Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-30@10:20:20 GMT

بهترین دستگاه تصفیه کننده هوا در سال 1400 کدام است؟

تاریخ انتشار: ۳ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۶۶۲۷۵

بهترین دستگاه تصفیه کننده هوا در سال 1400 کدام است؟

دستگاه تصفیه هوای خانگی و صنعتی با فیلتر کردن ذرات مضر هوا، محیطی با کیفیت هوای عالی برای شما به ارمغان می آورد که میزان کیفیت اکسیژن مورد نیاز برای تنفس را نیز بالا میبرد؛ علاوه بر این برای شما خوابی راحت را نیز به ارمغان می آورد.

این دستگاه ها با توجه به تنوع در نوع فیلتراسیون، این امکان را به شما میدهد تا با توجه به نیاز خود بهترین دستگاه تصفیه هوا را انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جذاب ترین ویژگی های یک دستگاه تصفیه هوا : در مدت زمان کوتاه از قدرت تهویه بالایی برخوردار هستند. هوای داخل فضا را خالی از هرگونه ذرات گرد و غبار، بوی سیگار، آلاینده های نیتروژن دی اکسید و کربن منو اکسید ناشی از ماشین ها ( که می تواند منجر به  بیماری آلزایمر شود ) و موی حیوانات کرده و بهترین انتخاب برای افرادی که از آلرژی یا بیماری های خاص رنج می برند، است.  فیلتر هپا در این دستگاه ها با قابلیت از بین بردن باکتری ها و ویروس ها، باعث جلوگیری از شیوع بیماری هایی که از طریق هوا منتقل میشوند مانند آنفولانزا و به ویژه ویروس کرونا در شرایط فعلی میشود.  کم شدن و از بین بردن میزان آلاینده ها و ذرات معلق ناشی از گردگیری یا گرد گل ها در فصل های خاص در هوا که منجر به برانگیخته شدن علایم آلرژی زا مانند آبریزش بینی، سرفه، عطسه و خارش گلو میشود که همین امر نه تنها باعث افزایش کیفیت خواب شده، بلکه رابطه مستقیمی با افزایش طول زندگی شما نیز دارد. مورد قابل توجهی که ممکن است خیلی ها آگاهی کافی نسبت به آن نداشته باشند میزان گاز رادونی است که در مصالح ساختمان های فعلی از جمله سنگ، خاک و گرانیت نیز وجود دارد. رادون یک گاز بی رنگ و بی بو میباشد که پوشش سلولی ریه را هدف قرار داده و باعث تخریب آن میشود و این امر در طولانی مدت موجب ابتلای افراد به سرطان خواهد شد. بهترین دستگاه های تصفیه هوا قادرند که شما را در مقابل این تاثیرات محافظت کنند. بهترین دستگاه تصفیه هوا در سال 1400 از نظر ما کدام محصولات است؟

1) دستگاه تصفیه هوا یوفو UFO-P150

این دستگاه تصفیه هوا دارای طراحی زیبا و قدرت عملکرد مناسب است. اگرچه آن را برای منازل با متراژ بالا توصیه نمی کنیم اما بهترین انتخاب جهت قرار گیری در اتاق خواب است. روش های مختلف ضد عفونی کنندگی از جمله لامپ UV و یون ساز منفی باعث اطمینان شما از فراهم آمدن محیطی عاری از آلودگی می شود. این محصول به تازگی وارد بازار ایران شده است و به دلیل قدرت عملکرد بالا به همراه امکانات گسترده و ظاهر مناسب از فروش بسیار خوبی برخوردار بوده است. همچنین از آنجایی که خاصیت استفاده از لامپ UV جهت مبارزه با ویروس کرونا نیز کاربرد دارد، استقبال گسترده ای از آن در ایام همه گیری این ویروس شده است. البته شاید بتوان از نقاط ضعف آن به عدم حالت اتوماتیک تشخیص آلودگی هوا اشاره کرد اما توصیه شده است بهتر است در صورت امکان دستگاه را اکثر وقت ها در شبانه روز روشن گذاشته تا از تمیز بودن هوای اتاق اطمینان حاصل شود؛ ضمن اینکه از آنجایی که مصرف برق آن نیز کم است، مشکل خاصی جهت هزینه های برق نخواهید داشت.

شاخص CADR : 200 متر مکعب در ساعت

حداکثر توان : 55 وات

ابعاد : 51×26×23 سانتیمتر

وزن : 4.7 کیلوگرم

رنگ بندی : سفید و طوسی

2) Blueair blue 3210 بلو ایر

دستگاه تصفیه هوای بلو ایر به دلیل داشتن فیلتر هپا قادر به تصفیه تمامی ذرات از جمله ذراتی که حتی با چشم مصلح هم قابل دیدن نمیباشند است. حداکثر میزان قدرت 10 وات و حداقل میزان قدرت آن 2 وات میباشد که علیرغم مصرف پایین بازدهی ارائه ی هوای بهتری را نسبت به رقبا دارا میباشد. تنها با فشار سریع یک دکمه می توانید به راحتی نحوه عملکرد دستگاه تصفیه هوای Blueair را بررسی کنید. به آرامی به رنگ سفید می درخشد تا سرعت فن انتخاب شده را نشان دهد وقتی به رنگ قرمز تغییرکند شما را مطلع میسازد که زمان تعویض فیلتر است. این دستگاه مجهز به سنسوری است که به طور خودکار با شرایط کیفیت هوا در زمان واقعی تنظیم میشود. دستگاهی با حداقل صدای ممکن اشغال فضای کم.

قدرت: 10 وات

شاخص CADR : 184 متر مکعب در ساعت

ابعاد: 20×20×42.5 سانتیمتر

وزن: 1.6 کیلوگرم

تعداد سرعت فن: 4

3) Philips Series 3000i Connected AC3033/30

این دستگاه به دلیل دارا بودن سنسور هوشمند، خود به تنهایی قادر است که با توجه به کم و زیاد شدن میزان ذرات آلرژن و ذرات معلق، هوای داخل فضا را تصفیه کند. قابلیت تصفیه فضا های بزرگ، فیلتر هپا و قابلیت استفاده طولانی مدت از فیلتر و عوض کردن راحت آن از دیگر مزایای قابل ذکر میباشد.

قدرت: 55 وات

شاخص CADR : 400 متر مکعب در ساعت

ابعاد: 29×29×64 سانتیمتر


وزن: 9 کیلوگرم

 

4)  Levoit Core 300 Air Purifier

دستگاه تصفیه هوا Levoit Core 300 یک دستگاه تصفیه هوای بسیار عالی و جمع و جور است که به راحتی قابل استفاده بوده و پوشش دهی مناسبی برای اتاق دارد. این تصفیه کننده دارای فیلتر ذرات آلرژی زا و بوهای زائد بوده و برای اتاق های کوچک تا متوسط مناسب است و برای بچه ها و حیوانات خانگی نیز بی خطر است.

قدرت: 33 وات

شاخص CADR : 18 مترمکعب در ساعت

ابعاد: 22×22×36 سانتیمتر

وزن: 3.4 کیلوگرم

5) Dyson Pure Cool Me

دارای یک لایه فیلتر هپا و کربن فعال است که  میتواند 99.9% ذرات بسیار ریز هوا را جذب و تصفیه کند. با استفاده از کنترل و  با فشار دادن قسمت فوقانی آن به راحتی میتوان جهت باد را تنظیم نمود. با توجه میزان صدای بسیار کم، ابعاد و وزن مناسبی که دستگاه Dyson Pure Cool Me دارد این امکان را به شما میدهد تا به راحتی آن را حمل کنید و در هر قسمتی که دوست دارید آن را قرار دهید.

قدرت: 32 وات

شاخص CADR : 70 مترمکعب در ساعت

ابعاد : 24.5×24.5×40.1 سانتیمتر

وزن: 2.8 کیلوگرم

6) Philips Series 3000i AC3829

جایزه بهترین دستگاه تصفیه هوا در سال 2019 متعلق به این دستگاه است. 99.9% ذرات تا 0.003 میکرون را میتوان توسط این دستگاه تصفیه کرد. این دستگاه را میتوان در سه حالت: خودکار، خواب و ضد آلرژی تنظیم نمود. نکته قابل ذکر درباره این دستگاه این است که میتوانید با گوشی خود بر تنظیمات این دستگاه نیز نظارت داشته باشید.

شاخص CADR : 310 مترمکعب در ساعت

ابعاد: 49×39×80 سانتیمتر

وزن: 8.42 کیلوگرم

7) Dimplex DXAPV3N

یون های مثبت و منفی که توسط قسمت Viro در این دستگاه تولید میشود در اطراف مواد مضر مانند کپک های موجود در هوا، ویروس ها و آلرژن ها جمع میشوند و ترکیب شیمیایی آنها را تغییر میدهند و آنها را غیرفعال و برای بدن انسان بی ضرر میکنند.

قدرت: 25 وات

ابعاد:  13.3 cm (H) x 24.8 cm (L) x 33.3 cm (W)

وزن: 1.4 کیلوگرم

8) Meaco MeacoClean CA-HEPA 47×5

این دستگاه تصفیه هوا قادر به تصفیه میزان بالایی از ذرات آلرژن و گرد و خاک است. هر چه تعداد دفعاتی که هوای داخل اتاق از دستگاه تصفیه هوا عبور کند، بیشتر باشد، هوا تمیزتر می شود. به همین دلیل مهم است که دستگاه تصفیه هوا را متناسب با اندازه اتاق خود تهیه کنید. به همین دلیل این دستگاه بهترین دستگاه تصفیه هوایی است که میتوان در منزل و در محل کار قرار گیرد.

قدرت: 220 - 240V/50Hz

ابعاد : 20×31×40 سانتیمتر

وزن : 4.2 کیلوگرم

9) IKEA Fornuftig

دستگاه تصفیه هوا IKEA جزء یکی از مقرون به صرفه ترین دستگاه های تصفیه هوا نیز به حساب می آید. دارای طراحی زیبا که هم میتوانید با پایه های موجود آن را در زمین قرار دهید و یا بر روی دیوار آن را نصب کنید.

قدرت: 1.5 W تا 16

شاخص CADR : 82.4 مترمکعب در ساعت

ابعاد : 13×57×36 سانتیمتر

وزن: 3.9 کیلوگرم

در این مقاله سعی گردید لیستی از بهترین های موجود در بازار ایران و جهان به شما معرفی شود. اگرچه پیش از خرید دستگاه توصیه می کنیم با استفاده از لینک پیش رو از عوارض دستگاه تصفیه هوا نیز اطلاع حاصل نموده تا پیش از خرید تمامی جوانب آن را بررسی کرده باشید.

 

منبع: فردا

کلیدواژه: دستگاه تصفیه کننده هوا بهترین دستگاه تصفیه هوا بهترین دستگاه تصفیه هوا دستگاه تصفیه هوای سانتیمتر وزن فیلتر هپا دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۶۶۲۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی ابعاد حقوقی تجمع دانشگاهیان آمریکا در دانشگاه قم

همزمان با برگزاری تجمعات گسترده در دانشگاه‌های آمریکا و سرکوب دانشجویان توسط نیرو‌های امنیتی نشستی با موضوع واکنش دانشگاهیان آمریکا به وضعیت مردم فلسطین از منظر حقوق بشر در دانشگاه قم برگزار شد.

محمد ستایش پور، دبیر علمی این نشست با بیان اینکه مبانی و اصول حقوق بشر در دنیا آمریکایی سازی شده است گفت: حتی آمریکا حقوق بشری را که توسط خودش تدوین شده و به دنیا ارائه می‌شود را هم در مواجهه با مسئله فلسطین و حقوق معترضان دانشگاهی خود نقض می‌کند و در رویارویی با مسئله حقوق بشر با سیاست‌های دوگانه رفتار می‌کند.

همچنین غلامعلی قاسمی، دانشیار گروه حقوق بین‌الملل دانشگاه قم با بیان اینکه فشار افکار عمومی می‌تواند بر سیاست‌های سران کشور‌های اروپایی و آمریکا در خصوص پایان جنگ غزه تاثیرگذار باشد، گفت: تجمعاتی از این دست می‌تواند به کاهش حمایت‌های همه جانبه سران کشور‌های غربی و آمریکایی از رژیم صهیونیستی منجر شود.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • موتور توربو بهتر است یا تنفس طبیعی؟
  • برای تحقق هرچه بیشتر عدالت اجتماعی در کشور چه باید کرد؟
  • بررسی ابعاد حقوقی تجمع دانشگاهیان آمریکا در دانشگاه قم
  • تدارک ویژه حوزه‌های علمیه برای دهه کرامت در ۱۴۰۰ نقطه دنیا
  • عملکرد فیلتر ممبران در دستگاه تصفیه آب
  • واکاوی ابعاد جهش تولید با مشارکت مردم در «نقش ما» منتشر شد
  • علی‌عسکری: استقلال گوهری برای هلدینگ خلیج فارس است
  • علی عسکری: استقلال باید در ابعاد ملی، منطقه‌ای و جهانی جزو برترین‌ها باشد
  • عکس| برترین پنالتی زن‌های تاریخ فوتبال کدام بازیکنان هستند؟
  • حجاب و عفاف یکی از ابعاد مهم حیات فرهنگی است