Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استانها، امروز صبح مرکز ارومیه گزارشی با تامین منابع آبی شرب و کشاورزی؛ گام‌هایی طلایی در توسعه آذربایجان غربی منتشر کرد که در آن به تامین منابع آبی بعنوان دغدغه کشاورزان این استان پرداخته است . در این گزارش مسئولین استانی با ارائه گزارشی از وضعیت آبی استان، از اقدامات انجام شده و نیازهای آذربایجان غربی در این حوزه سخن گفته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سردار سلامی فرمانده کل سپاه هم که میهمان مردم بیرجند است امروز در نمایش اقتدار بسیجیان استان خراسان جنوبی، متن پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به مناسبت هفته بسیج را قرائت کرد. در بخشی از پیام حضرت آیت الله خامنه‌ای خطاب به بسیجیان آمده است که عزیزان، قدردان جایگاه خود باشید و بدانید که با همت بلند و در پرتو خردمندی و درست‌اندیشی و با اعتماد و توکل بر خداوند دانا و توانا می‌توانید در همه مسائل عمومی کشور و ملت اثربخش و مشکل‌گشا باشید، این تجربه چند دهه ملت ایران است.

سردارسلیمانی رییس بسیج مستضعفین  نیز که در مشهد به سر می‌برد، گفت که مسیر برای نقش‌آفرینی نیروهای انقلابی فراهم است. او استقرار دولت انقلابی در انتخابات ۲۸ خرداد را دلیل این امر اعلام کرد. گام دوم انقلاب،  به بن بست رسیدن اندیشه سوسیالیسم و مارکسیسم،  فروافتادن علم اقتدار امپریالیسم و پیدایش رژیم صهیونیستی از دیگر محورهای سخنان سردار سلیمانی بود.

سردار غیب پرور جانشین فرماندهی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در قرارگاه مرکزی امنیتی امام علی (ع) نیز در جمع مردم زنجان، فتح و ظفر در جنگ هشت ساله را حاصل حضور بسیجیان دانست و آن را نشان  توان و اقتدار بالای آنها اعلام کرد.

مرکز ایرنا در قزوین هم در پوشش خبری سخنگوی سپاه پاسداران، به نقل از او اعلام کرد که تفکر بسیجی، امنیت پایدار را برای کشور تضمین می‌کند. جنگ تحمیلی، ناکامی دشمن برای از پای درآوردن ملت ایران و ایجاد یاس و ناامیدی محورهای سخنان سردار رمضان شریف در مراسم گرامیداشت هفته بسیج در شهرستان آبیک بود.

امروز همچنین با توجه به هفته بسیج، برنامه‌ها و آیین هایی در سراسر کشور با حضور مقامات لشکری و کشوری برگزار شد که مورد توجه مراکز و دفاتر ایرنا قرار گرفت و نسبت به تهیه خبر و  پوشش این نوع برنامه ها اقدام کردند.

خطیبی معاون وزیر علوم نیز که در مراسم معارفه رییس جدید دانشگاه ایلام شرکت کرده بود پس از این مراسم در جمع خبرنگاران اعلام کرد که تمامی نیروهای ایثارگر که در شرکت های طرف قرارداد با دانشگاه فعالیت دارند، تبدیل وضعیت می شوند.

امروز  مرکز زاهدان هم در خبری از قول رسولیان معاون وزیر صمت نوشت: بهره‌برداری از صنایع غیرفعال اولویت شهرک‌های صنعتی است. او سیستان و بلوچستان را به عنوان اولین استانی نام برد که در طرح آمایش سرزمینی قرار گرفته است.

خبرنگار مرکز بجنورد نیز در خبری اعلام کرد که صالحی نیا دیگر معاون وزیر صنعت و رییس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران که در اسفراین به سر می‌برد سیاست دولت سیزدهم در افزایش کیفی سازی و اقتصادی کردن تولیدات برای ورود قدرتمندانه به بازارهای بین المللی را مورد توجه قرار داد.

همچنین از این مرکز خبر رسیده زلزله ۵.۱ ریشتری شب گذشته حوالی مسجد ابوالفضل(ع) سیستان و بلوچستان تا کنون خسارتی نداشته است. در این خبر آمده که در همان لحظات اولیه وقوع زمین لرزه تیم‌های ارزیاب برای بررسی خسارت‌های احتمالی به محل وقوع این زمین لرزه اعزام شدند.  مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان می‌گوید نیروهای امدادی برای بررسی و رسیدگی به هرگونه خسارت جانی و مالی در آماده باش کامل هستند.

مرکز ایرنا در ارومیه نیز در خبری اعلام کرد که صندوق توسعه استانی آذربایجان غربی با کمک ویژه دولت راه اندازی می شود. استاندار این استان با اعلام این خبر، به این نکته هم اشاره کرد که نگاه ویژه دولت به توسعه استانهای مختلف کشور با استفاده از ظرفیت‌های بومی است.

خبرگزاری جمهوری اسلامی در مشهد هم خبری منتشر کرد و نوشت: پایگاه اطلاع رسانی آیت الله علم‌الهدی مورد حمله سایبری قرار گرفت. رنجبران مدیر پایگاه اطلاع رسانی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با تایید این خبر گفت که این پایگاه از دسترس خارج شده است.

خبرنگاران مرکز مشهد همچنین در خبری دیگری به نقل از شهریاری رییس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی از شهادت بیش از ۳۰۰ نفر از مدافعان سلامت کشور در دوره مقابله با بحران ویروس همه‌گیر کرونا خبر داد.

مرکز ایرنا در بندرعباس نیز با انتشار فیلمی با عنوان امید و سازندگی درروستای گیشان غربی و فین بندرعباس از آغاز تلاش و سازندگی پس از ۲ زلزله در گیشان غربی فین بندرعباس و امیدواری مردم این منطقه می‌گوید.

مرکز ایرنا در اهواز در گفت وگو با آقاجری نماینده مردم ماهشهر خبری منتشر کرد و به نقل از او نوشت: پتروشیمی‌های خوزستان برای پرداخت نکردن عوارض آلایندگی بهانه می‌آورند. این نماینده مجلس بهانه داشتن برگ سبز از محیط زیست را علت این اقدام پتروشیمی‌ها ذکر کرده است. آقاجری این راه هم گفته که وزارت نفت و مجتمع های آلاینده در خوزستان بر اساس نص صریح قانون در قبال آلودگی زیست محیطی مسئولیت دارند.

این مرکز همچنین در خبر دیگری وقوع آتش سوزی و انفجار در پتروشیمی شهید تندگویان را تکذیب کرد اما با تایید حادثه در این کارخانه از مرگ یک تکنسین خبر داد.

مرکز اهواز همچنین در خبری به نقل از رییس شورای اسلامی این شهر اعلام کرد که بزرگترین طرح دفع آب های سطحی اهواز کلید خورد. با اجرای این طرح مشکل آب گرفتگی مناطق ۶ و ۸ اهواز که در سال های گذشته با بیشترین حجم آب گرفتگی در فصل بارندگی مواجه بود، به طور کامل حل می شود.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی که سخنان او را دفتر ایرنا در خمین پوشش داده در مراسمی از امیدواری مردم نسبت عملکرد دولت سیزدهم سخن گفته است و حضور رییس جمهوری در میان مردم را دلیل این موضوع عنوان کرده است.

از مرکز ایرنا در تهران نیز خبری با عنوان "کالای اساسی در تهران به میزان کافی ذخیره شده است" منتشر شد. عسگری معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران دلیل این اقدام را جلوگیری از تلاطم و نوسانات در بازار اعلام کرده است.

امروز همچنین خبر رسید تجدید میثاق پنج هزار نفر از بسیجیان استان تهران با آرمان‌های امام خمینی (ره) در قالب رزمایش اقتدار، به مناسبت هفته بسیج و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در حرم بنیانگذار کبیر انقلاب برگزار شد.

سفیر جمهوری کرواسی هم که به دعوت اتاق بازرگانی از روز گذشته در همدان به سر می برد در دیدار با قاسمی‌فرزاد استاندار این استان پیشنهاد داد که با همکاری کرواسی و استاندار همدان زمینه ثبت روز بوعلی سینا در حافظه یونسکو به صورت جهانی فراهم شود.

امروز همچنین زاکانی شهردار تهران با انتشار توییتی دستور بررسی فوری علت کشته شدن کارگر شرکت مترو را صادر کرد. او خواستار برخورد لازم با متخلفین احتمالی این حادثه شد. این تعمیرکار مترو به علت برخورد قطار در خط چهار جان خود را از دست داد.  شهردار تهران امروز در خبر دیگری هم اعلام کرد که  قرارداد خرید ۵۰ اتوبوس برقی نهایی شده است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل نیز در گفت وگو با مرکز ایرنا در شهر اردبیل از پیگیری مصوبات سفر رییس جمهوری به این استان خبر داد. قرار است بزودی اعتبارات مصوب شده برای پروژه‌های عمرانی و اقتصادی اختصاص یابد.

منتظر ابلاغ مصوبات سفر رییس جمهوری از سوی هیات دولت هستیم،  هم عنوان خبری بود که مرکز ایرنا در زنجان آن را به نقل از استاندار زنجان منتشر کرد. افشارچی مهم‌ترین این مصوبات را اختصاص چهار هزارو ۸۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام در ۲ سال آینده اعلام کرد.

رئیس بنیاد نخبگان استان فارس نیز امروز در نشست خبری از بازگشت ۱۰۰ نفر از نخبگان مقیم خارج از کشور به استان فارس خبر داد. به گفته این مقام مسئول، بهره گیری از پتانسیل و ظرفیت نخبگان ایرانی خارج از کشور در دستور کار قرار گرفته است و امکانات مختلف در اختیار آنها قرار داده می‌شود.  

مدیر تعاونی روستایی خراسان جنوبی هم امروز از عدم فروش زعفران توسط کشاورزان به قیمت تضمینی خبر داد. علت این امر افزایش قیمت زعفران در سال جاری و انتظار کشاورزان برای افزایش مجدد قیمت بیان شده است.

دفتر ایرنا در ارومیه نیز از سوی رییس سازمان بسیج جامعه پزشکی آذربایجان غربی اعلام کرد که پزشکان بسیجی آذربایجان غربی حدود ۲۲ هزار خدمت رایگان ارائه کرده اند.

همچنین خبرنگار ایرنا در دفتر اهواز نیز خبر داد ۱۶ دستگاه استخراج ارز دیجیتال از یک خانه در این شهر کشف شد.  این دستگاه‌ها در عملیات ماموران انتظامی و با دستور مقام قضایی از یک واحد مسکونی در اهواز کشف و جمع‌آوری شد.


 

امروز همچنین مردم شهرکرد در مخالفت با طرح‌های انتقال آب برای سومین بار تجمع کردند. مرکز ایرنا در این شهر علت این تجمع را طرح‌های انتقال آب از طریق تونل گلاب و حفر تونل بهشت‌آباد اعلام کرد.
 

خبرنگار دفتر بیرجند هم امروز در خبری اعلام کرد بیش از ۴۰ تن خاک معدنی قاچاق در طبس کشف شد. فرمانده انتظامی شهرستان طبس ارزش این خاک معدنی را پنج میلیارد ریال برآورد کرد.

گروه اخبار استان‌ها نیز امروز جمع بندی آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا در ایران را منتشر کرد که در مقدمه این گزارش آمده است: امروز آمار جانباختگان کرونایی در ۲۴ ساعت گذشته روند کاهشی داشت و روی ۹۵ نفر فوتی ایستاد و این در حالی است که روز گذشته (سه شنبه) تلفات افزایشی شده بود و ۱۳۲ فوتی اعلام شد.

این گروه همچنین با انتشار گزارشی با عنوان بسیج تداوم نهضت خدمت‌رسانی و محرومیت‌زدایی، با یادآوری برنامه‌ها و آیین‌های برگزار شده در هفته بسیج به بررسی فعالیت‌های این نهاد انقلابی پرداخته است.

"ازدواج به هنگام و آسان، رویایی شیرین برای جوانان"، "الفت همیشگی ترکمن‌های اهل سنت گلستان با بسیج"، "روستای ده‌مرتضی بردسیر ثروتی زیر پوست محرومیتی آشکار"، "بذرپاشی، پویشی برای سرزندگی جنگل‌های کهگیلویه و بویراحمد"، "عارضه‌یابی، نسخه رفع مشکلات بخش تولید در آذربایجان‌شرقی" و  "گردشگری خوراک، صنعت پرمنفعت اما مغفول سمنانی‌ها" از جمله دیگر عناوین گزارش هایی است که خبرنگاران ایرنا در مراکز استانی تهیه و منتشر کرده‌اند .

برچسب‌ها مشهد شهرکرد کهگیلویه و بویراحمد ارومیه همدان بویراحمد زاهدان اهواز دانشگاه ایلام سیستان و بلوچستان اسفراین آذربایجان غربی قزوین خوزستان طبس صمت زنجان بندرعباس دولت سیزدهم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مشهد شهرکرد کهگیلویه و بویراحمد مشهد شهرکرد کهگیلویه و بویراحمد ارومیه همدان بویراحمد زاهدان اهواز دانشگاه ایلام سیستان و بلوچستان اسفراین آذربایجان غربی قزوین خوزستان طبس صمت زنجان بندرعباس دولت سیزدهم سیستان و بلوچستان آذربایجان غربی مرکز ایرنا امروز همچنین رییس جمهوری هفته بسیج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۶۶۶۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب ۱۲ مورد وسیله بازی در شهربازی‌های اردبیل

ایسنا/اردبیل سرپرست اداره کل استاندارد استان اردبیل گفت: در بازرسی های انجام گرفته توسط کارشناسان اداره کل از تجهیزات شهربازی مستقر در مجموعه های تفریحی استان تعداد ۱۲ مورد تجهیزات بازی غیر استاندارد به دلیل عدم وجود مجوز معتبر بهره برداری از شرکت های بازرسی فنی تایید صلاحیت شده سازمان ملی استاندارد ایران پلمب شد.

حسنعلی حسین پور امروز ۱۲ اردیبهشت در جمع خبرنگاران گفت: در بازرسی‌های انجام گرفته توسط کارشناسان اداره کل از تجهیزات شهربازی مستقر در مجموعه های تفریحی استان  تعداد ۱۲ مورد تجهیزات بازی غیر استاندارد با نام های تاب زنجیره ای، کشتی صبا، یورو بانجی، هلیکوپتر چرخشی، چرخ و فلک، ماشین شارژی، موتور برقی، پیست پرش در آسمان،  دو مورد قطار بدون ریل،  قطار کودک و ماشین برقی به دلیل عدم وجود مجوز معتبر بهره برداری از شرکت های بازرسی فنی تایید صلاحیت شده سازمان ملی استاندارد ایران پلمب شد.

وی افزود: از همشهریان عزیز تقاضا می‌شود به هنگام استفاده از دستگاه ها و تجهیزات بازی مستقر در شهرهای بازی از داشتن مجوز بهره برداری معتبر و نصب آن در کنار تجهیزات اطمینان حاصل نمایند.

حسین پور تاکید کرد: همشهریان می‌توانند در صورت مشاهده موارد مغایر، با مراجعه به درگاه الکترونیکی مردم دار به نشانی https://۱۵۱۷.inso.gov.ir  نظرات، پیشنهادات و انتقادات خود را با الصاق عکس، ویدئو یا صدا در حوزه های مخلتف یا از طریق شماره تماس ۱۵۱۷ یا شماره پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ ثبت و پیگیری کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  •  توسعه گردشگری با مشارکت مردم میسر می‌شود
  • رئیس‌جمهور ۲۰ اردیبهشت به قم سفر می‌کند
  • تحقق سند تحول قضایی در اردبیل با جدیت پیگیری می شود
  • رییس‌جمهور بیستم اردیبهشت به قم سفر می‌کند
  • ایجاد درآمد پایدار اولویت اساسی شهرداری‌ها باشد+فیلم
  • پلمب ۱۲ مورد وسیله بازی در شهربازی‌های اردبیل
  • تحقق ۷۰ درصدی مصوبات حوزه درمان سفر رئیس‌جمهور به کاشان
  • راه آهن اردبیل امسال به بهره برداری می رسد
  • تخصیص ۸۹ درصد اعتبارات سفر رئیس‌جمهور در حوزه راه و شهرسازی
  • شورای راهبردی توسعه گردشگری در ساری شکل گرفت