Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، یعقوب احمدی روز چهارشنبه در نشست هم اندیشی فرهیختگان حوزه و دانشگاه که با موضوع"نقش استراتژی تقریب در تحقق وحدت اسلامی و رسالت حوزه و دانشگاه" در کامیاران برگزارشد به تبیین بحث تقریب در تحقق وحدت اسلامی و رسالت حوزه و دانشگاه از دیدگاه علم جامعه شناسی و راه های رسیدن به وحدت پرداخت.

وی با اشاره به اینکه اختلافات مذهبی برخلاف دیدگاه های رایج صرفا مختص به کشورهای اسلامی نیست، افزود: کشتار و اختلافات  خونین در تمامی ادیان به خصوص در جامعه غربی وجود داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رییس دانشگاه پیام نور کردستان گفت: مسلمانان اعم از سنی و شیعه در مباحث معرفتی اختلافات چندانی با هم ندارند و زمینه و قرابت های فراوانی بین آنها وجود دارد. 

 احمدی نبود دانش و نداشتن توانایی استدلال را منجر به اختلاف و ایجاد خونریزی و کشتار خواند و یادآور شد:  باید با ابزار گفتگو از طریق دانش و استدلال اختلافات بین مذاهب اسلامی را  در راستای وحدت و یکپارچگی از بین برد.

وی با بیان اینکه وحدت به معنای یکی شدن و ادغام شدن  نیست بلکه به معنای یکپارچه شدن است، گفت: مسلمان ها باید یکپارچه شوند لذا  وحدت به عنوان یک مساله کلیدی باید توسط روحانیون و جامعه دانشگاهی دنبال شود چراکه این افراد رسالت آگاه کردن مردم در راستای کاهش اختلافات را برعهده دارند. 

مسعود الماسی فرماندار شهرستان کامیاران هم در این نشست با اشاره به اینکه موضوع تقریب با توجه به اختلافات موجود در جهان اسلام موضوع مهمی است، اظهار داشت: تاکنون بزرگان اهل تسنن و تشیع در راستای ایجاد وحدت گام های موثری برداشتند و این مهم باید استمرار داشته باشد. 

مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور استان کردستان هم در این نشست به تبیین بحث راهبردی تقریب و نقش آن در وحدت اسلامی با تاکید ویژه بر نقش دانشگاه و حوزه پرداخت. 
حجت الاسلام مهدی طهماسبی اضافه کرد: پیامبر اکرم (ص) که بانی و باعث ایجاد وحدت در جامعه اسلامی بود هیچگاه موافق مسایلی مانند کشتار انسان های بیگناه و آزار دادن اسیران نبود.

برچسب‌ها کردستان سنندج دانشگاه پیام نور کامیاران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کردستان سنندج دانشگاه پیام نور کردستان سنندج دانشگاه پیام نور کامیاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۶۷۱۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لیست جامعه اسلامی مهندسین برای دور دوم انتخابات مجلس در تهران

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز؛ جامعه اسلامی مهندسین پس از بررسی نفرات راه یافته به دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر، و به دنبال مباحث عمیق در شورای مرکزی و هیأت اجرایی این تشکل و ضمن احترام به همه کاندیداهای منتخب برای دور دوم، فهرست زیر را با سرلیستی احمد نادری به مردم حوزه انتخابیه تهران معرفی کرد.

بیشتر بخوانید؛ فهرست مشترک جبهه پایداری و شانا برای دور دوم انتخابات تهران

اسامی به ترتیب بالاترین آرا مأخوذه در دور اول عبارتند از:

۱- احمد نادری

۲- سمیه رفیعی

۳- حسین نجابت

۴- عبدالحسین روح الامینی

۵- ابوالقاسم جراره

۶- زهره سادات لاجوردی

۷- علیرضا سلیمی

۸- صالح اسکندری

۹- محمدحسین حسین زاده بحرینی

۱۰- سمیه گلپور چمرکوهی

۱۱- علی اصغر پورمحمدی

۱۲- علی طهرانی مقدم

۱۳- سید نظام الدین موسوی

۱۴- مجتبی رحماندوست

۱۵- مهدی شریفیان

۱۶- غلامحسین رضوانی

انتهای پیام/

کد خبر: 1229463 برچسب‌ها انتخابات مجلس شورای اسلامی

دیگر خبرها

  • تقدیر از معلم باید به فرهنگ همگانی تبدیل شود
  • نشست هیات عالی شورای وحدت برگزار شد
  • تلاش دانشگاه آزاد برای تبدیل‌شدن به مرکز مهارتی
  • بازدید دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی از ایسنا
  • توان علمی دانشگاه فردوسی مشهد باید به حل مشکلات کمک کند
  • شورای حل اختلاف فراجا در کرمان فعال شد
  • «نمی‌توان با میانگین معدل ۱۲ مدعی الگوی جهانی بود»
  • لیست نامزدهای شورای وحدت در دور دوم انتخابات تهران
  • لیست جامعه اسلامی مهندسین برای دور دوم انتخابات مجلس در تهران
  • سفر معنوی حج فرصتی مناسب برای ترویج وحدت جامعه اسلامی است