Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش روز چهارشنبه گروه فرهنگی ایرنا از سیمافیلم، ابوالفضل توکلی از تولید مستند جدیدی درباره یکی از پیشکسوتان رشته عکاسی خبر داد. این مستند در شبکه مستند سیما تهیه شده و امشب از تلویزیون پخش می‌شود.

توکلی با اشاره به موضوع این فیلم مستند گفت: مستند جام عکاسی پرتره‌ای از محمد گل جامجو یکی از عکاسان پیشکسوت است که سابقه طولانی در عکاسی و به ویژه عکاسی سیاه و سفید دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او کارش را در عکاسی فرشته واقع در خیابان شوش آغاز کرده و اکنون یکی از باتجربه‌ترین افراد در این حوزه به شمار می‌رود.

وی با اشاره به جنبه‌های متفاوت از زندگی این عکاس برجسته گفت: نکته جالب درباره زندگی محمد گل جامجو این است که او یکی از عکاسان مراسم ازدواج جهان پهلوان تختی است. البته شهرت او بیشتر به دلیل پرتره‌هایی است که از چهره‌های مشهور معاصر گرفته است که از آن جمله می‌توان به افرادی نظیر دکتر قریب، دکتر معین، شادروان اخوان ثالث، مجید محسنی بازیگر، استاد شهریار و ... اشاره کرد.
این مستندساز بیان داشت: محمد گل جامجو هم‌چنین تجربه عکاسی فیلم هم داشته است. اولین بار ساموئل خاکیچیان، کارگردان نام‌آشنای کشور عکس‌هایش را می‌بیند و از او دعوت می‌کند تا در پروژه‌های او عکاسی کند. او بعدها نیز در فیلم‌های سینمایی پستچی داریوش مهرجویی، نفرین ناصر تقوایی و ... عکاسی کرده است. مجموعه‌های تلویزیونی گل و پامچال و هزار دستان نیز از دیگر تجربه‌های عکاسی او در سریال‌های تلویزیونی است. گل جامجو گنجینه‌ای ارزشمند از عکس‌هایی درباره جنگ تحمیلی و مشهد مقدس در سال‌های قبل از انقلاب دارد.  
 

کارگردان مستند جام عکاسی درباره روند تولید این اثر گفت: این فیلم مستند ۵۴ دقیقه‌ای در تابستان امسال فیلمبرداری شد. خیلی دوست داشتم که قسمتی از فیلم را در جاهایی که ایشان خاطره داشت، تصویربرداری کنیم اما به دلیل همه‌گیری کرونا در تابستان و پیک پنجم این ویروس بسیاری از این مکان‌ها تعطیل بود. علاوه بر این، دوست داشتیم از حضور بسیاری از پیشکسوتان عرصه عکاسی استفاده کنیم که بسیاری از آنان هم به دلیل همین بیماری معذوریت داشتند.
 

مستند جام عکاسی امشب چهارشنبه ساعت ۲۱ از شبکه مستند پخش شده و بازپخش آن روز پنج شنبه ساعت ۶ و ۱۵ است.

مستربین به شبکه پنج می آید

روآن سباستین اتکینسون معروف به مستربین بازیگر، کمدین و فیلم‌ نامه‌ نویس اهل بریتانیا این هفته پنج شنبه ۴ آذر ماه ساعت ۲۲ به برنامه کمدین شبکه پنج سیما می آید. برنامه طنز  کمدین در این هفته سکانس های برگزیده و برتر فیلم های مستربین را به مدت ۳۰ دقیقه به نمایش در می آورد.
بین متولد ۶ ژانویه ۱۹۵۵در بریتانیا است که به دلیل ایفای نقش در فیلم‌های مستر بین و جانی انگلیش شهرت فراوانی کسب کرد. او برای اولین بار در برنامه کمدی اخبار ساعت نه (۱۹۸۲–۱۹۷۲) بی‌بی‌سی شرکت کرد و به واسطه مشارکت در فیلم توپ مخفی پلیس (۱۹۷۹) موفق به دریافت جایزه بفتا (۱۹۸۱) برای بهترین اجرای سرگرمی شد.
نام او به عنوان یکی از ۵۰ کمدین بامزه در فهرست بامزه‌ترین کمدین‌های بریتانیا در مجلّه آبزرور و همچنین یکی از ۵۰ کمدین برتر تاریخ در سال ۲۰۰۵ در نظرسنجی کمدین‌های دیگر ثبت شد.
برنامه کمدین کاری از واحد تامین برنامه شبکه پنج سیما است که پنج شنبه ها هر هفته ساعت ۲۲ از شبکه پنج سیما تماشایی می شود.

بررسی تاثیر کرونا بر آلزایمر در چرخ

چهل‌ونهمین قسمت فصل هشتم چرخ ساعت ۱۹ امروز، چهارشنبه (۳ آذر)، با بررسی تاثیر بیماری کرونا بر بیماری آلزایمر روی آنتن شبکه‌ چهار می‌رود.

در بخش‌ تازه‌های این قسمت از چرخ، سعید سیمرغ، مترجم کتاب‌های علمی-تخیلی و محمدحسین جهان‌پناه، روزنامه‌نگار علم و فناوری، تازه‌ترین کتاب‌ها و فیلم‌های علمی-تخیلی را معرفی خواهند کرد.
در بخش دیگری از این قسمت چرخ هم پویا پاک‌نژاد، دانش آموخته‌ی علوم شناختی با سارا ذریعه، دکترای روان‌شناسی سلامت درباره‌ی این سوال گفت‌وگو خواهند کرد که: کرونا چه تاثیری بر بیماری آلزایمر دارد؟
در بخش دیگری از این قسمت چرخ گفت‌وگوی حافظ آهی با دکتر مصطفی طالبی، مدیر امور پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی قم روی آنتن خواهد رفت.
فصل هشتم مجله‌ تصویری چرخ مهم‌ترین رویدادهای علم و فناوری و مسائل روزمره‌ی زندگی را با نگاهی تخصصی و به‌زبانی ساده و با حضور مسئولان، کارشناسان، اساتید دانشگاه و نخبگان بررسی و واکاوی می‌کند.
چرخ چهار روز در هفته، از یکشنبه تا چهارشنبه، از ساعت ۱۹ به‌صورت زنده و به مدت ۵۰ دقیقه از شبکه‌ چهار سیما پخش می‌شود. مجری چرخ محمدرضا مقدسیان است و محمد جباری سردبیری برنامه و الهه بهبودی تهیه‌کنندگی چرخ را بر عهده دارند.

شب‌های فوتبالی زنده از داخل ورزشگاه‌های لیگ برتر

شبکه ورزش سیما، مسابقات لیگ برتر فوتبال را با طراحی ویژه‌ای با حضور در ورزشگاه‌های لیگ برتری فوتبال ایران و گفت‌وگوی اختصاصی با مدیران، مربیان، بازیکنان و کارشناسان تیم‌ها روی آنتن می‌برد.

برنامه شب‌های فوتبالی که به پوشش مسابقات فوتبال داخلی اختصاص دارد، با الگوگیری از برنامه‌های ورزشی روز دنیا، بخش ویژه‌ای از برنامه خود را از داخل ورزشگاه‌ها به صورت زنده پخش می‌کند.
با توجه به زیرساخت و امکانات لازم در ورزشگاه‌های نقش جهان اصفهان، شهدای فولاد خوزستان و امام علی(ع) سیرجان، تاکنون این اتفاق در کنار پخش زنده مسابقات تیم‌های سپاهان، فولاد و گل گهر و در قالب گفت‌وگو با مدیران، مربیان، بازیکنان و کارشناسان فوتبال، به صورت زنده از شبکه ورزش به روی آنتن سیما رفته است.
 

عطر عاشقی از حرم مطهر رضوی

برنامه عطر عاشقی شبکه پنج سیما، این هفته جمعه ۵ آذرماه از حرم مطهر رضوی تقدیم نگاه مخاطبان می شود.

حجت الاسلام حسینی با حضور در حرم مطهر رضوی موضوع انتظار از نگاه امام رضا ( ع) را برای حاضران و بینندگان تحلیل و بررسی می نماید.
همچنین در این برنامه حاج مهدی سروری  با نوای گرم و دلنشین زیارت آل یس را قرائت می کند و مهدیار خراسانی مداح نوجوان نیز در این برنامه مداحی خواهد کرد.
برنامه تولیدی عطر عاشقی کاری از گروه معارف شبکه پنج سیماست که غروب جمعه هر هفته ساعت ۱۷:۳۰ به تهیه کنندگی و کارگردانی سید ناصر سجادی و با اجرای سید رضا نواب روی آنتن شبکه پنج سیما می رود.

گرامی‌داشت هفته بسیج موضوع اصلی برنامه صبح پارسی فردا

برنامه تلویزیونی صبح پارسی فردا با حضور بسیجیان فعال بر روی آنتن می‌رود.

محمد صفی‌خانی روز پنجشنبه (چهارم آذر) در صبح پارسی برنامه صبحگاهی شبکه جام جم حضور می یابد. صفی‌خانی مسئول گروه جهادی  زنده یاد علی لیاقت است که در باب گرامی‌داشت هفته بسیج صحبت می کند.
مرتضی و حسین جعفری بسیجان فعالی هستند که به همین مناسبت به بررسی فعالیت های خود در بسیج می‌پردازند. گروه هنری صافات نیز در برنامه فردا به همین مناسبت اجرا خواهند داشت.

اجرای صبح پارسی فردا را محمدامین نبی‌اللهی و شمیم علیزاده بر عهده دارند و تهیه کنندگان این برنامه علیرضا نظارت و ابراهیم ارجمندی هستند.
برنامه صبحگاهی صبح پارسی از دوشنبه تا جمعه هر هفته ساعت ۹ صبح بر روی آنتن شبکه جام جم می رود. این برنامه با محوریت اخلاقی و فرهنگی تنظیم شده و بخش‌هایی مانند نماهنگ‌های خوانندگان معروف با مناظری از طبیعت، معرفی کتاب، ورزش صبحگاهی و گزیده مهمترین اخبار برای مخاطبان در آن پخش می‌شود. همچنین آیتم یادته به معرفی اماکن بسیار قدیمی ایران پرداخته است.

پخش مستند سیا؛ آزمایشات مخفی در شبکه افق

مستند سیا؛ آزمایشات مخفی با موضوع بررسی یکی از آزمایش‌های مخوف سازمان سیای آمریکا بر آنتن شبکه افق نقش می‌بندد.

شبکه افق سیما سعی داشته تا در قالب‌های مختلف موضوع جنگ روایت‌ها را مورد توجه قرار دهد. به همین منظور اخیرا مستند سیا؛ آزمایشات مخفی را که یک تولید خارجی است بر آنتن خود قرار داده است.

این مستند روایتی از سال ۱۹۵۱ در فرانسه است که مردم یک روستا توسط سازمان سیای آمریکا به وسیله گاز LSD  مسموم شده بودند. حدود ۳۰۰ نفر در این موضوع صدمه دیدند و سطح مسمومیت در مقایسه با جمعیت روستا بسیار بالا بوده است. ۴۰ سال بعد مشخص می‌شود در واقع مردم روستا به عنوان موش‌های آزمایشگاهی توسط این سازمان مورد آزمایش قرار گرفته بودند و مواد روان گردان مانند  LSD در نان‌های مصرفی یافت شده بود که آن زمان به روی آن سرپوش گذاشته شد. این مستند افشا می‌کند که سازمان سیا پشت پرده این اتفاق بوده است اما این اولین و آخرین مورد از آزمایشات غیرانسانی سازمان سیا آمریکا در نقاط مختلف دنیا نیست.

علاقمندان به موضوع مستند می‌توانند امروز (چهارشنبه) ساعت ۲۰ و تکرار آن را روز بعد ساعت ۰۲ و ۰۷ از شبکه افق سیما به تماشا بنشینند.

برچسب‌ها فولاد خوزستان جایزه بفتا سیرجان داریوش مهرجویی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فولاد خوزستان جایزه بفتا سیرجان فولاد خوزستان جایزه بفتا سیرجان داریوش مهرجویی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۶۵۶۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارشی از ۳ سریال جدید تلویزیون + زمان پخش

آفتاب‌‌نیوز :

علی غفاری و حمیدرضا غفاری، سجاد مهرگان و علیرضا مسعودی به عنوان کارگردانان سه سریال تلویزیونی محسوب می‌شوند که در ژانر‌های امنیتی، اجتماعی و کمدی از شبکه‌های یک، دو و سه سیما روی آنتن می‌روند.

نادر فلاح، رامتین خداپناهی، امیرحسین صدیق، خسرو شهراز، بهرام ابراهیمی، مریم کاویانی، نیلوفر شهیدی، حدیث نیکرو، سپیده خداوردی، علیرضا جلالی تبار، ایوب آقاخانی، علیرضا مهران و علیرام نورایی، بهزاد خلج، شهرام قائدی، هادی عامل هاشمی، داریوش سلیمی، اصغر حیدری، ساعد هدایتی، اشکان اشتیاق بازیگرانی هستند که در قالب این سه سریال از قاب تلویزیون دیده می‌شوند.

سریال «رخنه» از شنبه هفته آینده ـ ۱۵ اردیبهشت ماه ـ هر شب ساعت ۲۲ و ۱۵ دقیقه از آنتن شبکه یک سیما روانه آنتن می‌شود.

فصل دوم مجموعه آقای قاضی با عنوان «آقای قاضی؛ شعبه ۱۲۱» پنجشنبه ـ ۱۳ اردیبهشت ماه ـ آغاز می‌شود و پنجشنبه‌ها و جمعه‌ها مهمان مخاطبان شبکه دو سیما خواهد بود.

زمان پخش سریال «بدل» بعد از اتمام سریال «هفت سر اژدها» اعلام شده است. با توجه به اینکه تاکنون ۳۹ قسمت از این سریال پخش شده، سریال «بدل» اواخر ماه اردیبهشت روی آنتن شبکه سه می‌رود.

سریال «رخنه» تولید جدید مرکز سیمافیلم با محوریت هوافضا و با هدف نمایش توان علمی و دفاعی کشورمان از شنبه ۱۵ اردیبهشت ماه راهی آنتن تلویزیون می‌شود.

داستان سریال «رخنه» که در ۳۰ قسمت تولید شده مربوط به یکی از دانشمندان کشورمان است که بر روی موشک‌های ماهواره بر و فضایی تحقیق می‌کند و در این مسیر با تهدیدات و خطراتی از سوی بیگانگان مواجه می‌شود.

در این سریال بازیگرانی همچون نادر فلاح، رامتین خداپناهی، امیرحسین صدیق، خسرو شهراز، بهرام ابراهیمی، مریم کاویانی، نیلوفر شهیدی، حدیث نیکرو، سپیده خداوردی، علیرضا جلالی‌تبار، ایوب آقاخانی، علیرضا مهران و علیرام نورایی به ایفای نقش پرداخته‌اند.

کارگردانی سریال «رخنه» را در ابتدا علی غفاری بر عهده داشته است و پس از وی، حمیدرضا لوافی کار این مجموعه را ادامه دادند.

دیگر عوامل مجموعه «رخنه» مریم امینی نویسنده، شهرام نجاریان مدیرتصویربرداری، حدیث نیکرو مدیر برنامه‌ریزی، شهرام متولی باشی صدابردار، هومن معصومی طراح صحنه هستند و حسین زندباف و محمدمصطفی رجبی مشترکا کار تدوین را انجام داده اند و آلبرت آراکلیان موسیقی این سریال را ساخته است.

سریال «رخنه» قرار است از شنبه، ۱۵ اردیبهشت ماه هر شب ساعت ۲۲ و ۱۵ دقیقه پخش شود.

فصل دوم مجموعه «آقای قاضی» با عنوان «آقای قاضی؛ شعبه ۱۲۱» تولید گروه نمایشی مرکز سیمرغ روانه آنتن شبکه دو سیما می‌شود.

در این فصل «بهزاد خلج» که همچنان نقش آقای قاضی را ایفا می‌کند وارد یک شعبه جدید به نام شعبه ۱۲۱ می‌شود و با داستان‌هایی متفاوت به جنبه‌های دیگری از آموزه‌های حقوقی می‌پردازد.

در فصل دوم این مجموعه، آقای قاضی به پرونده‌هایی پیچیده‌تر با موضوعاتی مختلف خواهد پرداخت. کارگردانی این مجموعه همچون فصل اول با سجاد مهرگان و سرپرستی نویسندگان آن سیدمحمد حسینی است.

فصل دوم مجموعه «آقای قاضی» با عنوان «آقای قاضی؛ شعبه ۱۲۱» از هفته جاری پنجشنبه، ۱۳ اردیبهشت پنجشنبه و جمعه‌ها از شبکه دو سیما روی آنتن می‌رود.

سریال «بدل» قرار است بعد از سریال «هفت سر اژدها» به روی آنتن شبکه سه سیما برود.

در این سریال بازیگرانی همچون شهرام قائدی، هادی عامل هاشمی، داریوش سلیمی، اصغر حیدری، ساعد هدایتی، اشکان اشتیاق، فرزانه سهیلی، ابوالفضل رجبی و پریسا مقتدی به ایفای نقش پرداخته‌اند.

«بدل» به کارگردانی و نویسندگی علی مشهدی (علیرضا مسعودی) و به تهیه‌کنندگی رضا نصیری محصول سیما فیلم است و در فضایی طنز به تحول انسان پرداخته است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • خاطره‌بازی با عصر بزرگداشت مقام معلم
  • گزارشی از ۳ سریال جدید تلویزیون + زمان پخش
  • نگاهی به ۳ سریال جدید تلویزیون
  • ویژه برنامه‌های تلویزیون در روز معلم
  • پخش «جاده‌های سرد» و «رابطه» از تلویزیون در هفته بزرگداشت مقام معلم
  • پخش «در مرز غبار آلود» از سیما/ روایتی متفاوت از نادر طالب‌زاده
  • پخش مستند‌هایی با موضوعات اجتماعی، فرهنگی و تاریخی از شبکه افق
  • «امتحان نهایی» از قاب شبکه دو سیما
  • پخش «بازی اختاپوس» از شبکه افق
  • «بازی اختاپوس» از شبکه افق پخش می‌شود