Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک منبع در دفتر سلطنتی عربستان اعلام کرد، ولیعهد سعودی پیشنهاد کرده شرکت جاسوسی صهیونیستی "ان اس او" را که در آستانه ورشکستگی است، خریداری کند.

به گزارش ایسنا، این منبع به وبسایت سعودی لیکس گفت، محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان علاقه زیادی به سرمایه‌گذاری در این شرکت دارد و در صورتی که بتواند بدهی‌های آن را پرداخت کند در آینده بازدهی اقتصادی برایش خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته این منبع، بن سلمان علاقه شدیدی به سرمایه‌گذاری در حوزه امنیت سایبری و توسعه قابلیت‌های عربستان در زمینه جاسوسی و هک نشان می‌دهد و شرکت NSO را فرصتی بزرگ در این زمینه می‌داند.

با این حال، این منبع تصریح کرد که معامله عربستان برای خرید این شرکت صهیونیستی همچنان در اول راه خود قرار دارد و ممکن است با موانعی روبرو شود، زیرا رژیم صهیونیستی این شرکت را یک امنیت "ملی" برای خود می‌داند.

پس از محدودیت‌هایی که ایالات متحده بر این شرکت سایبری صهیونیستی اعمال کرد، شرکت رتبه بندی اعتباری رتبه شرکت NSO را دو درجه تنزل داده و در مرتبه Caa۲ قرار داد و شرکت رتبه بندی Moods هم هشدار داد که این شرکت ممکن است در بازپرداخت بدهی ۵۰۰ میلیون دلاری خود با مشکل مواجه شود.

گزارش‌های عبری بیان می‌کنند که تنزل سطح شرکت به درجه Caa۲ هشت پله کمتر از رتبه سرمایه‌گذاری است. علاوه بر آن، شرکت Modis نسبت به خطر تجمعی ناشی از نقض شرایط بازپرداخت بدهی ۵۰۰ میلیون دلاری شرکت به دلیل مشکلات استثنایی جریان نقدینگی هشدار داد.

اگر طلبکاران بر پرداخت بدهی پافشاری کنند، این شرکت سایبری ممکن است در مورد موجودیت خود با تهدید واقعی مواجه شود. Modis همچنین خاطرنشان می‌کند که در ژوئن گذشته، NSO پس از اینکه خط اعتباری بانکی ۳۰ میلیون دلاری خود را مصرف کرد تنها ۲۹ میلیون دلار اعتبار رایگان داشت.

فقط دو سال پیش ارزش NSO یک میلیارد دلار بود. این شرکت اکنون در مورد برنامه جاسوسی "پگاسوس" از تلفن همراه با اتهاماتی مواجه است مبنی بر اینکه دولت‌ها از آن برای جاسوسی از مخالفان سیاسی، روزنامه نگاران و فعالان حقوق بشر استفاده کرده‌اند.

اما NSO این اتهامات را رد و ادعا می‌کند که این نرم افزار به دولت‌ها کمک می‌کند تا از خود دفاع کرده و از جرم و جنایت و تروریسم جلوگیری کنند.

با این حال، اتاق بازرگانی ایالات متحده NSO را به لیست شرکت‌هایی که بر خلاف امنیت ملی و منافع خارجی ایالات متحده فعالیت می‌کنند، اضافه کرده است و این به معنای اعمال محدودیت‌های صادراتی جدید بر این شرکت است که می‌تواند تلاش‌های این شرکت برای بازیابی را بیشتر به چالش بکشد.

NSO قبلاً در سال گذشته یک جریان نقدینگی منفی را گزارش کرده بود که دلیل آن کاهش سود سهام بود. طبق اعلام شرکت، پس از کاهش پیش بینی شده در فروش، به دلیل محدودیت‌های جدید، مشکلات در طول سال جاری بیشتر نیز خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: محمد بن سلمان جاسوس افزار پگاسوس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۶۵۸۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیویورک‌تایمز: اسرائیل از موضع قبلی خود درباره توافق با حماس کوتاه آمده است

رسانه آمریکایی روز دوشنبه در گزارشی به نقل از مقامات مطلع نوشت که رژیم صهیونیستی به کاهش تعداد آزادی اسرا در مرحله اول توافق آتش‌بس با حماس رضایت داده است.

به گزارش ایسنا، مقامات رژیم صهیونیستی که می‌خواستند ناشناس باقی بمانند به نیویورک‌تایمز گفته‌اند تل‌آویو هم‌اکنون با آزادی ۳۳ اسیر صهیونیست در مرحله اول توافق آتش‌بس با حماس موافقت کرده است. تل‌آویو پیشتر برای آزادی ۴۰ اسیر پافشاری می‌کرد.

این مقامات گفته‌اند بخشی از این تغییر رویکرد و عقب‌نشینی به دلیل کشته‌شدن ۴۰ اسیر در حملات به غزه بوده است.

نیویورک‌تایمز نوشت این تغییر در موضع رژیم صهیونیستی انتظارات در خصوص توافق میان حماس و تل‌آویو بالا برده است.

روز یکشنبه هم «بنی گانتز» عضو کابینه جنگ رژیم صهیونیستی ضمن تهدید خروج از کابینه به ریاست «بنیامین نتانیاهو» تاکید کرد آزادی اسرای صهیونیستی مهم‌تر از حمله به رفح است.

در مدت اخیر نیز تظاهرات‌هایی در سرزمین‌های اشغالی برای فشار به نتانیاهو به‌منظور موافقت با آتش بس با مقاومت فلسطین و بازگرداندن اسرا شکل گرفته است.

یک مقام ارشد حماس روز دوشنبه اعلام کرد این جنبش در حال بررسی پیشنهاد جدیدی از سوی رژیم صهیونیستی است اما جزئیاتی در خصوص این پیشنهاد منتشر نکرد.

جنبش حماس از آغاز عملیات طوفان‌الاقصی تاکنون حدود ۲۴۰ صهیونیست را به اسارت گرفته است.

یک هیات از سوی رژیم صهیونیستی قرار است روز سه‌شنبه سفری به مصر داشته باشند تا مذاکرات بر سر توافق آتش‌بس در غزه را از سر بگیرند اما تاکنون حماس با شرکت در این مذاکرات موافقت نکرده است.

جنبش حماس تا بدین لحظه به درخواست‌ها برای اظهارنظر درخصوص پیشنهاد جدید رژیم صهیونیستی و احتمال سفر هیاتی از این جنبش به مصر پاسخ نداده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حماس: پیشنهاد فعلی مصر بهترین پیشنهاد داده‌شده به ما در ماه‌های اخیر است
  • حماس: پشنهاد فعلی مصر بهترین پیشنهاد داده شده به ما در ماه‌های اخیر است
  • شرط یحیی السنوار برای توافق با اسرائیل؛ رسانه صهیونیستی فاش کرد
  • رسانه صهیونیستی: توقف جنگ و خروج اشغالگران، شرط السنوار برای توافق است
  • توقف جنگ و خروج اشغالگران، شرط السنوار برای توافق است
  • ولیعهد عربستان: با کوچ اجباری فلسطینیان مخالفیم
  • مخالفت ولیعهد عربستان با کوچ اجباری فلسطینیان
  • اسرائیل در قبال حماس کوتاه آمد؟
  • نیویورک‌تایمز: اسرائیل از موضع قبلی خود درباره توافق با حماس کوتاه آمده است
  • جدیدترین موضع‌گیری مقاومت فلسطین درباره مذاکرات آتش‌بس