Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، نشریه دیلی اکسپرس در گزارشی به یافته‌های جدید دانشمندان در خصوص بهداشت دهان و دندان و رابطه آن با شدت بیماری کرونا پرداخت و نوشت: بیماران کرونایی که دارای بیماری لثه هستند، ۹ برابر احتمال مرگشان بیشتر است.

در این گزارش آمده است: می‌دانیم حفاظت دهان و دندان‌ها سبب جلوگیری از شماری از مشکلات بهداشتی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تحقیقات نشان می‌دهد بیماری لثه می‌تواند بر شدت ابتلای فرد به ویروس کرونا تأثیرگذار باشد.

مطالعات نشان می‌دهد افزایش شدت کرونا می‌تواند با بهداشت ضعیف دهان مرتبط باشد. افرادی که مشکلات دندانی زیادی دارند، ممکن است در صورت ابتلا به کرونا با علائم شدیدتری روبرو شوند و احتمال بستری شدن آن‌ها در بیمارستان بیشتر است.

شماری از تحقیقات نشان داده اند مراقبت مناسب دهانی می‌تواند شدت بیماری‌های تنفسی ویروسی را کاهش دهد. بر اساس یک تحقیقی که در «مجله دندانپزشکی انگلیس» (British Dental Journal) منتشر شد، بیماران مبتلا به کرونا که دارای بیماری لثه نیز هستند، ۳.۵ برابر احتمال لزوم بستری شدنشان در بخش مراقبت‌های ویژه (ICU) به نسبت آن‌هایی که بیماری لثه ندارند، بیشتر هست.

همچنین این دسته از بیماران دارای مشکل لثه، ۴.۵ برابر بیشتر احتمال دارد تا نیازمند دستگاه تنفس مصنوعی شوند؛ همچنانکه احتمال مرگشان بر اثر کرونا ۹ برابر بیشتر است.

سرویس سلامت همگانی انگلیس (NHS) می‌گوید التهاب شدید لثه می‌تواند بر جریان خون نیز تأثیر گذارد و به آرامی به شریان‌های خونی در قلب و مغز در مدت زمانی طولانی آسیب رساند.

دکتر نایجل کارتر، مدیر اجرایی بنیاد سلامت دندان انگلیس در این باره گفت: ارتباط میان بهداشت دهان و سلامت کلی بدن به خوبی مستند شده و از شواهد علمی قوی برخوردار است.

مسواک زدن مناسب و مراقبت از لثه‌ها می‌تواند از بیماری لثه پیشگیری کرده و حتی به درمان بیماری لثه منجر شود. سرویس سلامت همگانی توصیه می‌کند که از یک برنامه معمول مسواک زدن دندان‌ها به مدت دو دقیقه کامل و به میزان دو بار در روز با یک خمیر دندان حاوی فلوراید پیروی کنید؛ همچنانکه به توصیه سرویس سلامت همگانی انگلیس، سعی کنید علاوه بر مسواک، لابلای دندان‌های خود را با نخ دندان و یا خلال دندان تمیز کنید.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بیماری لثه بهداشت دهان ویروس کرونا بیماری لثه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۶۵۷۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد

نادیا زکالوند: این مرد ۷۲ ساله هلندی، که نام او فاش نشده است، به نقص ایمنی شدیدی مبتلا بود و سال ۲۰۲۲ گرفتار یکی از گونه‌های ویروس کرونای اُ-میکرون شد. او پیش از ابتلا چند بار واکسن کوید۱۹ هم زده بود. از همان زمان او هر بار که آزمایش کرونا می‌داد، مثبت می‌شد و این بیماری آنقدر ادامه یافت تا سرانجام مرد نگون‌بخت اکتبر سال گذشته فوت کرد.

بیماری کرونای این مرد ۲۰ ماه طول کشید که طولانی‌ترین مورد در نوع خود بوده است. پزشکان برای کمک به او درمان‌های گوناگونی را پیشنهاد داده بودند که متاسفانه هیچ‌کدام فایده نداشت.

سیستم ایمنی بدن او آنقدر قوی نبود تا بتواند با ویروس کرونا مبارزه کند. حتی داروهای پادتن هم به‌کارش نیامدند.

بیماران مبتلا به کرونا معمولا پس از گذشت چند روز یا نهایت چند هفته درمان می‌شوند اما این مرد ۷۲ ساله، ۶۱۳ روز گرفتار این بیماری بود.

محققان در بررسی‌های این بیمار متوجه وجود حدود ۵۰ جهش ویروس کرونا در بدن شده بودند. این جهش‌ها توانسته بودند در سیستم ایمنی بدن این مرد اختلال ایجاد کنند که در نهایت جان او را گرفتند.

منبع:

odditycentral

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899244

دیگر خبرها

  • برنامه وزارت بهداشت برای سلامت دهان و دندان
  • تاثیر سلامت دهان و دندان بر تقویت سلامتی قسمت‌های مختلف بدن
  • سلامت دهان و دندان موجب سلامتی قسمت‌های مختلف بدن می‌شود
  • سلامت دهان و دندان موجب سلامتی قسمت‌های مختلف بدن
  • سلامت دهان و دندان ضامن تقویت سلامتی قسمت‌های مختلف بدن
  • «پویش سلامت دهان و دندان» ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت برگزار می‌شود
  • سلامت دهان و دندان موجب تقویت سلامتی در قسمت‌های مختلف بدن می‌شود
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • افزایش مبتلایان به مالاریا در افغانستان
  • بی‌خوابی نشانه چه بیماری‌هایی است؟