Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، سعید مازندرانی روز چهارشنبه در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری گنبدکاووس نرخ بیکاری استان در تابستان امسال را ۸.۵ درصد اعلام کرد و گفت: تخمین زده می‌شود بین ۶۰ تا ۶۵ هزار نفر در این استان بیکار باشند.

وی در بحث عملکرد اشتغال گفت: گلستان در طرح اشتغال روستایی و عشایری تاکنون با پرداخت بیش از پنج هزار میلیارد تسهیلات به ۶ هزار و ۱۶۱ طرح با اشتغالزایی برای ۹ هزار و ۳۴ نفر جزو استان‌های با عملکرد خوب شناخته می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان ادامه داد: سهم گنبدکاووس در تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری ۵۴۰ میلیارد ریال با اشتغالزایی برای ۷۶۰ نفر است و از محل برگشت این تسهیلات به طرح‌های جدید تسهیلات پرداخت می‌شود.

مازندرانی افزود: تاکنون هزار و ۱۴۰ میلیارد ریال تسهیلات به بنگاه‌های آسیب دیده از کرونا در گلستان پرداخت شد که سهم گنبدکاووس ۲۰۰ میلیارد ریال است و واحدهای آسیب دیده از کرونا تا آخر آذرماه می‌توانند در سامانه کارا ثبت‌نام کنند.

وی گفت: در بحث مشاغل خانگی سهم گلستان سال گذشته ۵۹ میلیارد ریال تسهیلات بود که امسال با رشد هشت برابری به عدد ۴۷۶ میلیارد ریال رسید که سهم گنبدکاووس از این تسهیلات ۸۰ میلیارد ریال است و دستگاه‌های مرتبط باید هرچه زودتر نسبت به معرفی افراد برای دریافت تسهیلات اقدام کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان سهمیه امسال استان در طرح کارورزی فارغ التحصیلان دانشگاهی را ۹۷۵ نفر، طرح پرداخت یارانه دستمزد را هزار و ۲۰۰ نفر و طرح مهارت آموزی در محیط کار را ۲ هزار نفر اعلام کرد.

وی همچنین گزارشی از عملکرد تسهیلات بند (ب) تبصره ۱۶ قانون بودجه ۱۴۰۰ برای ادارات کل کمیته امداد و بهزیستی استان ارائه کرد و اظهارداشت: سهم بهزیستی استان از این تبصره ۵۶۱ میلیارد ریال و کمیته امداد نیز ۲ هزار و ۸۵۰ میلیارد ریال است که به ترتیب تاکنون ۱۲۰ میلیارد ریال و ۷۴۲ میلیارد ریال آن جذب شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان نیز در این  نشست بیان کرد: در سند آمایش سرزمینی از بخش گردشگری استان با توجه به ظرفیت‌های خوب موجود به عنوان محور توسعه نام‌برده شده است.

احمد تجری افزود: امروز در گلستان ۱۱۲ واحد بوم گردی نیاز به دریافت تسهیلات دارند اما منابع محدود است و در توزیع اعتبارات در سطح ملی به بخش گردشگری نگاهی تقریبا یکسان به تمام استان‌ها شده است در صورتی که برخی استان‌ها مانند گلستان در این بخش پویاتر هستند.

وی اظهارداشت: پنج هزار و ۲۹۰ میلیارد ریال پروژه گردشگری در گنبدکاووس در حال ساخت است که امیدواریم با در اختیار قرار دادن منابع تسهیلاتی لازم این طرح‌ها با ۱۵۰ فرصت شغلی جدید به سرانجام برسد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان، توسعه خانه‌های صنایع دستی را از نیازهای فعالان این حوزه برای رونق تولید دانست و گفت: با همکاری شهرستان‌ها از سال ۹۹ تا کنون ۲۰ خانه صنایع دستی جدید در استان شکل گرفته و همچنین سه خانه صنایع دستی در گنبدکاووس آماده افتتاح است.

تجری با بیان اینکه گلستان در گردشگری کشاورزی در کشور شاخص است، گفت: بیش از ۱۰۰ طرح گردشگری کشاورزی در استان موافقت اصولی دریافت کردند.

 مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای گلستان نیز در این نشست آموزش بیکاران و ارتقای مهارت شاغلان را از مهمترین اهداف این سازمان برشمرد و گفت: ۶۴ درصد از افراد جویای‌کار شرکت کننده در کلاس‌های آموزش فنی و حرفه‌ای استان جذب بازار کار شدند.

سیدعلیرضا حسینی طلب افزود: در چند سال اخیر ۷۰ میلیارد ریال تسهیلات برای ارتقای تجهیزات مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای استان تخصیص یافت که هفت میلیارد ریال آن سهم گنبدکاووس بود و در صورت نیاز بازهم به بهبود شاخص‌های آموزش در این مراکز کمک می‌شود.

وی با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۶۵ درصدی عملیات ساخت آموزشگاه فنی و حرفه‌ای خواهران گنبدکاووس برای پوشش مهارت آموزی به بانوان شرق گلستان، گفت: امیدوارم در سفر هیات دولت به استان ۹۰ میلیارد ریال اعتبار لازم برای تکمیل این مرکز مصوب شود.

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با اشاره به فشارهای اقتصادی حاکم بر مردم و خسارت کرونا به کسب و کارهای بازاریان و کسبه، گفت: برخی خانواده‌ها نزدیک به ۶ ماه است که رنگ گوشت را در سفره‌های خود ندیدند.

امانقلیچ شادمهر افزود: در بیانیه گام دوم انقلاب نگرانی اصلی مقام معظم رهبری و دست‌اندرکاران وضعیت معیشتی مردم است که امیدواریم در دولت جدید مقداری از جراحات ناشی از گرانی و مشکلات اقتصادی مردم کاهش یابد.

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به روند افزایشی تعطیلی واحدهای تولیدی در شهرک‌های صنعتی، گفت: با حمایت‌های تسهیلاتی در حتی با مبالغ کم می‌توان خیلی از این واحدهای تولیدی را از ورشکستکی نجات داد و به عرصه تولید بازگردادند.

شادمهر با اشاره به بیکاری حدود سه هزار و ۸۰۰ کشاورز تحصیل کرده در استان، گفت: با ایجاد شهرک‌های دامی و گلخانه‌ای و رونق کشاورزی علمی می‌توان زمینه اشتغال خیلی از این افراد را فراهم کرد. 

وی از مدیران بانک‌ها خواست در قسمتی از فرآیند اشتغال نسبت به جریمه دیرکرد اقساط وام‌ مددجویان تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد سخت گیری کمتری کنند. 

فرماندار ویژه گنبدکاووس نیز در این نشست سهمیه اشتغال سالجاری شهرستان را بیش از چهار هزار و ۹۰۰ نفر اعلام کرد و گفت: با همکاری خوب دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها تاکنون ۴۹ درصد از این تعهد محقق شده است.

عبدالقدیر کریمی از دستگاه‌های اجرایی خواست در فرصت باقی مانده طرح‌های اشتغالزایی خود در بخش‌های مختلف را معرفی کنند.

شهرستان گنبدکاووس با ۳۷۵ هزار نفر جمعیت در شرق استان گلستان واقع است.

برچسب‌ها گنبدکاووس اشتغال زایی گلستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گنبدکاووس اشتغال زایی گلستان گنبدکاووس اشتغال زایی گلستان سهم گنبدکاووس میلیارد ریال فنی و حرفه ای صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۶۶۶۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره مندی ۳ هزار و ۷۰۰ بیمار صعب العلاج و خاص از تسهیلات درمان در گلستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان فاطمه اسفندیاری گفت: در استان گلستان حدود ۱۷ هزار  بیمار صعب العلاج و خاص زندگی می‌کنند که سالانه ۳ هزار نفر به آنها افزوده می‌شود.

او گفت: بیماران هموفیلی، تالاسمی، دیالیزی و سرطانی در گروه بیماران خاص هستند که طبق بسته خدمتی تعرفه بیمه‌های مختلف خدمات دریافت می‌کنند.  

او در مورد پرداخت تسهیلات بانکی به بیماران صعب العلاج و خاص نیز گفت: دانشگاه علوم پزشکی گلستان بر اساس پرونده پزشکی این بیماران و با توجه به ابلاغ بودجه از سوی وزارت بهداشت، بیماران را برای دریافت تسهیلات درمانی ۵۰ میلیونی به بانک معرفی می‌کنند..

اسفندیاری افزود: این تسهیلات سال گذشته با بهره ۴ درصد و بازپرداخت ۵ ساله ارائه شد و برای امسال نیز منتظر ابلاغ بودجه تسهیلات درمان هستیم تا بیماران را به بانک‌های عامل معرفی کنیم.

او گفت:خدمات به بیماران خاص و صعب العلاج در شهرستان گرگان در بیمارستان‌های ۵ آذر، مرکز آموزشی و درمانی صیاد شیرازی  با تجهیزات کامل ارائه می‌شود.

فاطمه اسفندیاری اضافه کرد: در کلینیک تخصصی و فوق تخصصی دزیانی گرگان و بیمارستان کودکان طالقانی گرگان هم به این بیماران خدمات ارائه می‌شود.

دیگر خبرها

  • عدم تصویب جداول بودجه مانعی برای بحث پرداخت تسهیلات ایجاد نمی‌کند
  • نظارت ۴۰ نفر بر روند برگزاری انتخابات مرحله دوم در گنبدکاووس
  • نظارت ۴۰ نفر بر روند برگزاری انتخابات مرحله دوم؛ گنبدکاووس
  • برگزاری رقابت های هفته چهارم مسابقات اسبدوانی فصل بهاره شهرستان گنبدکاووس
  • اعطای تسهیلات و کمک بلاعوض به سیل زدگان سیستان و بلوچستان ظرف چند روز آینده آغاز می‌شود
  • اعطای تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی به بیماران خاص و صعب العلاج
  • صیانت از آرای مردم گنبدکاووس با ۷۰۰ ناظر آموزش‌ دیده
  • بهره مندی ۳ هزار و ۷۰۰ بیمار صعب العلاج و خاص از تسهیلات درمان در گلستان
  • حمایت دانشجویان دانشگاه آزاد گنبدکاووس از جنبش ضدصهیونیستی دانشگاه‌های آمریکا و اروپا
  • حمایت دانشجویان دانشگاه آزاد گنبدکاووس از جنبش ضدصهیونیستی دانشگاه‌های آمریکا و اروپا +فیلم