Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/گیلان دبیر ستاد پاسداشت های مردمی سالگرد شهادت میرزا کوچک با اشاره به برگزاری این پاسداشت ها در بازه پنج لغایت پانزدهم آذر ۱۴۰۰، عنوان کرد: این پاسداشت ها را در شهرستان های تالش، صومعه سرا، فومن، لنگرود، ماسال، شاندرمن، رودسر، سیاهکل، بندرانزلی، لاهیجان برگزار خواهیم کرد.

حسن صمدی در نشست خبری ستاد پاسداشت های مردمی یکصدمین سالگرد شهادت میرزا کوچک جنگلی، با اشاره به برگزاری پاسداشت های مردمی یکصدمین سالگرد شهادت میرزا در استان گیلان، اظهار کرد: منشا این پاسداشت ها کاملا خودجوش و مردمی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه سازمان های فرهنگی و هنری حامی این پاسداشت های مردمی خواهد بود، تصری کرد: با حضور و مشارکت مردم این پاسداشت ها را در شهرستان های تالش، صومعه سرا، فومن، لنگرود، ماسال، شاندرمن، رودسر، سیاهکل، بندرانزلی، لاهیجان برگزار خواهیم کرد.

دبیر ستاد پاسداشت های مردمی سالگرد شهادت میرزا، با اشاره به برگزاری این پاسداشت ها در بازه پنج لغایت پانزدهم آذر ۱۴۰۰، عنوان کرد: پاسداشت های مردمی سالگرد شهادت میرزا با محوریت شهید مرتضی حسین پور، از فرماندهان گیلانی جبهه مقاومت برگزار خواهد شد، زیرا این شهید بزرگوار مظهر تحقق آرزوی میرزا بوده و همچون میرزا دارای ابعاد ملی و بین المللی است.

صمدی، شهید حسین پور را در گمنامی نیز همچون میرزا کوچک جنگلی دانست و یادآور شد: شهید حسین پور یک فرمانده نابغه بود و اثرگذاری زیادی در تحولات منطقه داشت لذا برای معرفی قهرمانان واقعی خودمان ابزاری بهتر از هنر و رسانه وجود ندارد.

محمد حسین پور، پدر شهید مرتضی حسین پور، از شهدای گیلانی مدافع حرم نیز، با بیان اینکه بیانات رهبر انقلاب درباره میرزا کوچک جنگلی تایید صد درصدی بر اسلامی بودن نهضت جنگل است، اظهار کرد: رفتار، اعتقاد، منش و مبارزه میرزا در مسیر اسلام بود و انگ هایی که دشمنان به می زنند هرگر به قیام میرزا نمی چسبد.

وی با بیان اینکه شیوه مبارزه میرزا کوچک بنا بر اقتضائات زمانه بود، تصریح کرد: هر جنبش و نهضتی یک روش سیاسی را دنبال می کند و روش میرزا مقاومت بود.

دبیر افتخاری ستاد پاسداشت های مردمی سالگرد شهادت میرزا، با اشاره به شباهت های قیام میرزا به انقلاب اسلامی، از ایشان به عنوان یک شخصیت اسلامی و طلبه یاد کرد که دروس حوزوی را گذرانده بود و خاطرنشان کرد: در جریان نهضت انقلاب اسلامی نیز یک حکومت اسلامی را دنبال می کردیم که توسط امام خمینی(ره) در بهمن ۵۷ پایه ریزی شد.

پدر شهید حسین پور، با بیان اینکه یک قرن از شهادت میرزا کوچک جنگلی گذشته و ایشان همچنان زنده است، گفت: ما نسبت به داشته های خودمان تنگ نظر هستیم و شخصیت میرزا و ویژگی های نهضتش را آنگونه که باید معرفی نمی کنیم.

وی شهید میرزا کوچک جنگلی ها و شهید املاکی ها و شهید سلیمانی ها و شهید حسین پورها را الگوی جامعه دانست که از نسل میرزا هستند و متذکر شد: اگر الگوها را به درستی معرفی نکنیم، دشمن برای ما الگوسازی می کند.

دبیر افتخاری ستاد پاسداشت های مردمی سالگرد شهادت میرزا، با بیان اینکه فرزند شهیدم از همه تعلقات مادی گذشت تا نهضت اسلامی را ادامه دهد، گفت: در دوران دفاع مقدس ۱۰۰ عملیات صورت گرفت، اما شهید حسین پور با نام مستعار «حسین قمی» ۱۳۲ عملیات را در جبهه مقاومت فرماندهی کرد و جایی در سوریه وجود ندارد که جای پای حسین قمی نباشد لذا اگر شهدای مدافع حرم نبودند، امروز باید در داخل کشور با داعش می جنگیدیم.

وی مکتب میرزا را مکتب اسلام دانست و یادآور شد: دسیسه هایی که به میرزا تهمت می زند را نمی پذیریم، زیرا میرزا هرگز در مقابل روسیه تسلیم نشد و هرگز در مقابل حکومت مستبد رضاخان کوتاه نیامد، اما میرزا با خیانت و عدم پشتیبانی یارانش مواجه شد.

پدر شهید حسین پور، با بیان اینکه برای معرفی قهرمانان ملی همچون میرزا کوچک نباید منتظر نهادهای دولتی باشیم، اضافه کرد: شهدا از زندگی خود گذشتند و وارد میدان شدند و به شهادت رسیدند و اگر آنان نبودند ما امروز آسایش و آرامش نداشتیم لذا حیات خودمان را مدیون شهدایی همچون میرزا کوچک و حاج قاسم و حسین قمی هستیم.

وی مکتب میرزا را مکتب ذلت ناپذیری دانست و عنوان کرد: باید تلاش کنیم مکتب میرزا و مکتب حاج قاسم را احیا کنیم و شهدا نباید مظلوم و گمنام باشند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی ميرزا كوچك خان جنگلي میرزا کوچک جنگلی شهادت میرزا کوچک ستاد پاسداشت همچون میرزا شهید حسین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۶۶۶۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشییع پیکر ۲ شهید گمنام در قم

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم گفت: پیکر مطهر دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس همزمان با ایام شهادت امام جعفر صادق (ع) در مسجد مقدس جمکران به خاک سپرده می‌شوند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، حجت الاسلام احمد لقمانپور اظهار داشت: پیکر مطهر دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس همزمان با ایام شهادت امام جعفر صادق (ع) در قم تشییع و در مسجد مقدس جمکران به خاک سپرده می‌شوند.

 وی افزود: مراسم تشییع این دو شهید والامقام، روز جمعه 14 اردیبهشت ساعت 16:30 دقیقه از میدان آل یاسین تا مسجد مقدس جمکران تشییع و در صحن اصلی این مکان مقدس به خاک سپرده می‌شوند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم گفت: این دو لاله گلگون کفن در عملیات‌های کربلای 5 و عاشورا به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برگزاری برنامه های تبیینی اندیشه شهید مطهری در هفته معلم
  • میزبانی استان کرمان از ۴ شهید گمنام در سالروز شهادت امام ششم
  • یادواره شهدای حسین آباد دورود
  • ۲ شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند
  • دو شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند
  • تشییع پیکر ۲ شهید گمنام در قم
  • گرامیداشت شهید جاویدالاثر احمد قلی قائدی در بن
  • برگزاری مراسم «آگاه زمان» برای سالگرد شهادت شهیدمطهری
  • یادواره سردار شهید سیدمعروف ایرانی در صومعه سرا
  • زمینه‌سازان شهادت امام حسین (ع)