجی گیر کرده‌ایم به آمارهای خروج سرمایه از ایران و ناترازی در روابط اقتصادی ایران و امارات و سایر کشورهای همسایه اشاره کرد و گفت: در طول سی و دو سال گذشته متجاوز از بیست درصد درآمدهای ارزی ، با امارات مازاد منفی داشته‌ایم . این رقم بالغ بر دویست میلیارد دلار می‌شود. ما تحقیقی را در این مورد انجام دادیم که به زودی منتشر می‌کنیم .

وی به ترکیه نیز اشاره کرد و گفت: در بستر و زمان‌های مناسب نیز بیش از دویست میلیارد دلار از پوئل ما به ترکیه تزریق شد و همین حالا هم همچنان تزریق پول ما به ترکیه ادامه دارد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان
  • امارات ولش کن، ما اماراتش کردیم | کدام کشورهای همسایه را آباد کردیم؟ | فیلم
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ۱۳ هزار سگ صاحب‌دار در کهگیلویه و بویر احمد واکسینه شدند