Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، احسان قادری، رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان سمیرم اظهار داشت: محور پادنا به سی سخت (محدوده گردنه بیژن) یکی از نقاط صعب‌العبور و دارای پرتگاه‌های خطرناک است که نیاز به تأمین اعتبار بسیار زیاد جهت ایمن‌سازی محور است.

وی افزود: گردنه بیژن امروز براثر بارش برف و یخبندان و کولاک شدید و ریزش کوه در محدوده شهرستان دنا مسدود شد؛ بنابراین جهت امنیت جان مسافران و جلوگیری از بروز حوادث احتمالی راهداران شهرستان سمیرم با هماهنگی‌های انجام‌شده نسبت به مسدود کردن محور در حوزه استحفاظی این شهرستان اقدام کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



قادری تصریح کرد: همه‌ساله با شروع بارش‌های پاییزی محور کوهستانی سی سخت به پادنا غیرقابل تردد می‌شود که گردنه بیژن یکی از مناطق برف‌گیر و سخت گذر شهرستان دناست و برخی مواقع تا ۶ ماه از سال مسدود است.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان سمیرم بیان کرد: گردنه بیژن، منطقه‌ای سخت گذر با طول مسیر، از انتهای روستای نورآباد از توابع پادنای سمیرم تا سی سخت (مرکز شهرستان دنا) ۲۰ کیلومتر است که ۱۲ کیلومتر در حوزه استان اصفهان و هشت کیلومتر در حوزه کهگیلویه و بویراحمد واقع شده است که بارش برف در ایام سردِ سال، به بیش از سه متر می‌رسد و موجب ریزش بهمن می‌شود.

گردنه بیژن از نام یکی از سرداران ایرانی به نام بیژن گرفته‌شده است که همراه با سربازانش هنگام گذر از این گردنه که میان دو قله نزدیک هم جای دارد برف‌گیر شد و همان‌جا در زیر خروار‌ها برف ناپدید شد.

انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: برف و باران حمل و نقل جاده ای گردنه بیژن سی سخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۶۵۸۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انسداد برخی از راه‌های خراسان جنوبی

سرهنگ رضایی رئیس پلیس راه خراسان جنوبی گفت: هم اکنون تمامی محور‌های بخش سرداران شهرستان نهبندان و محور چاهداشی به میغان به دلیل جریان سیل شدید مسدود شده است.

او افزود: همچنین محور عشق آباد به بردسکن به دلیل طغیان رودخانه‌ها و آبگرفتگی آبنما‌ها و محور فرعی سرچاه عماری به بصیران و میغان نهبندان محدوده روستای صمدآباد به علت طغیان رودخانه‌های فصلی تا اطلاع بعدی مسدود است. 

سرهنگ رضایی از مسافران و رانندگان خواست قبل از حرکت از وضعیت راه‌ها مطلع و تا اطلاع بازگشایی این مسیرها، از تردد در آن خودداری کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • محور کندوان یک طرفه شد/ ترافیک در مسیر جنوب
  • گردنه تته در محور پاوه به مریوان مسدود است
  • برف روبی گردنه بیژن یاسوج + ویدئو |‌ حجم برف را این ماه دوم بهار ببینید
  • عملیات برف‌روبی در جاده سی سخت به پادنا
  • تمام محور‌های مواصلاتی استان یزد باز است
  • انسداد برخی از راه‌های خراسان جنوبی
  • مسدود شدن برخی محور‌های مواصلاتی خراسان جنوبی
  • مسدود شدن جاده گردنه تنگ توکلی به سمت کنگان بوشهر
  • نمایی دل انگیز از دریاچه سد سمیرم در قاب دوربین شهروند خبرنگار
  • واژگونی مرگبار خودرو در گردنه اسپژ شهرستان سلسله