Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ ‌مردم ‌استان چهارمحال و بختیاری امروز برای چندمین روز متوالی در اعتراض به کم‌آبی ‌در مقابل امامزادگان دو خاتون(س) شهرکرد تجمع کردند و خواستار توجه ویژه مسئولان به بحران آب استان شدند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، دنیا با کم‌آبی مواجه شده است، اما این شرایط برای کشورهایی که خشک و نیمه خشک هستند از جمله ایران سخت‌تر است، کارشناسان هشدار داده بودند که بحران آبی پیشرو است و اگر فکری به حال این قضیه نشود با وضعیت اسفناکی مواجه خواهیم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به دلیل عدم نداشتن برنامه درست در طی سالیان گذشته در خصوص منابع آبی پایدار، خشکسالی اخیر و سوء مدیریت، تمامی کشور با مشکل آب روبرو شده است که در برخی استان‌ها این مشکل جدی‌تر بروز داده شده است.

فرو نشست دشت‌ها و ممنوعه و ممنوعه بحرانی شدن آن‌ها در استان چهارمحال و بختیاری زنگ هشدار را به صدا درآورده است و با کمال تاسف می‌توان گفت، مردم برخی روستاها و شهرها آب شرب برای خوردن و حتی آب با کیفیت ندارند.

تا چند سال قبل استان چهارمحال و بختیاری به عنوان منبع بزرگ آبی کشور با دارا بودن حدود 10 درصد منابع آبی کشور، شناخته می‌شد اما با سوء مدیریت و عدم کار کارشناسی در انتقال‌های آب، این استان اکنون با بحران بی‌سابقه‌ای روبه‌رو شده است.

بحران آبی این استان را می‌توان در عدم آب شرب حدود 200 روستا و تامین آب آن‌ها بصورت سیار، تامین آب شهرک‌های صنعتی استان با تانکر و عدم آب شرب پایدار برای 460 هزار نفر مردم دید.

رئیس کمیته آب مجلس: شهرک‌های صنعتی و برخی روستاهای چهارمحال و بختیاری با تانکر آبرسانی می‌شودگزارش|‌‌ تجمع امروز مردم چهارمحال و بختیاری‌ در اعتراض به کمبود آب/ ‌فریاد مردم از "بی‌آبی"‌ و "سوءمدیریت" دولت روحانی‌ +‌ فیلممردم استان چهارمحال و بختیاری نسبت به مشکل کم آبی در شهرکرد تجمع کردند + تصویر

مردم استان امروز ‌در مقابل میدان امامزادگان دو خاتون شهرکرد برای پیگیری مشکلات آبی این استان تجمع کردند و خواستار تجدید نظر در طرح‌های انتقال آب شدند و حاضرین ‌با سر دادن شعارهایی، خواستار مدیریت صحیح آب در این استان و آب‌رسانی به شهرها و روستاهایی شدند که با تنش آبی مواجه هستند.

در ادامه تجمع‌کنندگان به سمت استانداری چهارمحال و بختیاری حرکت کردند و با قرائت بیانیه‌ای مبنی بر بازنگری در طرح‌های انتقال آب بر پیگیری جدی مشکلات آبی این استان از سوی مسئولان ارشد وزارت نیرو و استان تاکید کردند.

انتهای پیام/7540/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استان چهارمحال و بختیاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۶۴۸۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار هواشناسی برای خودداری از اتراق در حاشیه رودخانه‌ها

قطره از بارش‌ پراکنده باران در چهارمحال و بختیاری خبر داد و گفت: بیشترین بارش‌ها برای شهرستان‌های کوهرنگ، اردل، فارسان، لردگان، خانمیرزا و فلارد پیش بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید

هشدار هواشناسی چهارمحال و بختیاری در خصوص فعالیت سامانه بارشی

کارشناس هواشناسی چهارمحال و بختیاری از عشایر و کوهنوردان خواست: از اتراق در حاشیه رودخانه و مسیل‌ها و صعود به ارتفاعات خودداری کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی بارش باران در چهارمحال و بختیاری
  • ارتباط صنعت و دانشگاه، هدف اصلی دانشگاه فنی و حرفه‌ای
  • وضعیت ایده آل ذخیره خون در چهارمحال و بختیاری
  • از طنین «فریاد قدس» تا شنیده شدن استخوان‌های خُرد شده رژیم صهیونیستی/ روسیاهی به زغال صهیونیستی ماند
  • آسمان چهارمحال و بختیاری کمی تا قسمتی ابری
  • پدر شهید محمد ملکپور آسمانی شد
  • نشان طلای انتخابی جام جهانی در دست ووشوکار چهارمحال و بختیاری
  • هشدار هواشناسی برای خودداری از اتراق در حاشیه رودخانه‌ها
  • پاکسازی منطقه حفاظت شده تنگ صیاد در چهارمحال و بختیاری
  • بلداجی خنک‌ترین نقطه چهارمحال و بختیاری