Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سازمان ملل در گزارش جدیدی هشدار داد، در نتیجه تجاوز ائتلاف به رهبری سعودی‌ها به یمن، تاکنون بیش از ۳۷۷ هزار نفر کشته شده و این آمار تا سال ۲۰۳۰ به بیش از ۱.۳ میلیون نفر خواهد رسید.

به نوشته وبگاه شبکه «الجزیره»، در این گزارش برنامه توسعه سازمان ملل که روز سه‌شنبه منتشر شده آمده است، هفتاد درصد کشته‌شدگان در این درگیری‌ها را کودکان زیر پنج سال تشکیل می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این گزارش می‌افزاید، ۶۰ درصد از آمار کل قربانیان این تجاوز، به‌صورت غیرمستقیم و در اثر گرسنگی و بیماری‌های قابل پیشگیری جان باخته‌اند و باقی قربانیان در حین مبارزه یا در اثر بمباران ائتلاف به رهبری سعودی‌ها جان خود را از دست داده‌اند.

«آخیم استینر» مدیر برنامه توسعه سازمان ملل در این‌باره گفت: «در مورد یمن، باور داریم که تعداد افرادی که در اثر عواقب درگیری‌ها جان خود را از دست داده‌اند بیش از کسانی است که در میدان جنگ جان باخته‌اند».

گزارش جدید سازمان ملل علاوه بر ارائه آمار جنایات سعودی‌ها و متحدان آن‌ها، آینده «هولناک» را برای این کشور جنگ‌زده پیش‌بینی کرده است.

این گزارش هشدار داده است، در صورت تداوم درگیری‌ها در یمن، تا سال ۲۰۳۰، حدود ۱.۳ میلیون یمنی جان خود را از دست خواهند داد که هفتاد درصد از آن در اثر دلایل غیرمستقیم از جمله گرانی بیش از حد و از بین رفتن خدمات اولیه انسانی خواهد بود.

همچنین این گزارش می‌افزاید، تا سال ۲۰۳۰، تعداد یمنی‌های دچار سوتغذیه به ۹.۲ میلیون نفر خواهد رسید و شمار کسانی که در فقر مطلق زندگی می‌کنند نیز به 22 میلیون نفر، معادل 65 درصد جمعیت این کشور خواهد رسید.

در این گزارش آمده است در صورت توقف فوری درگیری‌های یمن، یک نسل (تا سال ۲۰۴۷) طول خواهد کشید تا از فقر شدید خارج شود و تا سال ۲۰۲۵ نیز میزان سوتغذیه در میان یمنی‌ها نصف خواهد شد.

عربستان سعودی هفت سال است که با تشکیل ائتلافی با حمایت آمریکا و رژیم صهیونیستی ضمن حملات گسترده هوایی به شهرهای مختلف یمن، از رسیدن مواد غذایی ، دارویی و سایر نیازهای مردم به شهرهای مختلف این کشور جلوگیری می‌کند.

این تجاوز نظامی که از مارس ۲۰۱۵ آغاز شد تا کنون به هیچ دستاوردی نداشته و سعودی‌ها دنبال خروج آبرومندانه از آن هستند. با این وجود ائتلاف سعودی بامداد امروز (چهارشنبه) اعلام کرد، حملات هوایی علیه اهدافی در صنعاء را آغاز کرده و در ادامه مدعی شد، این اهداف «نظامی و مشروع» هستند.

این ادعا در حالی مطرح می‌شود که حمله دیروز (سه‌شنبه) جنگنده‌های ائتلاف سعودی به منزلی مسکونی در یمن به شکافته شدن شکم یک زن باردار و خارج شدن جنین از رحم وی شد. علاوه بر این نوزاد پسر، مادر وی نیز در بیمارستان جان خود را از داده است (جزئیات بیشتر).

«مهدی المشاط» رئیس شورای عالی سیاسی یمن که شامگاه سه‌شنبه میزبان «ویلیام دیوید گریسلی» هماهنگ کننده سازمان ملل متحد در این کشور بود، گفت محاصره یمن توسط آمریکا، جنایت جنگی است که به زندگی بیش از ۲۵ میلیون یمنی آسیب رسانده است.

وی تأکید کرد، کشورهای ائتلاف متجاوز و در صدر آن آمریکا، در برهه‌های گذشته تلاش کردند که فعالیت فرستاده پیشین سازمان ملل را با شکست مواجه کنند و در پی تکرار همین مسئله در خصوص فرستاده جدید هستند.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: سازمان ملل مرگ تجاوز سعودی جان خود سازمان ملل درگیری ها سعودی ها تا سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۶۵۳۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست مشورتی مقامات ۶ کشور عربی درباره تحولات غزه

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (واس)، وزیران خارجه عربستان سعودی، امارات متحده عربی، قطر، مصر، اردن و دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین در شهر ریاض پایتخت عربستان سعودی نشست مشورتی درباره تحولات غزه برگزار کردند.

بر اساس این گزارش، در نشست وزیران گروه عربی بر ضرورت پایان دادن به جنگ در غزه تاکید شده است.

در این نشست، وزرای کشورهای عربی مذکور همچنین بر لزوم رفع تمامی محدودیت‌ها برای ورود کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه تاکید کردند و درباره عواقب اقدامات غیر قانونی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری و قدس اشغالی هشدار دادند.

به گزارش ایرنا، پس از گذشت ۲۰۴ روز از تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرومی‌رود.

این رژیم طی این مدت دستاوردی غیر از جنایت، قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

رژیم صهیونیستی این جنگ را بدون در نظر گرفتن هر دستاوردی در آینده، باخته و حتی پس از ۲۰۴ روز نتوانسته گروه‌های مقاومت در یک منطقه کوچک را که سال‌ها در محاصره است، به تسلیم وادارد و حتی همراهی افکار عمومی جهانی را به‌ خاطر ارتکاب جنایت‌های آشکار در غزه، از دست داده است.

دیگر خبرها

  • این کشور رکورددار سوء مصرف الکل در کودکان و نوجوانان شد
  • آماده باش نیروهای هلال احمر بوشهر در پی اعلام هشدار سیل
  • هشدار لاپید درباره گرانی‌ افسارگسیخته در اراضی اشغالی
  • تأکید بن سلمان بر مخالفت عربستان با کوچ اجباری مردم فلسطین
  • هشدار هواشناسی خوزستان درباره تداوم تندباد‌های لحظه‌ای و گردوخاک
  • هشدار فیفا به محرومیت رئال، بارسا و تیم ملی اسپانیا
  • بازسازی غزه ۳۰ سال زمان می‌خواهد
  • هشدار تند کرملین به توقیف‌کنندگان غربی دارایی‌های روسیه
  • تداوم پایداری جوی در آبادان و خرمشهر
  • نشست مشورتی مقامات ۶ کشور عربی درباره تحولات غزه