Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@03:13:30 GMT

سقف ثابت یا سقف متحرک روف گاردن؟

تاریخ انتشار: ۳ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۶۵۵۰۰

سقف ثابت یا سقف متحرک روف گاردن؟

حتما شما هم این روزها با دیدن عکس‌های زیبا و جذاب از حیات‌خلوت‌ها و کافه‌های دنج و راحت دلتان خواسته شما هم یک گوشه‌ی خلوت و دنجی برای خودتان داشته باشید، در یک روز آفتابی و بهاری در تراس خانه‌تان، روی صندلی، بین گل‌های زیبا و رنگارنگ بنشینید و از هواخوری لذت ببرید.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام سازه چادری ساینا، شاید هم پیش آمده که با دوستی به کافه‌ای رفته‌اید و دلتان خواسته در قسمت فضای باز کافه بنشینید، اما بارندگی و سرمای هوا مانع از آن شده.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خب اگر به شما بگوییم چاره‌ی کار نصب سقف متحرک روف گاردن است چه طور؟! همین حالا دست به کار ساختن روف گاردن خود می‌شوید؟!

سقف متحرک روف گاردن چیست؟

قبل از اینکه سراغ سقف متحرک برویم، ابتدا ببینیم روف گاردن چیست. روف گاردن یا همان بام سبز به باغچه‌ها و گلخانه‌های کوچکِ در پشت‌بام‌ها و تراس‌ها می‌گویند. روف گاردن‌ها این‌ روزها که امکان بیرون رفتن از خانه و به دل طبیعت زدن کمتر است طرفداران زیادی پیدا کرده‌اند و هرکسی ترجیح می‌دهد در خانه‌اش یک روف گاردن شخصی داشته باشد. اما روف گاردن هم مانند هر محیط دیگری که در فضای باز قرار دارد معایبی دارد، مثلا اگر باران ببارد یا هوا به شدت آفتابی باشد دیگر نمی‌شود از نشستن در روف گاردن لذت برد. اگر هم از سایبان روف گاردن استفاده کنید دیگر منظره‌ی بکر آسمان را در اختیار ندارید. سقف متحرک روف گاردن سازه‌ای است که در این مواقع به کارتان می‌آید. همانطور که از اسم سقف متحرک برقی روف گاردن مشخص است این سقف به راحتی قابل حرکت است و می‌توانید هر زمان که دلتان خواست سقف روف گاردن خود را کنار بزنید و از آفتاب و منظره‌ی آسمان آبی لذت ببرید.

ساخت و تولید سقف متحرک روف گاردن

در واقع سقف متحرک بام سبز سازه‌ای است متشکل از یک سایبان پارچه‌ای که با استفاده از یک ریل روی یک سازه‌ی آلومینیومی سوار است و در فضاهای باز نصب می‌شود و به صورت کشویی روی ریل‌ها حرکت می‌کند. این سازه‌ها متحرک هستند و به میل شما و به وسیله‌ی یک ریموت جمع و باز می‌شوند؛ همچنین بعضی از آن‌ها دارای سنسورهای حساس به نور یا باد می‌باشند که در صورت تابش شدید آفتاب یا وقوع طوفان، سقف به صورت  اتوماتیک بسته می‌شود.

کاربرد سقف‌های متحرک

از سقف‌های متحرک و سازه‌ چادری  می‌توان برای مسقف کردن هر مکان روبازی استفاده کرد. از حیاط و تراس و استخر گرفته تا فضای باز کافی‌شاپ‌ها و رستوران‌ها و هتل‌ها. همچنین می‌توان سازه‌ چادری یا پارچه‌ای  متحرک را در مکان‌های عمومی مثل استادیوم‌ها، مجتمع‌های تجاری، محل اجرای برنامه‌ها در پارک‌ها، پارکینگ‌های روباز و... اجرا کرد.

مزایای سقف متحرک

۱) عملکرد سریع و آسان: موتورهای کار گذاشته شده در این سازه‌ها این امکان را به وجود می‌آورند تا تنها با فشردن دکمه‌ی ریموت و بدون انجام کار فیزیکی، سقف روف گاردن یا پارکینگ خود را جمع و باز کنید.

۲) محافظ در برابر گرما و سرما: با استفاده از سقف متحرک برقی روف گاردن گل‌ها و گیاهان شما از تابش شدید آفتاب در فصل گرما و از باد و بارندگی در فصل سرما در امان خواهند ماند.

۳) سبک و مقاوم: سازه‌ پارچه‌ای بسیار سبک است و در عین حال مقاومت بالایی دارد؛ وزنی تا حدود ۷۰ کیلوگرم در هر مترمربع را تحمل می‌کند و عمری طولانی (نزدیک به ۲۰ سال) دارد. سازه چادری در مقایسه با سقف‌های شیشه‌ای در برابر کشش و فشار و لرزش مقاومت بیشتری دارد. همچنین در برابر پارگی و یا بروز آتش‌سوزی بر اثر تابش نور شدید مقاوم هستند.

۴) مجهز به سنسورهای حساس به باد و نور: همانطور که گفتیم سنسورهای سقف متحرک روف گاردن  در صورت بروز طوفان یا تابش شدید موجب بسته شدن خودکار سقف یا سایبان روف گاردن شما می‌شوند.

۵) باز و بسته شدن بدون ایجاد سروصدا: سقف پارچه‌ای جمع‌شونده در مقایسه با سایر سایبان‌های قدیمی هیچ‌گونه سروصدایی هنگام باز و بسته شدن ایجاد نمی‌کند.

۶) تنوع رنگ و  ظاهر زیبا: در طراحی سایبان متحرک از پارچه‌های متنوع و جذابی استفاده می‌شود. رنگ‌های به کار برده شده در این پارچه‌ها نسبت به تغییر دما مقاوم هستند و به مرور زمان از رنگ و رو نمی‌افتند.

۷) قابلیت شستشو: مهم‌ترین مزیت سازه‌ پارچه‌ای در مقایسه با سقف شیشه‌ای امکان شستشو و نظافت راحت‌تر آن است.

۸) مقاوم در برابر پوسیدگی: جنس قطعات فلزی کار شده در سقف متحرک پارچه‌ای از آلومینیوم است، پس برخلاف سازه‌های قدیمی دیگر خطر پوسیدگی آهن و از بین رفتن سازه وجود ندارد.

 نمونه کاربرد سقف متحرک در استخر انتخاب شما چیست؟ سقف متحرک یا غیر متحرک؟

حالا که با ویژگی‌ها و مزیت‌های سقف‌ متحرک پارچه‌ای آشنا شدید شاید بد نباشد با یکی از بزرگ‌ترین و معتبرترین شرکت‌های تولیدکننده‌ی سقف‌ متحرک روف گاردن آشنا شوید. ساینا نامی آشنا در حوزه‌ی طراحی و تولید سقف متحرک روف گاردن است. تیم ساینا متشکل از متخصصان برجسته در زمینه‌ی طراحی و نقشه‌برداری، جوشکاری، نصب و... است که امکان طراحی زیباترین و خاص‌ترین سازه‌ها را برای شما به وجود می‌آورد.

روند کار در ساینا به این صورت است: ابتدا تیم طراحان از محیط شما بازدید می‌کنند و پس از بررسی شرایط و ظرفیت‌های مکان مورد نظر شما، نقشه‌برداری را شروع می‌کنند. بعد از آن نوبت به طراحی سه بعدی رایانه‌ای می‌رسد و سپس اجرای طرح در مکان مورد نظر. قطعات فلزی سازه تحت نظر متخصصان زبده در کارگاه جوشکاری ساینا مونتاژ و سپس توسط مجرب‌ترین کارشناسان در محل مورد نظر نصب می‌شوند. ساینا  جهت جلب رضایت مشتری و کنترل سلامت قطعات سقف روف گاردن پس از اتمام پروژه‌، سازه‌ پارچه‌ای و تمام قطعات آن را به مدت ۵ سال گارانتی می‌کند.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: روف گاردن سقف متحرک سایبان پارچه ای سازه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۶۵۵۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز رسمی طرح جایگزینی کیسه‌های پارچه‌ای با پلاستیکی در بروجرد

ایسنا/لرستان رئیس اداره حفاطت محیط‌زیست بروجرد از آغاز رسمی طرح جایگزینی کیسه‌های پارچه‌ای با پلاستیکی در شهرستان خبر داد.

اصغر بلکی‌وند در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با عنایت به نهضت ملی کاهش آلودگی پلاستیکی و مضرات مصرف بی‌رویه در جامعه و همچنین شعار هفته زمین پاک امسال «مشارکت مردم، ایران در برابر پلاستیک، نجات زمین»؛ اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان اقدام به آغاز رسمی طرح جایگزینی کیسه‌های نایلونی با کیسه‌های پارچه‌ای در سطح شهرستان کرد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت سلامت نان و مصرف بالای روزانه توسط آحاد مردم، این اداره ممنوعیت توزیع کیسه‌های پلاستیکی در نانوایی‌ها را در اولویت قرار داده و طی هماهنگی با فرماندار و تشکیل جلسات متعدد با شبکه بهداشت و درمان، شهرداری و دیگر ادارات مرتبط در هفته زمین پاک اقدام به آغاز توزیع ۳۰۰۰ کیسه پارچه‌ای در سطح نانوایی‌ها در مرحله اول کرده است.

رئیس اداره حفاطت محیط‌زیست بروجرد اضافه کرد: همچنین طرح ممنوعیت توزیع رایگان کیسه‌های پلاستیکی نیز در فروشگاه‌های زنجیره‌ای سطح شهر با جدیت پیگیری خواهد شد.

بلکی‌وند بیان کرد: با تمهیدات پیش‌بینی‌شده به جای کیسه‌های نایلونی، کیسه‌های پارچه‌ای در اختیار نانوایی‌ها قرار گرفته است و به‌تدریج نایلون و پلاستیک حذف خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پرواز با بال‌های پارچه‌ای (عکس)
  • کشف پارچه قاچاق در خرمشهر
  • (تصاویر) پرواز با بال‌های پارچه‌ای
  • مارک‌های  پرفروش‌ چرخ خیاطی خانگی در ایران را بشناسید
  • کتاب‌هایی که می توانند سمی باشند | چیزی که درباره کتاب ها نمی دانید
  • کشف ۱۰ تن پارچه قاچاق در شهرضا
  • خرید شومیز مجلسی و اسپرت جدید و باکیفیت از اینفینیتی
  • کشف محموله ۲۰۰ میلیاردی پارچه قاچاق در اصفهان
  • اجرای حکم پلمب چهار واحد صنفی متخلف در یزد
  • آغاز رسمی طرح جایگزینی کیسه‌های پارچه‌ای با پلاستیکی در بروجرد