Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، نخستین مرکز کاشت حلزون مازندران و پانزدهمین مرکز کاشت حلزون کشور که ۹ اردیبهشت امسال در بیمارستان آیت‌الله روحانی بابل افتتاح شد، طی ماه‌های اخیر با انجام چند عمل موفق کاشت حلزون شنوایی کودکان توانست اعتماد متقاضیان انجام این عمل در مازندران و استان‌های همسایه را جلب کند.

مدیر کاشت حلزون دانشگاه علوم پزشکی بابل در حاشیه انجام دهمین عمل کاشت حلزون در این مرکز به خبرنگار ایرنا گفت: تیم علمی و پزشکی مرکز کاشت حلزون شنوایی دانشگاه علوم پزشکی بابل از ابتدای راه‌اندازی تاکنون یعنی طی حدود ۷ ماه توانست شنوایی را به ۱۰ کودک مازندرانی که از ۱۵ماه تا ۳ سال سن داشتند برگرداند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محسن منادی افزود: این کودکان از نقاط مختلف استان از جمله شهرهای بهشهر، فریدونکنار، بهمنمیر، محمودآباد، نکا، ساری و بابل مراجعه کرده بودند و اکنون نیز متقاضیانی از سایر شهرستان‌ها و حتی استان‌های همسایه برای انجام کاشت حلزون داریم که در نوبت انجام عمل قرار دارند.

وی با اشاره به انجام دهمین عمل کاشت حلزون روی گوش کودک ۲۱ ماهه بابلی اظهار کرد: پس از قراردان پروتز در قسمت داخلی گوش، روند فعال‌سازی، برنامه‌ریزی و تنظیم بخش خارجی پردازشگر کاشت حلزون شنوایی توسط گروه شنوایی‌شناسی دانشگاه علوم پزشکی بابل حدود ۵ هفته دیگر برای این کودک بابلی انجام خواهد شد.

به گفته منادی، رسیدن تعداد عمل‌های جراحی مهم در این قبیل مراکز پزشکی به عدد ۱۰ معمولا در جامعه پزشکی یک موفقیت از نظر استمرار فعالیت و پشت‌سر گذاشتن فرآیندهای ابتدایی محسوب می‌شود و اعتبار آن مرکز را افزایش می‌دهد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل نیز اظهار کرد: تاکنون ۱۰ عمل جراحی کاشت حلزون در دانشگاه علوم پزشکی بابل با موفقیت به انجام رسیده که خوشبختانه همه این کودکان، شنوایی خود را به دست آوردند.

دکتر کیوان کیاکجوری افزود: درمان این بیماران زمان طلایی دارد که پیش از تکلم است.  خانواده‌ها باید در بدو تولد در مراحل غربالگری شنوایی بسیار حساس باشند، اگر بچه‌هایی که دچار اختلال شنوایی هستند در غربالگری شناسایی نشوند در سنین بالا اعمال جراحی در آنها دچار مشکل می‌شود و نمی‌تواند مفید و موثر باشد.

 متخصص گوش و حلق و بینی و فلوشیپ اتولوژی و نورواتولوژی و کوکلئار ایمپلنت دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: والدینی که فرزندشان کاندیدای این عمل می‌شوند باید همکاری مؤثر و تنگاتنگ با تیم جراحی، شنوایی‌شناسی و گفتار درمانی داشته باشند تا بتوانند از نتایج بسیار خوبی برخوردار شوند. عمل جراحی کاشت حلزون هم روی کودکان و هم روی بزرگسالان انجام می‌شود، ولی شرط انجام عمل برای بزرگسالان داشتن گفتار مناسب است.

برچسب‌ها درمان ناشنوایی مازندران بابل کم شنوایی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: درمان ناشنوایی مازندران بابل درمان ناشنوایی مازندران بابل کم شنوایی دانشگاه علوم پزشکی بابل مرکز کاشت حلزون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۶۵۲۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک بندرعباسی خارج شد

رییس بیمارستان فوق تخصصی کودکان بندرعباس گفت: عمل جراحی خارج کردن تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲٫۵ ساله در بیمارستان کودکان بندرعباس با موفقیت انجام شد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، دکتر امیر حسابی شامگاه شنبه در این راستا افزود: ظهر شنبه هشتم اردیبهشت‌ماه، طی یک عمل جراحی تومور ۱۴ سانتی‌متری از کلیه کودک ۲٫۵ ساله در بیمارستان کودکان بندرعباس خارج شد.

حسابی اظهار کرد: این عمل از بزرگ‌ترین عمل های جراحی کودکان است که پیش از این هم در بیمارستان کودکان بندرعباس انجام شده و تمامی موارد موفقیت‌آمیز بوده است.

فوق تخصص جراحی اطفال بیمارستان فوق تخصصی کودکان بندرعباس نیز که انجام این عمل جراحی را برعهده داشت، گفت: دختر بچه ۲/۵ ساله، ۲ هفته پیش متوجه برآمدگی در شکم شده بود که بررسی‌ها نشان داد، توموری حدود ۱۴ سانتی‌متری در کلیه چپ این کودک وجود دارد.

دکتر سعیده مجیدی افزود: این تومور از نوع بدخیم بود که باید به طور کامل برداشته می‌شد، خوشبختانه عمل جراحی بیمار به‌خوبی انجام شده و حال عمومی کودک مساعد است.

بیمارستان فوق تخصصی کودکان بندرعباس بهمن ماه پارسال با ظرفیت ۱۱۲ تختخواب با حضور رییس جمهور به بهره‌برداری رسید.

عملیات اجرایی بیمارستان فوق تخصصی کودکان بندرعباس در سال ۱۴۰۰ و با همکاری پالایشگاه نفت‌ بندرعباس با هدف ایفای مسئولیت‌های اجتماعی آغاز و در سال ۱۴۰۲ به دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تحویل داده شد.

با تاکید ریاست جمهور در زمینه توسعه درمان و آموزش پزشکی، این بیمارستان طی ۲ سال تکمیل شد.

عملیات اجرایی و تجهیز این طرح با هزینه‌ای افزون بر پنج هزار میلیارد ریال به اتمام رسید و دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان برای تامین تجهیزات پزشکی و اداری حدود ۲ هزار میلیارد ریال هزینه کرد.

این بیمارستان دارای امکاناتی در تراز استانداردهای جهانی ازجمله بخش‌های اتاق عمل، مراقبت‌های ویژه نوزادان وکودکان، بخش‌های بستری داخلی، جراحی اتاق عمل، عفونی، ریه، خون، سرطان، نورولوژی، قلب، تصویربرداری، رادیولوژی، سونوگرافی، سی تی اسکن، آزمایشگاه و اورژانس است.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: خروج تومور 10 کیلویی از شکم زن 35 ساله توده‌هايي به نام تومور

دیگر خبرها

  • مرکز رشد فناوری‌های بالینی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افتتاح شد
  • خارج کردن تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲٫۵ ساله
  • آغاز کاشت نشا برنج در شالیزار‌های بابل + فیلم
  • بازگشت به دنیای صدا بازگشت شنوایی ۱۰۶ کودکان با کاشت حلزون شنوایی در زاهدان
  • تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک بندرعباسی خارج شد
  • افتتاح مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان
  • آغاز به‌کار مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه آبادان ‌
  • راه اندازی ۲ دستگاه تصویربرداری پیشرفته دربیمارستان‌های کرمانشاه واسلام آباد غرب
  • عمل جراحی آنوریسم مغزی در نیشابور با موفقیت انجام شد
  • انجام موفقیت آمیز عمل جراحی آنوریسم مغزی در نیشابور