Web Analytics Made Easy - Statcounter

‌‌گروه استان‌ها ـ عالم اهل سنت هرمزگان با بیان اینکه‌ تفکر بسیجی ریشه در بصیرت و بینش دینی دارد و از برکت آن امنیت در کشور حاکم است، گفت: همه ملت ایران باید قدر بسیج را بدانند. - اخبار استانها -

شیخ محمدعلی امینی مدیر مجتمع علمی فرهنگی سلطان العلما بندرلنگه و عضو هیئت فتوای علمای اهل سنت جنوب کشور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم در بندرعباس اظهار داشت: بسیج بحمدالله از بدو تاسیس به فرمان رهبر فقید جمهوری اسلامی ایران در تاریخ 5 آذر 1358 تا به امروز به عنوان یک شجره طیبه‌ای عمل کرده که ریشه آن در خاک مستحکم است و شاخه‌هایش در افق به اهتزاز در آمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از برکات بسیج هر چه که بگوییم کم گفته‌ایم این نهاد در 8 سال دفاع مقدس، در دوران سازندگی، دفع خطرات معتدد، سیل‌ها و زلزله‌هایی که طی این سال‌ها در کشور رخ داده است، حضور ملموس در عرصه فرهنگی، کمک رسانی به خانواده‌های محروم و مستضعف و تلاش برای آگاهی بخشی در برابر خطرات جنگ نرم که رهبر فرزانه انقلاب خطرات آن را گوشزد کرده است خوش درخشیده است.

عضو هیئت فتوای علمای اهل سنت جنوب کشور بیان کرد: بنا به فرموده رهبر فرزانه انقلاب اسلامی بسیج پاره تن ملت ایران است و همگان از برکات حضور بسیج مستفیض می‌شوند از این رو امیدواریم همه ملت ایران قدر این نهاد خدمت‌رسان به مردم را بدانند.

شیخ امینی تاکید کرد: تفکر بسیجی همان تفکر انقلابی و اسلامی است که اقتضای آن این است که هر جا که نیاز به حضور و ایفای نقش باشد بسیجیان حضور پیدا کنند و دفع بلا کنند و از مشکلات پیشگیری کنند.

وی خاطرنشان کرد: تفکری بسیجی تفکری برگرفته از بصیرت و بینش دینی است که ریشه در این مضامین دارد و بر اساس همین تفکر و برکت آن است که امروز در کشور احساس امنیت می‌کنیم.

*اندیشه بسیج فتح کننده قله‌های رفیع خدمت، توسعه و مدیریت است

حجت‌الاسلام و‌المسلمین شعیب صالحی امام جمعه شهرستان بندرخمیر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم در بندرخمیر اظهار داشت: تشکیل بسیج یکی از هوشمندانه ترین اقدامات حضرت امام خمینی(ره) بود که ایران اسلامی و انقلاب از آثار و برکات بی بدیل آن بهره مند شدند و مردم مزه مدیریت جهادی در دفاع مقدس و پس از آن چشیدند.

وی افزود: بسیج  در طول حیات طیبه خویش نماد و سمبل مشارکت در رشد و توسعه همه جانبه علمی و معنوی در نظام مقدس اسلامی بوده است و بهره‌گیری از این الگو در تمام عرصه‌ها می‌تواند به رفع مشکلات کشور سرعت بیشتری ببخشد؛ اینکه به این میزان مشکل در کشور وجود دارد علتش این است برخی مسئولین خود را ملزم به رفتار بر اساس منش بسیجی نمی‌دانند.

صالحی بیان کرد: انقلاب اسلامی ایران در مسیر حرکت به سوی قله بزرگ تشکیل تمدن نوین اسلامی با موانع بسیاری روبرو بوده است، جنگ، تحریم، توطئه، تهدید، تهاجم فرهنگی و فتنه همه و همه برای به انحراف کشاندن مسیر انقلابی ملت ایران عارض شده است اما در این مسیر بسیج هوشمندانه و غیرتمندانه با هرنوع مشکل در زمینه‌های امنیتی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی مقابله کرده است و در صحت نظام اسلامی نقش بسزایی ایفا کرده است.

آیین پاسداشت هفته بسیج در شهرستان‌های استان تهران برگزار شدبسیج از کمترین امکانات بهترین نتایج را به دست می‌آوردتحقق سازندگی و محرومیت‌زدایی در استان خوزستان نیازمند ظرفیت بسیج است

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بندر خمیر عنوان کرد: نقش بسیج در رفع مشکلات و همدردی با مردم هنگام بروز حوادث غیر مترقبه مانند سیل و زلزله بر هیچ کس پوشیده نیست و حضور  فعال و مقتدرانه در عرصه جهاد سلامت نشان از بالندگی و خدمت بی منت و انقلابی این نهاد مقدس دارد.

حجت الاسلام صالحی ابراز داشت: تفکر انقلابی، ولایت پذیری، بصیرت، شجاعت، ایثار و مقاومت و اراده خلل ناپذیر از خصوصیات بسیج می‌باشد لذا نیاز است مکتبی با این‌همه ویژگی خوب در کشور نهادینه شود چرا که نهادینه کردن اندیشه و روحیه بسیجی می‌تواند قله‌های رفیع خدمت‌، توسعه و مدیریت را فتح کند و به الگویی همه جانبه در دنیا تبدیل شود.

وی ابراز داشت: حضور بی منت در صحنه  با رویکرد جهادی جان تازه‌ای به فعالیت‌های بسیج بخشیده و خستگی ناپذیری و تلاش و مجاهدت در همه کارها الگوی مناسب برای همه مسئولین ایجاد کرده است.

امام جمعه شهرستان خمیر گفت: ظرفیت‌های بسیج در توسعه و پیشرفت کشور انکار نشدنی است ولی متأسفانه در برخی از برهه‌ها از این ظرفیت به خوبی استفاده نشده است در صورتیکه اگر از این ظرفیت‌ها به خوبی استفاده می‌شد شاهد کاهش بسیاری از مشکلات و نارسایی‌ها بودیم.

حجت الاسلام صالحی با بیان اینکه جهاد در حال حاضر در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی است، خاطرنشان کرد: متأسفانه در بسیاری از شبکه‌های اجتماعی هم اکنون شاهد انتشار بسیاری از مطالب کذب و دروغ در مورد مسائل مختلف دینی، اجتماعی، سیاسی و غیره هستیم و هدف از این تهاجم ناامیدی مردم است که لازم است بسیجیان با با جهاد امیدبخشی و حضور پرشور در این عرصه با تبیین اصول و مبانی اصیل ایرانی و اسلامی در جهت شبهه زدایی حرکت کنند.

انتهای پیام/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ملت ایران اهل سنت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۶۵۰۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر رهبر شیعیان کشور مالی به قم (+ عکس)

به گزارش صدای ایران ازایرنا به نقل از روابط عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری در دیدار رهبر شیعیان کشور آفریقایی مالی، ضمن ابراز خرسندی از ترویج مکتب اسلام و اهل بیت در دیگر کشور‌ها ابراز داشت: حقیقتاً زمانی که عزیزانی مانند شما را می‌بینیم که به سبب ارتباطی که با حوزه علمیه قم داشته‌اند، امروز در کشور خود مورد اعتماد مردم‌اند و عَلَم اسلام و مکتب اهل بیت را در دست گرفته‌اند، برای ما مایه مباهات است.

امام جمعه قم با اشاره به نقش اخلاق در تبلیغ دین اظهار داشت: پیامبر با رفتار و اخلاق پیروز شد «وَلَو کُنتَ فَظًّا غَلِیظَ ٱلقَلبِ لَٱنفَضُّواْ مِن حَولِکَ.» بنابراین شما نیز باید با اخلاق، تفکر اهل بیتی را در کشور خود گسترش دهید.

وی ادامه داد: امام رضا – علیه السلام – می‌فرماید «فَإِنَّ اَلنَّاسَ لَوْ عَلِمُوا مَحَاسِنَ کَلاَمِنَا لاَتَّبَعُونَا.» یعنی اگر مردم زیبایی‌های کلام ما را بدانند، از ما پیروی خواهند کرد؛ بنابراین باید قبل از گفتار، با رفتار دین را به مردم معرفی کنیم «کُونُوا دُعَاهً لِلنَّاسِ بِغَیْرِ أَلْسِنَتِکُمْ.»



نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: مردم رفتار ما را نگاه کرده و ارزیابی می‌کنند و در نتیجه همین رفتار است که اگر گفته‌های ما منطقی باشد به سمت دین گرایش پیدا می‌کنند.

وی تأکید کرد: آنگونه مکتب اهل بیت – علیهم السلام – را به مردم معرفی کنید که دل‌های آماده به شما گرایش پیدا کنند، زیرا شما نماینده مکتبی هستید که می‌تواند ایجاد جاذبه نماید.

استاد حوزه علمیه قم ابراز امیدواری کرد: امیدواریم حضورتان در ایران و خصوصاً شهر مقدس قم، عزم و اراده شما را برای تلاش بیشتر فراهم سازد که خداوند متعال می‌فرماید «وَ الَّذینَ جاهَدوا فینا لَنَهدِیَنَّهُم سُبُلَنا.»

وی با اشاره به تأثیر انقلاب اسلامی در جهان خاطر نشان کرد: کی باور می‌کردیم که عزیزان ما در کشور‌های آفریقایی – به برکت این انقلاب و نظام جمهوری اسلامی – مدافع انقلاب بشوند و حتی هدایت گری مردم را بر عهده بگیرند.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران نه تنها مدافع شیعه و مسلمانان، بلکه مدافع تمامی مظلومان جهان است. ما قدر تک تک شما را می‌‎دانیم و در مشکلات در کنار شما خواهیم بود، زیرا جمهوری اسلامی مسلمانان را عنصر پیکر واحد می‌داند.



در ابتدای این جلسه، رهبر شیعیان مالی ایران را پشتیبان انسانیت و کشوری عنوان کرد که اسلام را سر پا نگاه داشته است و گفت: همگان می‌دانند که ایران از مظلومان دفاع می‌کند.

"سید محمد شوالا حیدرا" همچنین گزارشی از وضعیت شیعیان کشور مالی و انعکاس خوب حمله ایران به رژیم صهیونیستی در کشور‌های آفریقایی ارائه شد.

دیگر خبرها

  • «بسیج سازندگی» الگویی جدید از حکمرانی مردمی و خدمت بی‌منت است
  • سرلشکر سلامی: رفع محرومیت تنها با نیروی انسانی مخلص امکان‌پذیر است
  • رفع محرومیت تنها با عمل انقلابی امکان پذیر است
  • پیام سپاه لرستان به مناسبت هفته بسیج سازندگی
  • فرمانده کل سپاه پیام صادر کرد
  • خجالت بکشید!
  • رفع محرومیت با تفکر و روحیه جهادی امکان‌پذیر است
  • حضور چشمگیر در مرحله دوم انتخابات پشتوانه‌ای برای نماینده است
  • خاتمی: دشمن برای کشور مشکل اقتصادی ایجاد کرده است/ دشمن می خواهد حیا و عفت بانوی ایرانی را نابود کند
  • سفر رهبر شیعیان کشور مالی به قم (+ عکس)