Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@17:14:54 GMT

مشاور علمی و آموزشی معاونت امور هنری منصوب شد

تاریخ انتشار: ۳ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۶۷۰۴۷

مشاور علمی و آموزشی معاونت امور هنری منصوب شد

به گزارش گروه فرهنگی ایرنا، محمود شالویی سرپرست معاونت امور هنری سمیه صفاری‌احمدآباد را عنوان مشاور علمی و آموزشی در معاونت امور هنری منصوب کرد. 

در متن حکم صفاری‌ احمدآبادی آمده است: سرکار خانم دکتر سمیه صفاری‌احمدآباد با عنایت به شایستگی، تجربیات ارزشمند و تحصیلات تکمیلی سرکارعالی در حوزه پژوهش هنر و مطابق شناخت از توانمندی، تعهد و روحیه دینی و انقلابی که از شما سراغ دارم؛ به موجب این حکم به عنوان مشاور علمی و آموزشی در معاونت امور هنری منصوب می‌شوید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شالویی ابراز امیدواری کرده است، با بهره‌گیری از ظرفیت هنرمندان ارجمند و صاحب‌نظران علمی در این عرصه،‌ نسبت به اجرای وظایف محوله و امعان نظر به محورهای ذیل قرین توفیق و تأیید باشد. 

مشاوره در امر آموزش‌های هنری آموزشگاه‌های آزاد هنری و هنرستان‌های هنرهای زیبا، تشکیل هیأت اندیشه‌وز برای تدوین برنامه‌های منسجم آموزشی در رشته‌های هنری، ارایه مشورت‌های کاربردی در جهت توسعه کمی و کیفی آموزش‌های هنری در مناطق کم‌برخوردار در راستای عدالت فرهنگی و هنری، تعامل و ارایه مشاوره با سایر مراکز علمی آموزش‌های هنری به منظور تقویت فعالیت‌های بین‌المللی آموزش هنر، بخشی از مسئولیت‌های صفاری احمدآباد است.

سمیه صفاری‌احمدآباد، ‌متولد ۱۳۶۰ و دارای مدرک دکترای فلسفه هنر از دانشگاه آزاد اسلامی، نویسنده، پژوهشگر و مدرس دانشگاه است.

صفاری‌احمدآباد دارای بیش از ده مقاله علمی _ پژوهشی در مجلات تخصصی هنر است و از سال ۱۳۹۴ تا ۱۳۹۷ عضو باشگاه پژوهشگرا ن و نخبگان دانشگاه آزاد بوده است.

از جمله سوابق اجرایی او می‌توان به ریاست امور زنان و خانواده حوزه وزارتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی،‌ مسوولیت مستندسازی کمیته فرهنگ و هنر دینی نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم (۱۳۹۶ و ۱۳۹۷)، دبیری علمی سلسله نشست‌های «واکاوی زیبایی‌شناسی مصحف‌نگاری ایرانی _ اسلامی از قرآن‌های خطی تا قرآن‌های چاپ معاصر»، برپایی چندین نمایشگاه نقاشی نقاشی انفرادی و گروهی، ریاست کمیته امور بانوان و خانواده ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی (سال ۱۳۹۹)، ریاست شورای علمی _ فرهنگی بانوان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی (۱۳۹۹) و... اشاره کرد.

برچسب‌ها وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی محمود شالویی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی محمود شالویی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی محمود شالویی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی معاونت امور هنری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۶۷۰۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهمیت دوچندان صنعت نفت با فرهنگ‌سازی و اثرگذاری در حوزه هنر

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز با بیان اینکه باید به‌سوی هنر در نفت بازگردیم، گفت: نقش قابل توجه و مؤثر نفت در فرهنگ‌سازی و اثرگذاری در حوزه هنر اهمیت این صنعت را دوچندان کرده است.

به گزارش شانا به‌نقل از شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، علیرضا دانشی در نشست هم‌اندیشی فعالان عرصه هنری، فرهنگی و گردشگری مناطق نفت‌خیز جنوب، هنر را نشئت‌گرفته از قلب و روح انسان دانست و گفت: بهترین هنرمند در عالم خداوند متعال و خالق هستی است، زیرا جهان را به زیبایی و درستی خلق کرد و در اختیار بشر قرار داد و سپس هنر را در وجود انسان نهادینه کرد.

وی با تأکید بر اینکه در تعریف و چیستی هنر و هنرمند باید کوشید، افزود: بدون شک هنری مورد توجه است که معرفت انسانی بر آن صحه بگذارد و سبب تعالی روح انسان شود. در این صورت می‌توان به هنری ماندگار دست یافت که موجب عزت، اتحاد و بالندگی ملت و دولت شود.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب انقلاب اسلامی را برکت جوشش درونی خلق دانست و بیان کرد: انسان‌هایی که در صحنه میدان‌داری انقلاب اسلامی حاضر بودند، روح لطیفی داشتند و هنرشان به خلق انقلاب اسلامی منجر شد.

دانشی تصریح کرد: هر هنری که به بالندگی، طراوت و ارزش‌دهی به حرکت عظیم انقلاب اسلامی منجر شود ارزشمند خواهد بود، ازاین‌رو هر کسی را نمی‌توان هنرمند نامید. درحقیقت، هنرمند کسی است که به معرفت انسانی ارزش دهد.

وی با بیان اینکه در عرصه هنری نیازمند ایجاد جبهه فرهنگی هستیم، افزود: امروز که ندای جمهوری اسلامی در همه عالم پیچیده است، چشم اقصی‌نقاط مختلف جهان بر ماست، ازاین‌رو به پشتیبانی این حرکت عظیم انقلاب اسلامی، هنر نیز باید به‌سمت این صنعت متمایل شود.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب ادامه داد: صنعت نفت تاریخی ۱۱۵ساله دارد. این صنعت به همان صورت که مایه اقتدار و ارتقای اقتصاد بوده، در عرصه‌های فرهنگی نیز خوش درخشیده و حضور انسان‌های شاخص و ارزشمند در آن، گواهی بر همین مدعاست.

دانشی با بیان اینکه باید به‌سوی هنر در نفت بازگردیم گفت: البته مقصود تنها نفت نیست، اما نقش قابل توجه و مؤثر نفت در فرهنگ‌سازی و اثرگذاری در حوزه هنر اهمیت صنعت نفت را دوچندان کرده است، به‌طوری که اگر نفت در بحث‌های مختلف به پیشرفت برسد، می‌تواند بر جامعه پیرامونی خود نیز اثر بگذارد.

وی با تأکید بر ضرورت تفکر برای خلق هنر فاخر گفت: اگر تعقل فاخر انجام نشود هنر هیچ ارزشی ندارد. دنیای استکبار مجمع‌ها و دکترین فکری دارد که به عملکرد بیرونی آن منجر می‌شود، ازاین‌رو باید طرح نو انتخاب کنیم.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب به رشد خانه‌های فکری و محتوایی با استفاده از ظرفیت خانواده بزرگ نفت اشاره و تصریح کرد: درباره خلق هنر فاخر باید تفکر کرد و سپس تصمیم‌های حاصل را به میدان آورد. در این زمینه خلأ نقشه راه در عرصه‌های گوناگون فرهنگی احساس می‌شود و در صورت تحقق آن شاهد شکل‌گیری اقتصاد هنری مبتنی بر معرفت‌شناسی هستیم که به تولید ثروت برای کشور منجر می‌شود.

دیگر خبرها

  • قاسمی: استادان در هویت‌سازی و فرهنگ‌سازی اهتمام داشته باشند
  • استادان در هویت‌سازی و فرهنگ‌سازی اهتمام داشته باشند
  • برگزاری محفل شعر گویشی شاعران بختیاری در دزفول
  • اهمیت دوچندان صنعت نفت با فرهنگ‌سازی و اثرگذاری در حوزه هنر
  • سرپرست جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دورود منصوب شد
  • دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور تغییر کرد
  • دبیر شورای فرهنگ عمومی تغییر کرد
  • جزئیاتی از طرح‌های مطالعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
  • ۱۰نظرسنجی مربوط به پیمایش حجاب انجام شده/احیای مرکز طرح‌های ملی
  • بوشهر در تعداد اجراهای موسیقی از برترین استان‌های کشور است