Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، فرهاد دانشجو در مراسم معارفه خود به عنوان سرپرست دانشگاه تربیت مدرس که عصر امروز سوم آذرماه با حضور دکتر زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد، اظهار کرد: دانشگاه امروز در فرصتی استثنایی برای تحول نوآورانه قرار گرفته است؛ تحولی نو برای تبدیل شدن به دانشگاه نسل جدید با ماموریت های جدید پژوهشی، آموزشی، توسعه و ترویج علم و تاثیرگذار در موتور اقتصاد کشور همزمان با ترویج عدالت و فرهنگ اسلامی و ایرانی به منظور تعلیم و تربیت دانشمندان اخلاق مدار حرفه ای و کارآفرین.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست دانشگاه تربیت مدرس حفظ و ارتقای محیط زیست، برون گرایی و حضور فعال ملی و بین المللی، برنامه های اجتماعی فرهنگی و اصلاح ساختار دانشگاه، توسعه عدالت و طرح های عمرانی و خوابگاهی را از جمله برنامه های دانشگاه عنوان کرد و گفت: در حدود یک ماه گذشته ضمن احصا نقاط قوت و ضعف دانشگاه و فرصت ها از یک شو جهت گیری اولیه دانشگاه در قالب اهداف آرمانی و سرفصل های مدیریت جدید با نگاهی نظام مند و سوق دادن امکانات به سوی اهداف تدوین شده و از سوی دیگر سعی شده با برگزاری جلسات متعدد از مشورت های دانشجویان، کارمندان، هیات علمی و مسولان قبلی و فعلی دانشگاه برای این منظور استفاده بهینه شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر مشکلات عدیده ای در امورات دانشگاه از جمله کمبود شدید بودجه و نقدینگی، عدم تطبیق چارت دانشگاه با واقعیت های علمی و محیطی دانشگاه، وضعیت نامناسب تجهیزات آزمایشگاه ها و سرعت پایین و امکانات ناکافی شبکه فناوری اطلاعات دانشگاه. در سال های اخیر خوابگاه های متاهلی به مجردی تبدیل شده و وضعیت طرح های نیمه تمام عمرانی، عدم پرداخت حقوق حق التدریس در ۷ ترم متوالی، افت کیفیت آموزشی به دلیل شرایط کرونایی از دیگر مشکلات جاری دانشگاه به شمار می رود.

دانشجو ادامه داد: گذر از این مشکلات و حرکت به سوی اهداف عالی دانشگاه، همکاری و همدلی اعضای خانواده بزرگ تربیت مدرس را نیاز دارد و امید است با هم محیطی دوستانه و عالمانه برای دانشگاه فراهم کنیم.

در ادامه این مراسم محمد تقی احمدی ضمن تبریک هفته بسیج اظهار کرد: در این دوران روش کار بنده با الگویی از ائمه اطهار اخلاقی بود؛ شاید در بسیاری از موارد ناموفق بودم ولی سعی کردم در مدیریت مستقل و در راه عدالت و حق تصمیم بگیرم و وابستگی حزبی و گروهی نداشته باشم و صرفا براساس مصالح دانشگاه و با مشورت و هم فکری و استفاده از خرد جمعی عمل کنم.

وی افزود: به خود می بالم همکارانی از دانشمندان به من بسیار لطف داشتند و در نوآوری ها تجریبات و الگوها، پیشنهادات ارزشمندی را ارائه کردند و من کوشا بودم با کارشناسی و بررسی انتخاب کنم و هیچ گاه اراده شخصی را تحمیل نکنم.

رئیس سابق دانشگاه تربیت مدرس ادامه داد: همواره سعی کردم ظرفیت های قانونی را در دانشگاه احیا کنم و اگر در این زمینه مشکلاتی بود هیچ گاه عدم تمکین نکردم؛ هیچ گاه از پاداش در این دانشگاه برای خود برداشت نکردم و سعی کردم معامله ای با خدا داشته باشم و با حرکت انقلاب اسلامی، راه علمی و عقلانی و موفق را کشف کنیم.

احمدی بیان کرد: همکاری با دانشگاه های گروه یک کشور در سال های اخیر برای ارتقای دانشگاه‌ها مفید بود. هر کشوری به تعداد انگشتان دست، دانشگاه های کلیدی دارد و باید برای این دانشگاه ها استقلال و امکانات ویژه ای از سوی دولت فراهم شود تا اهداف بزرگ جامعه را پیش ببرند. ۱۳ دانشگاه که میثاقی بستند بسیار موفق بودند و از سوی مجلس توجه خاصی به این جریان شد.

وی خطاب به فرهاد دانشجو گفت: ما در پست های مختلفی با یکدیگر همکاری داشتیم و از شما می خواهم که به دانشگاهیان تربیت مدرس اعتماد کنید. می توان از افراد متعهد و وظیفه شناس و دلسوز برای کشور در راه اهداف انقلاب استفاده کرد تا در نهایت بتوان همه تنگناها را به صورت مناسبی چاره جویی کرد. باید از فرصت های زودگذری که در دسترس ما است به بهترین نحو استفاده کنیم.

کد خبر 5359987 مهتاب چابوک

منبع: مهر

کلیدواژه: فرهاد دانشجو محمدتقی احمدی دانشگاه تربیت مدرس مراسم تودیع و معارفه وزارت علوم تحقیقات و فناوری دانشگاه های علوم پزشکی حکم انتصاب شورای عالی انقلاب فرهنگی دانشگاه تهران آموزش حضوری سازمان سنجش وام دانشجویی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی آموزش پزشکی دانشجویان خوابگاه دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه ای دانشگاه تربیت مدرس دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۶۵۷۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روند پیشرفت خوابگاه‌های دانشجویی استان هرمزگان بررسی شد

استاندار هرمزگان در جلسه شورای مسکن طی بررسی روند پیشرفت خوابگاه‌های دانشجویی استان،گفت: پرداخت تسهیلات بانکی با مدل مشارکت چالش جدی پروژه خوابگاه‌های متأهلی استان است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، نشست شورای مسکن استان هرمزگان عصر یکشنبه نهم اردیبهشت ماه به ریاست استاندار هرمزگان با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی و حضور ویدئوکنفرانسی فرمانداران برگزار شد.

مهدی دوستی در روند بررسی مصوبات جلسه پیشین همچنان بررسی روند تأمین زمین در روستاهای فاقد اراضی مناسب را در صدر قرارداد و گفت: از51 روستای تکلیف شده به فرمانداران برای تأمین نیاز اراضی روستاها و آغاز فرایند الحاق، 19 روستا انجام شده و هنوز 31 روستای بلاتکلیف در استان داریم که باید فرمانداران با نظر مردم محلی نسبت به حل این مشکل اقدام کنند.

وی در بررسی روند احداث خوابگاه‌های دانشجویی استان تاکید داشت: استفاده از متراژهای ترکیبی 30 متری تا 55 متری متناسب برای دانشجویان مجرد، متأهل و متأهل دارای فرزند الگوی مناسبی است اما چالش جدی پروژه‌ها تعریف تسهیلات در مدل مشارکتی یعنی تسویه بعد از اتمام مرحله سفتکاری است که باید در سطح وزارت علوم حل شود.

استاندار هرمزگان همچنین آخرین فرصت اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام مسکن مهر بندرعباس، رودان و میناب را دهه‌ فجر 404 اعلام کرد و افزود: در پروژه‌های مسکن ملی بویژه در بستک، رودان و پیامبراعظم نیز که تا شهریور وارد مرحله نازک کاری می‌شوند مردم می توانند نسبت به خرید انشعاب برق اقدام کنند.

استاندار هرمزگان، پیشرفت امور زیربنایی با اولویت آب و برق را ضروری دانست و عنوان داشت:لازم است همزمان در جدول گزارشات پیشرفت پروژه‌ها به تفکیک شهرستان‌ها و براساس زمانبندی، این گزارش مهم نیز گنجانده و ارائه شود.

 انتهای پیام/864

دیگر خبرها

  • احمد مسجدجامعی: در اوایل انقلاب، بسیاری از مهم‌ترین مشاغل از جمله ریاست‌جمهوری، نخست‌وزیری و نمایندگی مجلس و استانداری بحق در اختیار معلمان بود/ از اقدامات نابخشودنی سال‌های اخیر، تغییر نام دانشگاه تربیت معلم است
  • حضور نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در دانشگاه تربیت مدرس
  • رشد ۴۶ درصدی ساخت خوابگاه‌های متاهلی در دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • نشست تخصصی «تصویر ایران پس از وعده صادق» برگزار می‌شود
  • بازنمایی رسانه‌ای ایران در جهان بعد از حملات موشکی به رژیم صهیونیستی
  • وجود بیش از ۱۰۰۰ خوابگاه متأهلی برای دانشجویان علوم پزشکی
  • انتقاد دیده‌بان‌ حقوق بشر از سرکوب حامیان فلسطین در آمریکا
  • پارک علم و فناوری تربیت‌مدرس هاب بین‌المللی تعاملات علمی با کشورهای دیگر
  • روند پیشرفت خوابگاه‌های دانشجویی استان هرمزگان بررسی شد
  • انتقاد بایدن از ترامپ در مهمانی در کاخ سفید