Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان غربی مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی با اشاره به همکاری خوب کشاورزان پایاب سد مهاباد در انجام لایروبی رودخانه ها و انهار شهرستان گفت: در ماههای آتی با پیگیری تامین ماشین آلات مناسب لایروبی مجاری آبی و زهکش ها با سرعت بیشتری انجام خواهد شد.

یاسر رهبر دین امروز ۳ آذرماه در نشست شورای هماهنگی مدیران صنعت آب و برق استان که با حضور نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی و فرماندار این شهرستان برگزار شد، ضمن تاکید به کاهش آب دشت مهاباد بر تعیین تکلیف چاههای غیرمجاز تاکید کرد و این امر را برای مدیریت آب در بخش کشاورزی حائز اهمیت شمرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به رهاسازی حدود ٢/٥ میلیون  متر مکعب آب در پاییز سال آبی جاری جهت احیای تالاب کانی برازان افزود: در صورت بارشهای مناسب در ماههای آتی و ورودی های خوب به مخزن سد مهاباد در سال آبی جاری همچنان برای تالاب کانی برازان و هم برای احیای تالاب قوپی باباعلی رهاسازی انجام خواهد شد.

رهبردین در خصوص تخصیص آب برای بخش صنعت گفت: در راستای حمایت از صنایع و اشتغال زایی طی دو سال گذشته ۲۴۰ مجوز برای بخش صنعت تخصیص داده شده است که این امر منجر به اشتغال پایدار مردم منطقه خواهد شد.

وی افزود: در خصوص اختصاص آب به بخش صنعت شهرستان تمامی درخواستها منجر به دریافت مجوز می شود و برای هر صنعتی سریعا تامین آب صورت می گیرد. 

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی با اشاره به موضوع گردشگری در سد مهاباد گفت: این امر در شهرستان اورمیه و اراضی پایین دست سد شهرچای در حال آغاز می باشد و در شهرستان مهاباد نیز تا چند ماه آینده با انجام تشریفات فراخوان جذب و انتخاب سرمایه گذار بومی شهرستان، بخش پایین دست سد به صورت ۲۰ ساله به سرمایه گذار واگذار میگردد که این امر نقش مهمی در راستای جذب گردشگر خواهد داشت. 

به گزارش ایسنا، آزاد سازی حریم رودخانه‌ی مهاباد ، ممنوعیت صید و صیادی از سد مهاباد، اصلاح دریچه های تحتانی سد مهاباد و حل مشکلات پساب روستایی از دیگر موارد مورد طرح و تصمیم گیری در این نشست بود.

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی رهاسازی آب تالاب کانی برازان مهاباد سد مهاباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۶۷۳۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵ نفر دیگر از اعضای شورای شهر سردشت دستگیر شدند

ناصر عتباتی رئیس‌کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: طبق دستورات قضایی صادره به اداره اطلاعات و هماهنگی‌های انجام شده و همچنین با انجام کار دقیق اطلاعاتی ۵ نفر دیگر از اعضای شورای شهر سردشت به اتهام اخذ رشوه دستگیر شده و تحت قرار بازپرس رسیدگی‌کننده قرار گرفتند.

وی اضافه کرد: پیش از این نیز، یک نفر از اعضای شورای شهر به همراه رئیس یکی از ادارات تابعه شهرداری سردشت دستگیر شده بودند.

سردشت از شهر‌های جنوبی آذربایجان‌غربی است.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • ۱۰نظرسنجی مربوط به پیمایش حجاب انجام شده/احیای مرکز طرح‌های ملی
  • جمع آوری ۱۰۰ میلیون فوت مکعب گاز از مشعل‌های گازی کشور
  • امداد رسانی هلال احمر به نوجوان قطع عضو شده
  • امداد رسانی به نوجوان قطع عضو شده
  • تالاب‌های نقده از وضعیت مطلوب برخودار هستند
  • دلشوره دریاچه ارومیه ادامه دارد/ وعده‌ها محقق می‌شود؟
  • تلاش برای احیای کامل تالاب نئور
  • ۵ نفر دیگر از اعضای شورای شهر سردشت دستگیر شدند
  • حال خوش تالاب های کانی برازان و قوپی باباعلی مهاباد
  • افزایش ۲۰ درصدی رهاسازی آب از سد زولاچای سلماس