Web Analytics Made Easy - Statcounter

اولین گزارش تخصصی فروش آنلاین کتاب در دیجی‌کالا، که با رویکردی داده محور و آماری به بررسی جایگاه کتاب در میان مخاطبان، وضعیت فروش آنلاین کتاب و رفتار و عادات کتابخوانی مخاطبان پرداخته است، به صورت رسمی منتشر شد.

گزارش «دیجی‌کالا و کتاب، نیم‌سال اول ۱۴۰۰» با تمرکز بر آمار و داده‌های بازار کتاب بر بستر دیجی‌کالا کوشیده است تصویری جامع و شفاف از موقعیت و جایگاه دیجی‌کالا در بازار کتاب ایران و تاثیر مارکت‌پِلِیس دیجی‌کالا بر این بازار ارائه کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این گزارش که در شش فصل گردآوری شده است، خرید و فروش آنلاین کتاب در دیجی‌کالا را از ابتدای سال ۱۳۹۹ و شش ماهه اول سال ۱۴۰۰ بررسی کرده است. همچنین به طور دقیق‌تر به بازار کتاب ایران و جهان، مسیر و تاریخچه دیجی‌کالا در بازار کتاب، مسئولیت اجتماعی و فرهنگی دیجی‌کالا در حوزه کتاب و رفتار و عادت‌های کاربران در خرید کتاب می‌پردازد.

گزارش دیجی‌کالا و کتاب بر آن است که به پرسش‌های زیر پاسخ دهد:

نقش دیجی‌کالا در تأمین کتاب برای مردم ایران چیست؟ دیجی‌کالا در حوزه فروش کتاب چه عملکردی داشته است؟ ایرانیانی که تجربه خرید کتاب از دیجی‌کالا دارند، چه ویژگی‌ها و عادت‌هایی دارند؟

این گزارش نیز مانند سایر گزارش‌های گروه دیجی‌کالا در راستای داستان پردازی با داده‌ها (storytelling with data) تهیه شده است. گزیده‌ای از آمار فروش آنلاین کتاب بر بستر دیجی‌کالا که در این گزارش آمده است:

فعالیت بیش از ۱۵۰۰ کسب‌وکار حوزه کتاب در دیجی‌کالا تا نیم‌سال اول ۱۴۰۰ بیش از ۱ میلیون کاربر خریدار کتاب در دیجی‌کالا فروش بیش از ۴ میلیون کتاب در سال ۱۳۹۹ خرید حدود ۲۰ هزار جلد کتاب تنها توسط یک مشتری در سال ۱۳۹۹ خرید بیش از ۸۰۰ جلد کتاب تنها در یک سفارش رکورد فروش ۵۰۰ هزار کتاب تنها در یک روز ثبت بیشترین نظر برای کتاب ۱۹۸۴ جورج اورول

گزارش کتاب دیجی‌کالا می‌تواند راهنمای پربار و سودمندی برای دیگر بازیگران بازار، فعالان حوزه کتاب، تحلیلگران اجتماعی ، سیاستگذاران فرهنگی و دیگر بازیگران عرصه تجارت الکترونیک ایران باشد. امید است این گزارش قدمی برای قدردانی از فعالان حوزه کتاب و مشوقی برای بهبود وضعیت کتاب و کتابخوانی در کشور باشد.

برای دانلود نسخه PDF گزارش دیجی‌کالا و کتاب روی لینک زیر کلیک کنید:

دانلود گزارش دیجی‌کالا و کتاب

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: کتاب در دیجی کالا فروش آنلاین کتاب دیجی کالا و کتاب دیجی کالا بازار کتاب حوزه کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۶۴۶۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگاهی به کتاب «خداشناسی قرآنی کودکان»/ شما خدا را می‌شناسید؟

کتاب «خداشناسی قرآنی کودکان؛ پاسخ به ۴۰ پرسش کودکان و نوجوانان درباره خدا» یکی از آن راه‌های آسانی است که می‌توان به کمک آن کودکان را قانع کرد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی تسنیم، طرح پرسش‌‏ها و دغدغه‏‌های فکری نوجوانان و پاسخ مناسب به آنها از ملزومات  تبلیغی است. در کتاب "خداشناسی قرآنی کودکان" به قلم غلامرضا حیدری ابهری ضمن ارائه مباحثی در نحوه پاسخگویی به سؤالات مذهبی کودکان، 40 پرسش درمورد حقیقت، صفات و کارهای خداوند و شناخت جایگاه مقام و مرتبه خدا در ذهن کودکان ذکر شده و به اختصار با استفاده از آیات و روایات به آنها پاسخ داده شده است. مطالب به صورت روان و متناسب با درک و دریافت و زبان کودکان ارائه شده است. فرزانه زینلی نویسنده و فعال فرهنگی یادداشتی بر این کتاب نوشته و برای انتشار در اختیار خبرگزاری تسنیم قرار داده است که در ادامه می‌خوانید:

خدا چه شکلیه؟ خدا بچه داره؟ مامانش خدارو دعوا نمی‌کنه که همیشه بیداره؟! اصلاً خدا کیه؟!

این جور سؤالات را همه ما یا شنیده‌ایم یا مدتی در کودکی، ذهنمان را مشغول کرده‌اند. فکرکردن به خدا و بودنش در همه لحظات، برای ذهن کودک ما سخت است؛ کودکی که هنوز دنیا را درست نشناخته، تازه دارد مقدمات زیستن در آن را یاد می‌گیرد و قواعدش را می‌شناسد، با تناقض‌هایی روبرو می‌شود. همه پرسش‌های عجیب و غریب و فلسفی بچه‌ها از همین اختلاف‌های به ظاهر ساده برایشان شروع می‌شود و پاسخ این سؤالات برای ما سخت است؛ چون ذهنمان خیلی وقت است که به پذیرفتن عادت کرده و انگار هیچ چیز عجیبی نمی‌تواند هوشیارش کند.

دفترچه «خاطرات شیطان» دست بچه‌ها افتاد

در بین همه مسائلی که برای بچه‌ها سؤال ایجاد می‌کند، ماهیت خداوند از همه پیچیده‌تر است. این موضوع حتی برای بزرگترها هم گاهی جای ابهام دارد چه برسد به کودکی که تازه می‌خواهد معنای «لا تَأْخُذُهُ سِنَةٌ وَ لا نَوْمٌ» را درک کند و بفهمد چطور در دنیایی که خودش می‌خوابد، مادرش می‌خوابد، حتی پرنده‌ها و گنجشک‌ها هم می‌خوابند، موجودی وجود دارد که نمی‌خواد و به خواب احتیاجی هم ندارد؟ یا کودکی که از لحظات غفلت مادرش برای خرابکاری‌ها استفاده می‌کند و باور دارد کسی او را نمی‌بیند، چطوری باید درک کند خدا در همه لحظات او حضور دارد و در عین حال، در تمام لحظات مادرش هم حضور دارد؟ بخشی از این پرسش‌ها به سبب شکل نگرفتن تفکر انتزاعی کودک ایجاد می‌شود و ممکن است با گذر از این دوره و ورود به دوره دوم نوجوانی، حل بشود، اما پاسخ همین سؤالات می‌تواند جهان‌بینی کودک را در موضوع خداشناسی شکل بدهد.

پاسخ به بنیادی‌ترین پرسش‌ها درباره خدا

این دست پرسش‌ها برای والدین نگران کننده است؛ از طرفی اینکه نمی‌توانند کودکانشان را قانع کنند و در چشم فرزندشان از مقام «همه چیزدانی» تنزل پیدا می‌کنند، و از طرف دیگر اینکه بالاخره چه پاسخی باید به بچه داد، اضطراب شدید به آنها وارد می‌کند. یک راه‌حل این است که از سرخط شروع کنید؛ یعنی ابتدا خودتان مسئله را حل کنید و بعد، متناسب با فهم و درک کودک، آن را برایش شرح بدهید. اما همیشه راه‌حل آسان‌تری هم هست!

کتاب «خداشناسی قرآنی کودکان؛ پاسخ به 40 پرسش کودکان و نوجوانان درباره خدا» یکی از آن راه‌های آسانی است که می‌توان به کمک آن کودکان را قانع کرد. نویسنده در این کتاب، به بنیادی‌ترین پرسش‌هایی که بین کودکان و نوجوانان مشترک است، پرداخته و به زبان ساده و با تمثیل‌هایی از زندگی روزمره، آن را برای کودکان قابل درک کرده است. در ابتدای کتاب هم بخشی را برای والدین نوشته و در آن، به لزوم «شنیدن» و چگونگی همدلی با کودکان در پرسش‌هایشان پرداخته است. غلامرضا حیدری ابهری، نویسنده کتاب، در مقدمه می‌گوید: «مطالب این کتاب با مطالب کتاب‌های اعتقادی مرسوم، کاملاً متفاوت است؛ زیرا خداشناسی کودک و نوجوان و پرسش‌های او، با خداشناسی بزرگسال و نیازهای فکری این گروه بسیار تفاوت دارد.» نویسنده در بخش‌های مختلف این کتاب سعی کرده است با نهایت آرامش، پاسخی قانع کننده برای کودکان آماده کند و حتی می‌گوید که این پاسخ‌ها را ابتدا در اختیار فرزند خودش قرار داده و نظر او را به عنوان یک مخاطب هم سن و سال، پرسیده تا در نهایت، کتاب مناسب حال و هوای کودک و نوجوان باشد.

این کتاب را انتشارات بین‌المللی جمال در 140 صفحه منتشر کرده و در کتابنامه رشد آموزش و پرورش نیز معرفی شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نرخ خرید بازار مسکن؛ با ۵ میلیارد تومان صاحب‌خانه شوید +جدول
  • نگاهی به آمار رویارویی ۲ تیم استقلال و تراکتور
  • گزارش بورس امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • فروش اقساطی خودرو کارکرده؛ رونمایی از تب جدید معاملات خودرویی
  • مشکلات فرهنگی با ارائه آمار و ارقام رفع نمی‌شود
  • فروش ویژه 3 نهال گردو اصلاح شده چندلر، فرنور و ژنوتیپ برتر با باردهی 11 تن
  • نگاهی به کتاب «خداشناسی قرآنی کودکان»/ شما خدا را می‌شناسید؟
  • معامله ۳۶ همت انواع کالا و محصول در بورس کالا
  • نگاهی به آمار بازی جذاب؛آلومینیوم کابوس پرسپولیس «اوسمار»
  • نگاهی به آمار خیره‌کننده رئال در فصل جاری