Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، احزاب آلمانی روز چهارشنبه اعلام کردند برای تشکیل دولت ائتلافی در این کشور به توافق رسیده‌اند.

به نوشته روزنامه «گاردین»، سه حزب سوسیال دموکرات، سبز و لیبرال آلمان درخصوص تشکیل دولت به توافق رسیده و «اولاف شولتز» وزیر اقتصاد فعلی، صدراعظم و جانشین «آنگلا مرکل» خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

توافق حاصل شده پس از دو ماه مذاکرات فشرده متعاقب انتخابات بیست و ششم سپتامبر امسال صورت گرفت که در آن حزب سوسیال دموکرات با اختلاف اندکی پیروز شد.

گمانه‌زنی‌ها حاکی از این است که «آنالِنا بائربوک» از حزب سبز گزینه اصلی وزارت امور خارجه آلمان خواهد بود.

پنجم آبان «فرانک والتر اشتان‌مایز» رئیس جمهور آلمان به طور رسمی استعفای مرکل و اعضای کابینه وی را پذیرفت.

نتایج موقت منتشر شده در وب‌سایت کمیسیون انتخابات آلمان نشان داده که سوسیال دموکرات‌ها (SPD) به رهبری «اولاف شولتز» با ۲۵.۷ درصد بیشترین سهم آرا را به دست آورده‌اند. به این ترتیب، این حزب توانسته بیش از پنج درصد بر آرای خود در مقایسه با انتخابات گذشته بیافزاید. 

بلوک راست میانه حزب اتحادیه (اتحادیه دموکرات مسیحی/اتحادیه سوسیال مسیحی CDU-CSU) مورد حمایت صدراعظم در حال خروج آلمان، ۲۴.۱ درصد آرا را بدست آورد که بدترین نتیجه آن در تاریخ هفت دهه این حزب بوده است. به این ترتیب این حزب بیش از هشت درصد از آرای خود در مقایسه با انتخابات دوره قبل پارلمان آلمان را از دست داد.

حزب سبز (Greens)، با کسب ۱۴.۸ درصد آرا، به بهترین نتیجه در یک انتخابات ملی دست یافت تا به یکی از وزنه‌ها برای تشکیل کابینه ائتلافی بعدی تبدیل شود. 

میزان آرای حزب دموکرات‌های آزاد (FDP) هم ۱۱.۵ درصد اعلام شده که نسبت به انتخابات سال ۲۰۱۷ افزایشی در حدود یک درصد داشته است. حزب راستگرای آلترناتیو برای آلمان (AfD) با از دست دادن بیش از دو درصد آرای خود در مقایسه با انتخابات دوره قبل، ۱۰.۳ درصد آرا را کسب کرد و موفق به حضور در پارلمان شد. 

حزب چپ‌های آلمان (The Left) در شکستی سنگین حدود چهار درصد از آرای خود را در مقایسه با انتخابات سال ۲۰۱۷ از دست داد و با کسب تنها ۴.۹ درصد آرا در موقعیت دشواری قرار گرفت.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: احزاب توافق اولاف شولتز مقایسه با انتخابات درصد آرا آرای خود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۶۷۲۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان بندی انتخابات عضویت در کمیسیون فراقوه‌ای احزاب اعلام شد

دبیرخانه کمیسیون ماده ۱۰ احزاب زمانبندی انتخابات دبیران کل احزاب برای عضویت در کمیسیون فراقوه‌ای احزاب را اعلام کرد. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری تسنیم، دبیرخانه کمیسیون ماده 10 قانون نحوه فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی در اطلاعیه شماره یک، برنامه زمان‌بندی انتخابات دبیران کل احزاب ملی و استانی را برای عضویت در کمیسیون فرا قوه‌ای احزاب اعلام کرد.

متن اطلاعیه به شرح زیر است:

به استناد بند (3) و تبصره (3) ماده (10) قانون نحوه فعالیت احزاب وگروه‌های سیاسی مصوب 1394 مجلس شورای اسلامی و بر اساس مصوبه جلسه 1403/1/28 کمیسیون فرا قوه ای احزاب مبنی بر انتخاب هیأت نظارت بر انتخابات نمایندگان احزاب ملی و استانی برای حضور در کمیسیون و تعیین تاریخ برگزاری انتخابات، بدین وسیله از دبیران کل احزاب ملی  و استانی جهت شرکت در انتخابات  دعوت می شود.

برنامه زمان‌بندی انتخابات مذکور مستند به قانون، دستورالعمل مربوط و رویه حقوقی به شرح زیر است:

دبیران کل داوطلب می توانند به مدت پنج روز از روز یکشنبه 1403/2/9 تا روز پنجشنبه 1403/2/13 با مراجعه سکوی وزارت کشور یا مراجعه حضوری به اداره کل سیاسی وزارت کشور نام نویسی اقدام کنند.

بررسی و اعلام نظرهیأت نظارت در خصوص داوطلبان از روز شنبه 1403/2/22 تا روز چهار شنبه 1403/2/26 انجام و اسامی نامزدها در سکوی اطلاع رسانی وزارت کشور منتشر خواهد شد.

معترضان نسبت به تصمیمات هیأت نظارت 2روز فرصت دارند تا از روز شنبه 1403/2/29 تا روز یکشنبه 1403/2/30 اعتراض خود را ثبت کنند.

کمیسیون احزاب ظرف مدت 48 ساعت از روز دوشنبه 1403/2/31 تا روز سه شنبه 1403/3/1به اعتراضات رسیدگی و نتیجه نهایی را به هیأت نظارت اعلام می‌کند.

انتخابات روز پنج شنبه 1403/3/10 (انتخابات احزاب ملی راس ساعت 09:00 صبح و انتخابات احزاب استانی رأس ساعت 14:00 بعدازظهر) در محل وزارت کشور برگزار خواهد شد.

هیات نظارت از تاریخ برگزاری انتخابات به مدت سه روز در خصوص شکایات واصله رسیدگی و اعلام نظر می‌کند.

دیگر خبرها

  • زمان بندی انتخابات عضویت در کمیسیون فراقوه‌ای احزاب اعلام شد
  • افشای جزئیات توافق شکست خورده میان روسیه و اوکراین
  • فیلم/ آخرین وضعیت فهرست های احزاب برای دور دوم انتخابات مجلس
  • افزایش خشم چین علیه اتهام زنی‌های جاسوسی از طرف آلمان
  • چین سفیر آلمان را احضار کرد
  • مردم نباید به انتخابات دور دوم مجلس بی‌اعتنا باشند
  • هشدار مقام آلمانی درباره خطر عملیات لیتوانی برای بودجه ارتش
  • بایدن یا ترامپ؟ / کدام نقاط ابهام، سرنوشت کاخ سفید را غیرقابل پیس‌بینی کرده؟
  • تشکیل یک استان جدید در کمیسیون سیاسی دولت تصویب شد
  • تصویب تشکیل استان تهرانِ شرقی در کمیسیون سیاسی دولت