Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

مدتی پیش ابراهیم عساکره در دیدار با محمد باقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی عنوان کرده بود: ما سه برادریم، هر سه بیکاریم. من اشتباه کردم ازدواج کردم. نان ندارم بخورم. کمیته امداد ماهی ۲۰۰ هزار تومان به من می‌دهد.

پس از اینکه عساکره پس از سال‌ها کار در مجموعه پتروشیمی بیکار و دیگر برای او کاری تعریف نشد، به گفته او وعده بازگشت به کار از سوی قالیباف داده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ویدئویی از ابراهیم عساکره منتشر شده که او را در حال اتمام حجت با رئیس مجلس نشان می‌دهد. در ویدئویی دیگر او تکرار می‌کند که به پتروشیمی بندر امام رفتم، به هلدینگ خلیج فارس ریاست جمهوری و… مراجعه کرده‌ام اما هیچ کس برای من کاری انجام نداد.

او در این ویدئو قالیباف را خطاب قرار می‌دهد: تو به من قول دادی. به شهدای انقلاب کاری کن که من به سر کار برگردم. زن و بچه دارم نمی‌خواهم خلاف کنم. می‌خواهم کار کنم.

عساکره در حال حاضر به گفته‌ی خود با کمک ناچیز کمیته امداد زندگی می‌کند و زندگی نامناسبی دارد.

او پیشتر در نامه‌ای به رئیس مجلس نوشت که زندگی فلاکت بار و سختی را می‌گذارند و مسئولان استان هم برای حل مشکل اشتغال وی کاری را انجام نداده‌اند.

عساکره چند سالی با پیمانکاران این مجموعه طرف قرارداد بود اما از آنجا که به صورت پروژه‌ای اشتغال داشت، باید مجدد زمینه بازگشت به کار او در زمینه‌ای که پیمانکار یا شرکت به آن نیاز داشت، فراهم می‌شد.

از آنجا که پتروشیمی بندر امام متعلق به «هلدینگ خلیج فارس» یا همان «شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس» است، عساکره مقابل این شرکت هم حاضر شد تا استخدام مجدد خود را پیگیری کند اما پاسخی دریافت نکرده است.

وی در حال حاضر به همراه و فرزندان خود در خانه‌ای محقر زندگی می‌کند و از امکانات اولیه زندگی هم محروم است.

منبع: خبرگزاری ایلنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: بیکاری پتروشیمی بندر امام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۶۴۳۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیمی از رشد اقتصادی کشور مربوط به نفت و گاز است

جواد اوجی گفت: رشد اقتصادی دولت نزدیک به شش درصد بود که نیمی از آن مربوط به نفت و گاز است.

گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، جواد اوجی وزیر نفت در مراسم امضای تفاهم‌نامه مطالعات طرح‌های توسعه ۱۶ میدان گازی با هلدینگ‌ها، شرکت‌های پتروشیمی و شرکت‌های اکتشاف و تولید ایرانی حضور پیدا کرد. اوجی درباره وضعیت کنونی صنعت نفت گفت: در دو سال و نیم گذشته، پروژه و طرح‌های نیمه تمام زیادی به بهره‌برداری رسید و پروژه‌های دیگری را شروع کردیم. در ادامه شاهد رشد تولید و صادرات بودیم که باعث شد رشد اقتصادی گروه نفت و گاز در این دهه بینظیر باشد. رشد اقتصادی دولت نزدیک به شش درصد بود که نیمی از آن مربوط به نفت و گاز است. ورود شرکت پتروشیمی در عرصه ذخیره گاز، تولید بنزین، سرمایه‌گذاری برای توسعه میادین گازی و جمع آوری گاز مشعل موثر بود. بخش خصوصی می‌تواند در سرمایه‌گذاری در بخش بالادستی وارد شود.

 

وی افزود: در حال حاضر وزارت نفت از سرمایه‌گذاری استقبال می‌کند. سال گذشته به تعهدات خود عمل کردیم. امسال نیز برنامه‌ریزی‌هایی انجام و ابلاغ شده است. ۷۹ پروژه کلان در جهت جهش تولید به ارزش ۱۶ میلیارد دلار به بهره‌برداری خواهیم رساند. همچنین بیش از ۵۰ پروژه به ارزش ۲۵ میلیارد دلار شروع خواهیم کرد. در سال جاری تولید نفت و گاز افزایشی خواهد بود و بیش از ۶ میلیون تن به ظرفیت پتروشیمی اضافه خواهد شد.

 

وی با تاکید بر اینکه امروز شاهد بودیم یک اتفاق بزرگ و کم‌نظیر در صنعت نفت رقم خورد، گفت: استفاده از حداکثر ظرفیت هلدینگ‌ها و شرکت‌های بزرگ صنایع پتروشیمی در توسعه میادین گازی می‌تواند شرایط بسیار خوبی را در این صنعت رقم بزند. نزدیک به ۲۰ میلیون مخزن گازی با ۱۴ شرکت و هلدینگ بزرگ پتروشیمی تفاهمنامه امضا شد و بالغ بر هفت میلیارد دلار شرکت‌های بزرگ در این حوزه سرمایه‌گذاری می‌کنند و رقم بیش از ۱۳۰ میلیون متر مکعب گاز را از توسعه این میادین طی دو و سه سال آتی به بهره‌برداری می‌رسانیم که ضمن تامین خوراک پتروشیمی‌ها در توسعه میادین گازی نیز نقش مهمی دارد.

 

اوجی در پایان با اشاره به مصرف غیر بهینه انرژی در کشور اظهار کرد: به صنایعی که مصرف بهینه ندارد و بازدهی آن‌ها پایین است، هشدار داده‌ایم. مصرف انرژی باید بهینه شود چرا که قرار نیست همه تولیدات خود را مصرف کنیم.

دیگر خبرها

  • اجرای پروژه ذخیره آب در بندر امام‌حسن بوشهر
  • نیمی از رشد اقتصادی کشور مربوط به نفت و گاز است
  • سواستفاده از کارگران در قراردادهای کاری موقت
  • بیماری و بیکاری سهم ۷ میلیون ایرانی از دریای خزر | یک مسئول محیط زیست: برای شنا هم حاضر نیستم به خزر بروم
  • چرا بعد از رابطه جنسی غمگین می شوم و گریه می کنم؟
  • تولید بنزین از متانول به زودی آغاز می شود
  • وزیر نفت: تولید بنزین از متانول به زودی آغاز می شود
  • تولید بنزین از طریق متانول کلید خورد
  • اعلام حمایت قاطع دستگاه قضایی از حقوق متقابل کارگر و کارفرما
  • معارفه مدیرعامل جدید پتروشیمی فن آوران