Web Analytics Made Easy - Statcounter

برهان دلیری‌فر روز چهارشنبه به مناسبت سالروز تشکیل بسیج دانشجویی به دستور رهبر کبیر انقلاب اسلامی در نشستی خبری اظهار داشت: بسیج دانشجویی از روزهای ابتدایی موج پنجم کرونا قرارگاهی را با ۹ کمیته تشکیل داد که مهمترین کمیته آن "همیاران سلامت" تاثیر بسیار مثبتی در کاهش فشار کاری کادر درمان و بهبود شرایط روحی بیماران داشت و کمیته ای نیز با به‌کارگیری بسیج محلات و بسیج دانشجویی چند دانشگاه، بحث اسکان همراهان بیماران غیربومی را برعهده گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی راه اندازی میز اورژانس در بیمارستان های دولتی را از موثرترین فعالیت های این قرارگاه برشمرد و گفت: با همت بسیج دانشجویی در موج پنجم کرونا نیروهای اورژانس در بیمارستان مستقر شدند و فعالیت های آنان آغاز شد که نقش موثری در ایجاد نظم و کاهش ازدحام و معطلی مردمی داشت، در اواخر فعالیت این قرارگاه به دلیل عزم دانشگاه برای گسترش مراکز واکسیناسیون و سوء‌مدیریتی که در برخی از مراکز مشاهده می شد، یک قرارگاه واکسیناسیون توسط بسیج دانشجویی برپا شد که تاکنون ۶۲۰ هزار دز واکسن را به اقشار هدف تزریق کرده است.

دلیری فر گفت: در بحث اجرای تامین همیاران سلامت روزانه ۱۳۰ نفر از افراد داوطلب آموزش دیده در کنار سایر نیروهای بهداشت و درمان خدمت می کردند، ۲۵ هزار بسته آبمیوه و ۱۰ هزار بطری آب معدنی بین بیماران کم برخوردار و تهیدست توزیع شد، که از بین آنها حدود ۳۰ درصد بیماران غیر بومی بودند، روازانه برای ۱۰۰ نفر از همراهان بیماران غیربومی محل اسکان فراهم شد و در انتهای موج پنجم و ورود گسترده واکسن به کشور روازانه هزارو ۳۶۹ نفر واکسیناتور آموزش دیده به همراه ۱۱۳ پزشک در ۳۷ مرکز درمانی شهر برای ارائه خدمات بهتر در کنار سایر نیروها مشغول به کار شدند و مدیریت چهار مرکز اصلی واکسیناسیون کلانشهر مشهد شامل نمایشگاه بین المللی، حرم رضوی، مشهدمال و ملل به بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد واگذار شد.

مهدی طالبی، مسوول بسیج دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد نیز در این نشست گفت: بر پایه رهنمودهای مقام معظم رهبری، بسیج دانشجویی خود را موظف به مطالبه گری در زمینه های مختلف فرهنگی و اجتماعی می داند و پیرو هشدار معظم له مبنی بر هوشیاری برای پیشگیری از غارت منابع ملی و کوه‌خواری و نیز جلوگیری از اجرای طرح های غیرکارشناسی، ضداجتماعی و ضدمحیط زیستی، بسیج به مقوله کمربند جنوبی شهر مشهد ورود کرد و با توجه به نشست های مختلفی که با خبرگان، شهردار وقت و نمایندگان مجلس برگزار کرد با ادله علمی و کارشناسی توانست جلو این طرح مخرب را بگیرد.

مسوول بسیج دانشجویی خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: این نهاد دانشجویی با ۱۵ دفتر در شهرستان ها و ۴۲۲ حوزه به بدنه نخبه دانشجویی خدمات بصیرتی و فرهنگی ارائه می کند که براساس رهنمودهای مقام معظم رهبری، ماموریت اصلی این نهاد تربیت جوانان متعهد برای حل چالش های نظام به صورت مساله محور و نقطه زن است و  باید مسایل و مشکلات نظام را با نگاه پژوهشی و دانش محور احصا کرده و با عملیات جهادی نسبت به حل این مشکلات در درون و برون دانشگاه اقدام کند.

رسول نوروزی افزود : بر اساس بیانات و رهنمودهای رهبری، دانشجویان باید نسبت به مسایل اجتماعی و فرهنگی مطالبه گر باشند و مسوولان موظف به پاسخگویی به این مطالبات هستند، در دولت فعلی بیش از دولت قبل زمینه برای مطالبه گفتمانی مهیا است و در حوزه نرم افزاری، تربیت نیروی متخصص و متعهد مهمترین اولویت ما در این زمینه است.

وی گفت: اصلاح و تقویت اردوهای جهادی بیش از دوره های قبل مد نظر است و در ارتباطات بین الملل نیز با توجه به تحصیل دانشجویانی از ۲۲ کشور جهان در دانشگاههای مشهد و از ۵۰ کشور در جامعه المصطفی، ارتقای روابط فرهنگی را با هدف معرفی بهتر آرمانهای انقلاب اسلامی مد نظر داریم.

برچسب‌ها مشهد دانشگاه علوم پزشکی مشهد دانشگاه فردوسی مشهد سازمان بسیج مستضعفان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مشهد دانشگاه علوم پزشکی مشهد دانشگاه فردوسی مشهد مشهد دانشگاه علوم پزشکی مشهد دانشگاه فردوسی مشهد سازمان بسیج مستضعفان بسیج دانشجویی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۶۵۹۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیلات‌، شبکه‌ و جریان‌‍سازی ۳ اصل مهم در دانشگاه‌های آذربایجان غربی

مسئول بسیج دانشجویی استان آذربایجان غربی در جلسه سیاست‌گذاری بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی ارومیه گفت: پایگاه‌ها در سطح دانشگاه باید احیا شود و تشکیلات‌سازی، شبکه‌سازی و جریان‌‍سازی ۳ اصل مهم است که باید در برنامه‌ی اجرایی قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، رضا نصیرزاده مسئول بسیج دانشجویی استان آذربایجان غربی در جلسه سیاست‌گذاری بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی ارومیه با تقدیر و تشکر از زحمات بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه گفت: احیای پایگاه‌ها در سطح دانشگاه اولین مطالبه‌ی من از شما است.

مسئول بسیج دانشجویی ادامه داد: تشکیلات‌سازی، شبکه سازی و جریان سازی ۳ اصل مهم است که باید در برنامه‌ی اجرایی قرار گیرد.

نصیرزاده با تأکید بر اخلاق مداری در بدنه‌ی بسیج دانشجویی گفت: دانشجوی بسیجی باید از جنبه‌های علمی، اخلاقی و اعتقادی در دانشگاه الگو قرار بگیرد و از ایجاد حاشیه پرهیز کند.

مسئول بسیج دانشجویی در پایان ضمن تأکید بر فعالیت هدفمند فضای مجازی گفت: برنامه‌های ویژه‌ای در حوزه‌ی آموزش برای تمام دانشجویان خواهیم داشت، همچنین درحال برنامه ریزی و تشکیل اتاق فکر برای بسیجیان ادوار هستیم تا ضمن استفاده از تجربیات ارتباط ما با این دانشجویان نیز حفظ شود.

هوتن حسابی مسئول بسیج دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه در ادامه گفت: بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد در این مدت و با حفظ روحیه‌ی بسیجی و در راستای منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) حرکت برنامه‌های تأثیرگذاری را در سطح استان اجرا کرده است.

در این جلسه اعضای شورای حوزه و پایگاه‌ها به بیان نظرات و برنامه‌های خود در ماه‌های آینده پرداختند و در پایان نیز از خادمین کاروان شهید عباس دانشگر که در اردوی راهیان نور حضور فعال و مؤثر داشتند تجلیل به عمل آمد.

دیگر خبرها

  • واکسیناسیون ۲۶ هزار رأس دام سبک و سنگین در مناطق محروم چهارمحال و بختیاری
  • سال گذشته اردوی راهیان نور با حضور بیش از ۱۵۰ نفر از دانشجویان برگزار شد
  • مکمل‌های پروبیوتیک شدت صرع را در کودکان کاهش می‌دهد
  • دانشگاه علوم پزشکی مشهد، میزبان جشنواره شهید مطهری
  • تجمع دانشگاهیان دانشگاه تهران درحمایت از دانشجویان آمریکا
  • فراهم شدن امکان حضور دانشجویان و بیماران غیرایرانی برای تحصیل و درمان در مشهد
  • اردوی جهادی ۷۰ نفره دانشجویان بسیجی علوم پزشکی گلستان
  • استقرار دانشجویان پسر در خوابگاه ملکی دانشکده پرستاری طبس
  • تجمع دانشگاهیان دانشگاه تهران در حمایت از خیزش دانشجویی ضد صهیونیستی
  • تشکیلات‌، شبکه‌ و جریان‌‍سازی ۳ اصل مهم در دانشگاه‌های آذربایجان غربی